Skip to main content

Weer geen internet, weer geen melding

• is een King Poster
  • 26 reacties

Internet ligt er weer eens uit. Odido zegt er is geen storing, Luander meldt 1 storing in mijn woonplaats, maar niet in mijn buurt. Toch kan zelfs het inpluggen van het Odido modem geen verbinding tot stand brengen. Ook dat is normaal, van vele storingen is maar in 1x keer op te lossen met mijn eigen apparatuur, maar ook hier lag de oorzaak bij Odido. Ondanks de ontkenning dat ze iets hadden aangepast, kreeg ik weer een ip adres zodra ik mijn dhcp config had aangepast. Ook nu, wel een link, geen dhcp. Maar omdat de Odido apparatuur ook geen ip krijgt, ligt het probleem toch werd bij Odido. En desondanks zegt Odido dat alles OK is. Dit is om gek van te worden. Minstens 1x per 2 maanden heb ik dit. Toch is technisch wel te regelen dat Odido kan kijken waar de verbinding faalt. Maar zo'n feature wordt niet geboden. Veel makkelijker om te zeggen dat alles goed is, of dat het aan iemand anders ligt. Helemaal als geen Odido apparatuur gebruikt wordt. Echt echt waardeloos.. 

Uitgelichte reactie

24 maart 2025

Hey ​@ChrisMW, ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je verbinding.

Het zou zomaar kunnen dat je door de werkzaamheden van Liander toch getroffen bent. Ben je inmiddels weer online? Zou je je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik met je meekijken! Alvast bedankt.

4 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 maart 2025

Man, as usual they go off, dont admit it until its midnight and all in bed, would really move on from this company, it was bad as vodafone and worse as Odido

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 23 maart 2025

Internet went down at 21:30 on Sat, came back 6:30 on Sunday, yet according to Odido there was no disruption. But for 9 hoiurs, 3 household members had to dip into their mobile data bundle, or be without TV, email etc…. This is infuriating. I don’t get what I paid for, have to compensate, yet all is well??? 

I suspect they lost a connection point in their internal network, due to a power outage elsewhere, for which they could receive compensation (> 4 hours loss of electricity), and the 3 mobile subscribers on Odido in my household spent extra data. So loss-loss for little old me and win-win for Odido. Does not seem an ewquitable result to me.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 24 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hey ​@ChrisMW, ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van je verbinding.

Het zou zomaar kunnen dat je door de werkzaamheden van Liander toch getroffen bent. Ben je inmiddels weer online? Zou je je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik met je meekijken! Alvast bedankt.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 26 reacties
  • 25 maart 2025

Na 9uur geen internet werd de verbinding hersteld. Wat mij stoort is dat ik niet kan zien of er probleem, los van de oorzaak. Updates, stroomstoringen, veranderde configs, or andere fysieke maleur. Los van wie voor het herstel verantwoordelijk is, hebben al die problemen vanuit mijn perspectief hetzelfde effect, geen internet, geen TV. Nu moet ik: 1. odido router aansluiten en kijken of daar er wel internet is (is 1x voorgekomen, door een aanpassing van de odido DHCP server, hoewel dat ontkent werd). Bij geen internet ook op de de Odido apparatuur. 2) storings pagina odido checken, heeft nog nooit een storing laten zien op mijn PC. 3) Liander checken, inmiddels ken ik 2 andere wijken die bij een storing het internet bij mij thuis platleggen, maar Liander zegt dan, niet jouw PC, niet jouw storing. 

Dus aan het eind bljf ik gissen. Ideale oplossing, in jullie app een tract functie bouwen die ahw een traceroute naar mijn adres uitvoert en rapporteert of that lukt of niet. Het waarom is de volgende vraag, eerrt uitzoeken, of 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen