Goedendag,
De volgende lampjes branden nu:
- Power: Constant
- PON: Langzaam knipperend
- LOS: Niet
- LAN: Constant, heel af en toe knipperend
Ik heb het idee dat het PON-lampje niet langzaam hoort te knipperen (doet het internetlampje op de modem zelf namelijk ook nu, omdat hij geen internetverbinding kan opzetten). Maar niemand die ik tot nu toe bij de klantenservice heb gesproken kan nu eigenlijk vertellen welke lampjes hoe moeten branden...
Ik ben al lange tijd klant bij T-Mobile thuis. Eerst via ADSL, en sinds mei via glasvezel. Ik had 100mbit internet via WBA glasvezel, werkte vanaf de installatie 100% perfect. Nu is er sinds kort bij ons in de wijk ook 1000mbit beschikbaar via ODF glasvezel. Of zo als de klantenservice mij aan de telefoon uitlegde, een betere glasvezelverbinding van T-Mobile zelf.
Voor het omzetten had ik een nieuwe media converter nodig in plaats van mijn huidige zwarte. Downtime zou minimaal zijn werd mij uitgelegd. Maar ik heb inmiddels sinds dinsdag al geen werkend vast internet meer.
De Guidion monteur kwam er bij de installatie afgelopen dinsdag (13-06-2021) achter dat er geen ODF signaal aan stond en heeft toen met T-Mobile gebeld. Daar werd toegezegd dat de omzetting die dag nog stond ingepland. Toen brandde er ook nog een lampje rood (volgens mij LOS).
Om 5 uur met de klantenservice gebeld omdat ik nog steeds geen internet had. Daar werd mij uitgelegd dat het signaal nog niet omgezet was, maar dat zou voor 6 uur sowieso gebeuren. En zo niet kon ik dan beter opnieuw bellen. Het rode lampje was inmiddels wel uit, en het PON-lampje was langzaam gaan knipperen.
Om 6 uur nog steeds niks werkend, dus weer gebeld. Na eerst wat uitzoeken en de verkeerde media converter uit te leggen kon de mevrouw mij uitleggen dat er in het systeem wel aangegeven stond dat de omzetting gedaan was, maar dat dit door de backoffice nog niet verwerkt was. De backoffice gaat echter om half 6 weg, dus er kon die dag niks meer voor mij gedaan worden. Omdat dit een simpele wijziging zou zijn verwachtte zij dat dit de volgende ochtend meteen opgepakt kon worden.
De volgende dag (14-06-2021) om 12 uur nog steeds geen verandering, dus weer gebeld. Volgens de klantenservice stond alles aan hun kant goed, maar voor zover zij kon doormeten was er toch iets niet goed. Er moest een monteur langskomen. Die zouden contact opnemen voor een afspraak. Ook zij kon mij niet duidelijk uitleggen welke lampjes er nu wel en niet zouden moeten branden op de media converter.
Gisteren (15-06-2021) om 11:00 nog steeds niks gehoord van een afspraak van een monteur. Dus zelf maar weer gebeld met de klantenservice. Volgens de meneer aan de telefoon had een monteur langs sturen geen nut, want de patch in de wijkcentrale (voor ODF) was blijkbaar nog helemaal niet doorgevoerd, en dat moet de netwerkbeheerder doen (KPN Netwerk dus). De backoffice moest de netwerkbeheerder aansturen om dit te laten gebeuren. Hij kon mij niet vertellen wanneer dit ging gebeuren.
Vandaag dus nog steeds geen verandering in de situatie. Maar ik heb erg het gevoel dat bellen geen nut heeft, omdat ik volgens mij nog niemand aan de lijn heb gekregen die WEL weet wat er moet gebeuren om mijn verbinding werkend te krijgen.
Ik ben inmiddels wel erg klaar met de passieve houding van T-Mobile, ik moet overal zelf achteraan bellen, en het erg beperkte kennisniveau van de mensen die je aan de lijn krijgt.
Is er geen 2e lijns support die je kan bellen ofzo waar je wel iemand aan de lijn krijgt die ook daadwerkelijk iets kan oplossen, ipv alleen vertellen dat een andere afdeling dit waarschijnlijk gaat oppakken?...