Skip to main content

Sinds mijn verhuizing is het minstens 1x per maand raak, Geen internet. Soms een stroomstoring, soms niet. Je raakt eraan gewend. Maar nooit is er een melding op de storingspagina. Meegemaakt dat de DHCP was aangepast, werd gezegd van niet, maar door mijn DHCP cliënt config aan te passen ging het opeens weer werken. Nu vanavond, rond 5 voor 1 in de ochtend, tv valt uit. Probleem, krijg geen DHCP lease. Het odido modem ook niet, en mijn DHCP client config staat waar het moet staan. Wat ik raar vind, in mijn vorige woonplaats had ik ook glas, maar was de naam t-mobile. 1 storing per jaar was al veel en ik was een tevreden gebruiker. Nu een andere woonplaats, en heet het odido, gemiddeld 1x maand ligt internet er voor uren uit. Ik weet niet, maar dit lijkt geen vooruitgang. Meestal volgt ontkenning, als je iemand te pakken krijgt. Toch betaal ik meer, maar krijg minder. Ik ga toch maar eens kijken naar alternatieven, wat dit begint ergelijk te worden. Heb nu meer domotica en die uitval ontregelt die toch niet zo robuuste software. Ik zou het al een hele vooruitgang vinden als al die storingen beter worden gedetecteerd. Ik merk het meteen. Maar met eigen apparatuur is het 10x lastiger om mensen tot actief te krijgen, toch is dit jaar elke storing eentje van buitenaf. 3x de Electra in de naburige postcode ( dus energie zegt, geen storing bij jou, odido zegt geen storing bij jou, maar de overburen zitten zonder stroom en ik krijg geen link??), 1x de odido DHCP server die anders werkt en de overige keren kom er niet eens achter. Niet 1x mijn apparatuur, maar in alle gevallen als ik bel is dat het eerste waar ze over beginnen. Dus sinds januari staat het odido modem op cold standby, zodat ik eerst check of die het wel doet. Vanavond doet die het niet, dus vind ik het raar dat ze zeggen, alles OK. Dit moet echt een stuk strakker.

Hey @ChrisMW, ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiele verbinding.

Omdat de Zyxel niet is aangesloten krijg ik geen goede meting. Wat ik kan zien is dat het ONT inderdaad gereboot is 11 uur geleden. Verder ziet de lijn er goed uit. Wat voor eigen apparatuur heb je er allemaal aan hangen? Het kan zijn dat je eigen apparatuur voor deze onderbrekingen zorgen. 

Reageer