wel wifi, geen internet

  • 25 August 2020
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Goedemiddag,

Ik kwam er zojuist achter bij het instellen dat ik geen internet verbinding meer heb. 

 

Ik heb wel wifi verbinding met bijvoorbeeld mijn telefoon en het modem, alleen geen internet. Het lampje van internet op het modem brand ook niet. Heb verschillende stappen op de help pagina al doorlopen, ook gereset en aan en uit gezet, stroom er afgehaald etc. 

 

Kunnen jullie mij helpen? 

Mvg


7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @locoo010 

Heb je een glasvezel of DSL connectie?

Indien je glasvezel hebt branden alle lampjes op de mediaconverter wel? Indien DSL is je modem op het ISRA punt aangesloten waar ook de KPN kabel binnen komt of is de modem op een tweede aansluitpunt aangesloten?

Ben je vandaag pas aangesloten omdat je zegt bij het instellen?

@Waqqas 

Ik heb een dsl connectie. Modem is aangesloten op het isra. Wan lampje knippert, alleen het internet lampje brand/knippert niet meer. 

Reputatie 7
Badge +15

@locoo010

"Niet meer" dus hij deed het eerder wel en wat was je precies aan het instellen?

Welke ISRA heb je? Een wandcontactdoos of die van KPN?

Ik was een wifi versterker aan het instellen, maar kreeg geen verbinding en kwam er achter dat het internet lampje uit was. Vanochtend had ik nog wel verbinding want ik had internet. Maar nu dus niet meer. 

Ik heb een wandcontactdoos van kpn

Reputatie 7
Badge +15

Heb je ook in je T-Mobile thuis account onder actuele storingen gekeken of er toevallig niks staat?

Een fabrieksreset uitvoeren kan je nu beter even niet doen want dan is er kans dat je modem het niet meer gaat doen. Je kunt beter even afwachten misschien is er even iets aan de hand, modem even stroomloos laten kan je ook doen.

Zijn geen actuele storingen bekend bij mij.

 

Ik zal het nog wel even aankijken. Ik zet hem inderdaad wel even van het stroom af.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @locoo010, welkom op de Community! 

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan om te achterhalen waar het euvel vandaan komt, maar kom niets tegen dat in het oog springt. Je verbinding ziet er prima uit, ik zie alleen een klein beetje ruis op de lijn, maar dat is volkomen normaal. Ervaar je nog steeds problemen met bekabeld Internet? Wat gebeurt er wanneer je een PC of laptop rechtstreeks aansluit op poort 1 of 2 achterop het Huawei modem? Krijg je dan een foutmelding of zie je überhaupt het LAN-netwerk niet verschijnen?

Zoals onze topper @Waqqas aangeeft, zou je eens kunnen proberen om het modem gedurende 20 seconden stroomloos te houden. Dit los vaak de meeste internetissues op. Laat weten wat we voor je kunnen doen, de Community zit altijd voor je klaar! Er zijn altijd oplossingen en we komen er samen sowieso uit! 💪😎

Reageer