Skip to main content

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

Mijn modem nu 2x herstart. Geen succes en geen internet.

Dan heb jij echt een andere issue. Zoals je volgens mij al aan gaf. 

Klopt; maar hier wordt door tmobile geen gehoor aan gegeven. 


Hier doet de verbinding het weer 👍🏻  Ik ga ervanuit dat het toch echt de laatste is nu. 


Hi all, super om te zien dat bij sommigen van jullie de verbinding weer up and running is. De helft van de klanten zou nu inderdaad weer in de lucht moeten zijn. Er wordt momenteel heel hard gewerkt om ook de andere helft online te krijgen. Momenteel zijn we nog bezig met herstelwerkzaamheden. Wij houden jullie zo goed mogelijk op de hoogte!


Hier in Apeldoorn-Zuidbroek werkt het nu gelukkig weer na één week (waar het tussendoor gisteren ook even heeft gewerkt)

Alleen de download snelheden zijn nog niet volledig hersteld lijkt het (upload is oké), hangt dit samen met de storing?

Het is een 1000 Megabit glasvezel abonnement. Het is getest vanaf een laptop die direct bekabeld aangesloten is op de Zyxel router, verder geen andere apparaten aangesloten. De gebruikte meet-tool is de Windows-app van Speedtest.net

 

Er is een anpart topic wat ook ingaat op niet gehaalde snelheden bij glasvezel, zie topic “Glasvezel uploadsnelheid is laag”. Hierin wordt door een forumlid een traceroute uitgevoerd naar dns.google.com, google.com, en de dns van cloudflare.com 

Wat opvalt is dat bij mij er aanzienlijk meer hops tussen zitten. Vanwaar dit verschil?

Zie: 

Traceroute naar dns.google.com

 

Traceroute naar google.com

Traceroute naar dns van cloudflare (1.1.1.1)

 

Alvast bedankt


Hier helaas ook nog steeds helemaal niks


Hi all, super om te zien dat bij sommigen van jullie de verbinding weer up and running is. De helft van de klanten zou nu inderdaad weer in de lucht moeten zijn. Er wordt momenteel heel hard gewerkt om ook de andere helft online te krijgen. Momenteel zijn we nog bezig met herstelwerkzaamheden. Wij houden jullie zo goed mogelijk op de hoogte!

Lisa, de klantenservice geeft aan dat de ticket op opgelost staat……….

de monteur komt morgen maar probleem ligt buitenshuis 


Ik zit ook in Zuidbroek en mijn snelheden zitten op ruim 80% nu. Ik gebruik altijd deze test van KPN en haal daar regelmatig de maximale snelheid bij:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 

 


Nog steeds geen internet hier..


UPDATE: Hi allemaal, zojuist heb ik het goede bericht gekregen dat het issue in Apeldoorn is opgelost! Kunnen jullie aangeven of jullie dit ook zo ervaren? Laat het vooral weten als je nog met problemen kampt. Ik ga duimen dat iedereen weer online is! 


UPDATE: Hi allemaal, zojuist heb ik het goede bericht gekregen dat het issue in Apeldoorn is opgelost! Kunnen jullie aangeven of jullie dit ook zo ervaren? Laat het vooral weten als je nog met problemen kampt. Ik ga duimen dat iedereen weer online is! 

Je maakt een grapje toch? Opgelost?

 

Ik heb net met jullie gebeld en zij geven aan dat er nog 11 klanten zijn die problemen hebben waaronder ik. Werkelijk waar @Lisa ik begin hier goed ziek van te worden.


En voordat je met onzin aankomt van herstart je modem en de converter;

beide zijn herstart - modem is ook terug gezet naar fabrieksinstellingen - NIETS WERKT

@Lisa 


UPDATE: Hi allemaal, zojuist heb ik het goede bericht gekregen dat het issue in Apeldoorn is opgelost! Kunnen jullie aangeven of jullie dit ook zo ervaren? Laat het vooral weten als je nog met problemen kampt. Ik ga duimen dat iedereen weer online is! 

@Lisa Nee is het niet

doe svp een end to end test

volgens mij doet monteur A iets en fixed ‘zijn’ probleem maar kijkt niet verder dan A

er moet iemand boven zitten die A-Z beheert, coördineert en delegeert  

waarschijnlijk is een deel vh probleem opgelost dat geloof ik maar niet alles


UPDATE: Hi allemaal, zojuist heb ik het goede bericht gekregen dat het issue in Apeldoorn is opgelost! Kunnen jullie aangeven of jullie dit ook zo ervaren? Laat het vooral weten als je nog met problemen kampt. Ik ga duimen dat iedereen weer online is! 

@Lisa 

Ik heb natuurlijk een reset gedaan, het PON lampje op de converter blijft knipperen

zover ik begrijp betekent dat dat er geen signaal binnen komt, oftewel nog steeds zit het probleem buitenshuis


Hi all, de problemen zijn gedeeltelijk opgelost maar nog niet voor iedereen. Op dit moment zijn er vervangende netwerkkaarten op weg naar de centrale. De verwachting is dat ze daar rond 19:00 uur aankomen en dan kan de engineer aan de slag. Bedankt voor jullie geduld, we blijven uiteraard aan het werk om jullie zo snel mogelijk weer online te krijgen. Updates zijn te volgen in het storingstopic.


