Skip to main content

Na een weekje vakantie bij terugkomt geen internetsignaal. Apparatuur is wel van het stroom afgeweest omdat er werkzaamheden aan het net zouden plaatsvinden, dus zekerheidshalve stekkers eruit. Maar zojuist na aansluiten, blijft de los van het glasvezelkastje op rood knipperen. Omdat er verder in huis niets is gebeurd, we waren met vakantie, wijst alles wederom naar de de wijkcentrale. Graag actie beste odidomensen!!! Nu een call aanmaken omdat mijn ervaring tot nu toe steeds dat het bijna twee weken duurt voordat het verholpen is!!!

Goed om te weten van de ontbindingsmogelijkheid. Het vertrouwen dat dit tijdig opgelost wordt, heb ik niet meer. De monteur ging er als een speer vandoor in plaats van nog een meting in de wijkcentrale uit te voeren. Niemand in de buurt met een aansluiting en abonnement bij odido heeft problemen (op 1 iemand na maar daarvan is niet duidelijk of het om hetzelfde probleem gaat omdat hij niet thuis was). De buren 3 huizen hebben verder geen enkel probleem. De kans dat alleen dat ene kabeltje van mij is geraakt (als er gegraven is, want daar twijfel ik nu sterk aan) lijkt mij gelet op de reacties uit de buurt. Mijn indruk is dat de monteur zich geen raad wist en op tijd naar huis wilde (was de vorigr keer ook, toen hij niet wilde wachten om te kijken of alles het weer deed toen hij een nieuwe patch had geplaatst).

Enfin, als ik morgen zou kunnen overstappen zou ik het meteen doen. 

@Lester13 Dank je wel voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat de monteur is langs geweest, maar als ik het zo begrijp is er nog niet echt schot in de zaak. Mijn oprechte excuses voor deze ervaring, ik kan mij voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt. Hoe dan ook zal ik mijn best blijven doen om er voor te zorgen dat de verbinding wordt hersteld! 

Ik ben meteen gaan kijken in het systeem of ik al vervolgstappen kan inzien, maar dit is nog niet mogelijk. Ik heb gelijk weer mijn collega van de technische dienst benaderd om deze informatie alvast door te spelen. Zodra ik meer weet, laat ik het je gelijk weten. 

Even kort. Vanochtend heb ik in ieder geval Euronet, de uitvoerder/aannemer, gevraagd naar plan van aanpak. Zij moeten hierover nog terugbellen.

voor wat betreft de kwestie van mogelijke kabelbreuk. Kijken naar hoe destijds de kabels in de weg/stoep zijn getrokken, ben ik het 6e huis vanaf de centrale, en als het goed is, de 2e aangesloten. Het 3e huis vanaf de centrale is op dit moment de eerst aangeslotene en heeft geen problemen. 

Dank voor de update @Lester13! Teresa is voor je bezig en ik hoop natuurlijk oprecht dat je snel een reactie ontvangt van Euronet. Als wij vanuit deze kant meer weten hoor je dat zo snel mogelijk via Teresa!

Ik had al gelezen. Als het goed is, komt de monteur vandaag weer en gaat indien nodig graven en lassen. Maar hij zou er tussen twee en half 3 zijn en ik zie nog niets. Wordt vervolgd’

Reageer