Skip to main content

Sinds ruim een maand val op willekeurige dagen de internet verbinding weg. Het weg vallen van de internet verbinding doet zich voornamelijk gedurende de laat op de avond/vroeg in de ochtend voor, (variërend tussen 23.29 tot 06.00). Vanwege het moment dat de verbinding weg valt merken wij dit vaak pas ‘s ochtends vroeg op. Om weer een internet verbinding in huis te hebben, dient het modem gerest te worden, waarna het weer circa een tot twee weken zonder problemen werkt voordat het probleem zich weer voor doet.

Inmiddels zijn wij sinds april 2020 klant bij T-Mobile, en nemen het internet en TV pakket met 1000 mbit/s af. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Zyxel T50 modem. De WiFi functie op het modem staat uitgeschakeld.Opmerkelijk genoeg hebben wij pas sinds oktober regelmatig te maken met de weg vallende internet verbinding. Sinds de installatie hebben wij geen wijzigingen aangebracht in noch de instellingen noch de installatie van het modem.

Is dit een bekend probleem, en is er een oplossing bekend?

Hartelijke groet.

Met welke apparaten ben je verbonden en is dat dan alleen met draad, direct op de zyxel?
Zie je ook dat de lampjes op het modem aangeven dat er wat aan de hand is, knipperen, rood etc.

Om te kijken waar het mis gaat zou ik voor het herstarten van de modem kijken of je nog wel kunt inloggen via het lokale adres (waarschijnlijk 192.168.1.1).

Werkt TV ook niet meer of alleen het internet?

Indien je het internet verdeeld met een andere router kan het ook daar te zoeken zijn natuurlijk :)

 

 


Zoeken op Google heeft geleerd dat dit een regelmatig voorkomend probleem is wat aan het modem gerelateerd is. Oplossing, een tijdschakelaar waarmee dagelijks de modem automatisch wordt uitgezet en kort daarna direct weer aangezet (m.a.w. een reset). Sinds die tijd geen problemen meer.


Reageer