Skip to main content

Hi,

De laatste weken is er regelmatig, elke 10 a 20 min, een wegvallende internet verbinding. Zowel op kabel als wifi. De verbinding met de router blijft wel bestaan - gezien ik tijdens de outage op de router kan inloggen en alles kan bekijken hierop.

Wat details

  • T-mobile thuis glasvezel
  • Router: VMG8825-T50
  • Geen andere access points of extenders of switches
  • Router en glaszevel-punt al gereboot
  • Router terug naar fabriekinstellingen, laatste firmware lijkt geinstalleerd
  • Support heeft al een lijn-meting gedaan, hier was niets op te zien
  • Support verwees door naar de community voor verdere hulp
  • Als alles werkt is de ping laag (~9ms) en de download/upload ~95 (het is 100 verbinding)
  • Er lijkt vooralsnog geen aanwijsbaar apparaat te zijn wat de storing veroorzaakt

De outage duurt meestal een paar minuten. Het lijkt zichzelf magisch op te lossen.

Wat kan een volgende stap zijn om te gaan graven wat er mis is? Dit is namelijk heel vervelend met bv tv kijken of proberen te werken :)

Thanks

Rob

Hi @RobGordijn, ik had graag een andere ervaring gelezen! Wat ik erg merkwaardig vindt, is dat er geen vervolg bezoek is geweest van de monteur. Mijn excuses hiervoor! Ik vind het jammer om je te zien gaan, echter snap ik de keuze volkomen. Ik wens je oprecht veel succes bij je nieuwe provider! Voor nu een fijne dag gewenst.


@Tommie 

Inmiddels het nieuwe modem bijna een week binnen en in gebruik. Sindsdien geen last meer gehad van een wegvallende verbinding. Top! Bedankt!


Reageer