De afgelopen paar dagen heb ik meerdere keren per dag dat de WAN connectie weg valt, soms 10 minuten maar vaker enkele uren.
De geleverde modem is een draytek vigor 2132fvn (firmware 3.7.9.1)
Achter de modem heb ik mijn eigen hardware gehangen, ubiquiti security gateway (plus meer).
Hier op kan ik dan ook zien wanneer internet weg valt, en krijg ik via de cloud een mail dat mijn omgeving niet meer online is.
als ik dit dan check, klopt het ook dat internet niet meer werkt.

(Home assistant, history van WAN)
Als ik dan inlog op de Draytek modem, zie ik ook dat WAN1 niet meer verbonden is:

Ik heb van alles geprobeerd, mijn eigen hardware los gekoppeld, instellingen aangepast op de modem, tot zelfs een factory reset van de modem, maar niets helpt.
Het rare is dat Fiber wel actief is, bij voorgaande storingen was deze ook weg.
Via Twitter webcare geen reactie gehad, en support via telefoon heb ik nog niemand te pakken gekregen (verkeerde nummers op site, 1 uur in de wacht staan).
Dit vind ik een kwalijke zaak.
Wat nu?