Hi,
Ik heb sinds een maand of twee last van wegvallend internet. Voor zo’n 2 a 3 minuten is geen enkel website te bereiken op verschillende devices en browsers. Dit geldt voor apparaten dat zowel via wifi als ethernet zijn aangesloten. Na een aantal minuten wachten keert het internet vanzelf weer terug.
Situatie thuis
Ik heb glasvezel internet (1000/1000) met een Zyxel modem.
Ik gebruik nu ruim een jaar een mesh router (tp-link deco x60), deze is direct (bekabeld) aangesloten op het modem. Wifi van het modem is uitgeschakeld en wordt volledig door de mesh router voorzien. Desktop is direct (bekabeld) aangesloten op het modem.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Modem, router en omvormer opnieuw opstarten.
- Bekabeld internet van desktop was voorheen aangesloten op router, waardoor ik dacht dat dit misschien aan m'n router lag. Ook nadat ik mijn desktop direct heb aangesloten op het modem heeft mijn desktop hier last van.
Een aantal zaken wat mij zijn opgevallen:
- In die paar minuten is het voor mij ook niet mogelijk om naar de inlogpagina van het modem te gaan (192.xxx.x.x), dit is dus niet bereikbaar. Ook niet via mijn desktop die direct met ethernet is aangesloten op het modem.
- Terwijl ik op meerdere apparaten (wifi en dus router, bekabeld en dus modem) geen connectie heb, heeft iemand anders in het huis een teams meeting. Ik hoor dat het gesprek daar gewoon doorgaat. Haar laptop is via wifi aangesloten op de router.
Via de klantenservice kon ik dit probleem niet oplossen, weet iemand hier misschien wat ik nog kan proberen?