Skip to main content

15 dagen geleden had ik problemen met mijn glasvezelverbinding.
4 dagen later kwam men erachter dat er blijkbaar een storing in de wijk was en nadat dat was opgelost, had ik ook weer internet. De monteur die al was ingepland heeft dan ook niets gedaan en ging weer naar de volgende klant, omdat het probleem al was opgelost. Volgens de monteur was waarschijnlijk KPN-Netwerk aan de slag geweest en hadden ze iets verprutst.

Sinds vanochtend heb ik wederom geen internet.
Ik heb al meerdere keren alles gereset, zonder effect.

Op de ONT branden beide lampjes groen (en het Alarm lampje is uit).
Op de modem brandt het WAN-lampje groen en het Internet-lampje rood.

Ik kan geen IP-adres krijgen.

Wanneer wordt dit opgelost?

Hallo @wburgers 

Het connection lampje op de ONT knippert niet? Je kan een andere internetkabel tussen ONT en router testen.

Zit de huidige ONT er al lang? Anders kan het een defecte LAN poort zijn.


@Waqqas
Het connection-lampje brandt solide groen op de ONT. Knippert inderdaad niet.
Dit alles is geïnstalleerd op 31-05-2022. 1,5 jaar dus.
Heeft altijd prima gewerkt tot 15 dagen geleden.


@wburgers 

Er is dus wel een signaal en de verbinding met de splitter is er, wellicht is de ONT defect.


@Waqqas
Ik heb ook nog even een andere LAN-kabel geprobeerd tussen ONT en modem, maar zonder effect.


Helaas nog steeds geen oplossing.
Iemand vanuit Odido die nog mee kan kijken?


Inmiddels zelf maar gebeld.
Dat levert iets sneller resultaten op 🙂
Er is een melding gemaakt met de technische dienst en hopelijk kunnen die dit probleem oplossen.


Reageer