Hi all, de problemen zijn gedeeltelijk opgelost maar nog niet voor iedereen. Op dit moment zijn er vervangende netwerkkaarten op weg naar de centrale. De verwachting is dat ze daar rond 19:00 uur aankomen en dan kan de engineer aan de slag. Bedankt voor jullie geduld, we blijven uiteraard aan het werk om jullie zo snel mogelijk weer online te krijgen. Updates zijn te volgen in het storingstopic.

Hi Brian, dank je wel… dat klinkt iig als een mogelijke oplossing

fingers crossed


Tijd dat ze is stoppen met een mogelijke oplossing te zoeken maar het is definitief op gaan lossen. Grote kans dat het er in zit dat we met internet problemen het weekend ingaan. 

 

 


Inmiddels zijn we ruim een uur verder en is er geen info. Klantenservice geeft zelfs aan dat er geen monteur op locatie is en er pas morgen verder wordt gewerkt aan het probleem.

 

Waardeloos


Hi @KevinJK88 Ik snap je frustratie maar die negativiteit draagt niet bij aan een oplossing. Zoals je ziet zijn we er continue mee bezig en houden we jullie zo goed mogelijk op de hoogte. Ik hoop net als jij dat het zo snel mogelijk voor iedereen verholpen is. Excuses voor het ongemak, we doen wat we kunnen.


Hi @KevinJK88 Ik snap je frustratie maar die negativiteit draagt niet bij aan een oplossing. Zoals je ziet zijn we er continue mee bezig en houden we jullie zo goed mogelijk op de hoogte. Ik hoop net als jij dat het zo snel mogelijk voor iedereen verholpen is. Excuses voor het ongemak, we doen wat we kunnen.

Vind je mijn negativiteit raar? Vreemd?

 

Sinds april lid ; nog geen volledige week stabiel internet gehad. Ondertussen sinds ik lid ben 56 medewerkers gesproken. 14 monteurs gehad van Guidion en 3 van KPN.

 

Sinds 2 weken nu al helemaal geen verbinding. De belofte dat ik op de hoogte gehouden wordt per mail en teruggebeld zou worden is men nog geen enkele keer nagekomen.

 

Gisteren wordt er zowel op het forum als telefonisch aangegeven dat alle problemen opgelost zijn; behalve bij mij - ik bel terug om te vragen wat ik kan doen - wordt er doodleuk aangegeven dat ik nu OPNIEUW ACHTERAAN IN DE WACHTRIJ BELAND. Sorry? 

 

En jij vraagt mij nu om niet negatief te zijn? Dit alles is 1 grote grap. Het is niet dan normaal en logisch dat ik negatief ben. Ik kan m'n werk vanuit huis niet doen. Heb inmiddels 9 verlofdagen moeten opnemen omdat ik niet kan werken.

 

Jullie zogenaamde managers en backoffice medewerkers hebben niet eens het fatsoen om mij te woord te staan. Hoe kan je dan van mij vragen om niet negatief te zijn @Brian 

 

 


Inderdaad, @Brian jouw klantvriendelijkheid draagt evenmin bij aan een oplossing …

Alle keiharde werk van superspecialisten, jouw slapeloze nachten en tomeloze inzet bovenop de zaak te zitten. Jouw vurige wens dat @KevinJK88 van een probleemloze verbinding kan genieten: vruchteloos!

Hoe ondraaglijk moet dit wel niet zijn ...


Nieuwe dag; zelfde storing nog. 

 

@Brian wanneer gaan jullie dit is oplossen?


Ook hier ligt alles weer plat


Typisch; en geen reactie van een moderator of wat dan ook @Lisa @Brian @Jason 

 

Hoe kan je van ons verwachten dat wij stil langs de zijkant blijven zitten terwijl jullie geen klote uitvoeren. 

 

Ik ga straks is even verhaal halen in de tmobile winkel. Kijken wat zij daar te zeggen hebben.


Hi guys, ik heb net te horen gekregen dat het issue is opgelost! Mijn collega heeft gelijk een check uitgevoerd en @Mark_64 als het goed is ben jij nu weer aan het genieten van een goedwerkende verbinding. Klopt dit? Ik hoop heel erg dat alles weer werkt zoals het hoort!

Hi @KevinJK88, bij jou zien wij dat jij jammer genoeg nog niet online bent. Heb jij zojuist ook weer een herstart van het modem uitgevoerd? Heel erg bedankt alvast voor de moeite! Als blijkt dat dit er alsnog niet voor heeft gezorgd dat jouw verbinding weer in de lucht is, dan ga ik gelijk Guidion aansturen om dit zo snel mogelijk bij jou op te lossen. Ik hoor het graag van je!


Inmiddels is het bijna 12 uur. Geen updates zijn er geweest, en geen internet.

 

Geen hulp vanuit de helpdesk of moderators.


Reageer