3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).
Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.
Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).
Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.
Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.
Modem: Zyxel T-50
Glasvezel kastje van Huawei
Bladzijde 12 / 19
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties allemaal! Ik geef het meteen door.
@ElbowlessGoat Zeer goede feedback, ik neem dit zeker mee!
We hebben in principe geen optie om vanuit hier simkaarten toe te sturen, maar ik wil zeker meedenken: indien het mogelijk is om een prepaid simmetje aan te schaffen bij een lokale T-Mobile winkel, dan vergoed ik de gemaakte kosten met alle liefde en zetten we er direct een Unlimited bundel op zodat je de komende tijd in elk geval kunt hotspotten, zonder MB's te hoeven aanvullen. Is dat een optie die voor jou toereikend is?
Hi Jason, voor nu redden we het nog wel. Het was vooral om het issue duidelijk te maken. Mocht mijn vrouw er met haar bundel niet uit gaan komen en in de knoei komen, zal ik hier verder contact over opnemen. Dank voor het aanbod!
Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.
Voorheen knipperde het inderdaad
Hier nog geen internet. PON knippert nog steeds. 3e lampje op de modem is rood.
Het probleem wordt intern onderzocht samen met het netwerkteam: we zien wat verschuivingen qua online/offline meldingen. @dannyde Sinds hoe laat ongeveer werkt het weer?
Het probleem wordt intern onderzocht samen met het netwerkteam: we zien wat verschuivingen qua online/offline meldingen. @dannyde Sinds hoe laat ongeveer werkt het weer?
Gaat dit onderzoek vanavond ook nog door? Ik zit na vandaag echt gebonden aan huis vanwege een medisch ongemak. Beetje gamen/internetten/films kijken zou wel fijn zijn na 3 weken tijd.
Het probleem wordt intern onderzocht samen met het netwerkteam: we zien wat verschuivingen qua online/offline meldingen. @dannyde Sinds hoe laat ongeveer werkt het weer?
Om precies te zijn 16:01
Ook nu nog geen nieuws te melden: we zitten er nog steeds bovenop. Er wordt nu wel haast gemaakt met de prioriteit - dat was natuurlijk al het geval, maar het onderzoeksteam neemt dit zeer serieus. Terugkomend op de vouchers: indien we iemand hiermee enigszins tegemoet kunnen komen gedurende deze periode, laat het alsjeblieft weten. Thanks!
Bedankt maar ik heb nog een geldige voucher die donderdag afloopt
hotspot werkt alleen als ik buiten zit, nu is dat bijv lastig om het nu regent
De zon schijnt weer. Je kunt weer hotspotten
Ha klopt, voorheen heb ik de deur open gelaten en mijn telefoon in een plastic zakje gedaan toen het nog regende
Haha grandioos
@Jason hier ineens ook weer internet. Wat was nu de aard van de verstoring en de oplossing.
Sinds 16:26 uur lijkt het hier ook weer te werken
@KevinJK88Tot hoe laat het onderzoek precies doorgaat, hangt af van betrokken partijen. Dat is wellicht een flauw antwoord en niet waar je naar op zoek bent, maar wel het eerlijkste antwoord. We kunnen daar momenteel nog weinig over zeggen. Wat ik wel kan melden, is dat nu alle offline gemelde aansluitingen één voor één gecheckt worden. Bij jou @dannyde heeft één van onze techneuten het kunnen herstellen: ik hoop dat dit bij de rest ook vlot kan gaan. Later meer!
@LRvdLinden en @Autowiel Thanks voor jullie herstelmeldingen: het werk van de techneuten lijkt z’n vruchten af te werpen. De exacte root cause kunnen we nu nog niet benoemen, we komen hier snel op terug.
Hier doet hij het inmiddels ook. Bekabeld wel is waar 25mbps maar we hebben verbinding.
Thanks voor je melding @KevinJK88!
Hier werkt het ook weer, op normale snelheden zo te zien.
Hier werkt hij ook weer. Nog niet op volle kracht, maar weer zo'n 80% capaciteit. Ben heel benieuwd wat de oorzaak en oplossing waren en of dit nu een duurzame oplossing betreft!
@Jason ondanks alle gezeik en ellende van de afgelopen week - wil ik je vandaag toch bedanken voor je aanwezigheid in dit topic en je updates.
Misschien handig om dit mee te nemen als het nog bij jullie intern besproken gaat worden. Je brengt veel meer rust bij klanten ipv niets te laten horen.
Wat betreft je vraag over mijn mail over het kostenloos opzeggen komt zsm jullie kant op.
@Jason dit zijn de uitkomsten van enkel een MacBook op het modem aansluiten dmv een utp en wifi. uit op het modem. Abbo betreft 1000/1000, een lage upload snelheid geeft vaak aan dat er nog niet iets goed is. kunnen jullie hier wat mee?
@LRvdLinden Daar kunnen we zeker wat mee: we checken nu nog wie nog niet online is en hoe we dat kunnen herstellen, dan nemen we de lage upload vervolgens mee. Bedankt voor de meegestuurde speedtest!
De download lijkt in orde, maar 619 Mbit/s up is inderdaad aan de lage kant: kan dit verklaard worden aan jouw kant door eventuele extra apparatuur los te koppelen van het netwerk (mobiele telefoons, laptops, spelcomputers en dergelijke)? Test nu alsjeblieft nog eens, is er merkbaar verschil?
@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?
@thomas77 en @ElbowlessGoat Bedankt voor jullie meldingen: hoe zit het nu (op dit tijdstip van testen) qua down en upload?
871 mbps down en 831 mbps up
@LRvdLinden Daar kunnen we zeker wat mee: we checken nu nog wie nog niet online is en hoe we dat kunnen herstellen, dan nemen we de lage upload vervolgens mee. Bedankt voor de meegestuurde speedtest!
De download lijkt in orde, maar 619 Mbit/s up is inderdaad aan de lage kant: kan dit verklaard worden aan jouw kant door eventuele extra apparatuur los te koppelen van het netwerk (mobiele telefoons, laptops, spelcomputers en dergelijke)? Test nu alsjeblieft nog eens, is er merkbaar verschil?
Hi @Jason, wifi staat uit op het modem en enkel in lan 1 een utp naar macbook. Voor de storing pakte hij 980/980. Meerdere speedtesten komen rond de 800 uit. Maar idd zorg voor later.
@Jason ik sluit mij aan bij @KevinJK88 ! Bedankt voor de begeleiding en continue updates. Ook al had je niet altijd iets nieuws, geen update is ook een update. Hierdoor heb je begrip en rust gecreëerd in dit topic. Echt super dat je open stond voor feedback en dit met beide handen aanpakte! Echt super!!!
Niets te danken: jullie bedankt voor jullie inzet en geduld. Zodra ik weet wat precies de oorzaak is geweest, komen we erop terug!
We zullen het op deze manier blijven aanpakken, dit werkt voor iedereen het beste. Er mag best eens wat meer geluisterd worden naar de consensus van klanten. Jullie staan immers aan de frontlinie en ervaren hoe de problemen tot uiting komen en waar we kunnen verbeteren. Dat begint bij de servicekant. Ik ben blij dat we daar vandaag een kleine stap vooruit in gemaakt hebben.
Niets te danken: jullie bedankt voor jullie inzet en geduld. Zodra ik weet wat precies de oorzaak is geweest, komen we erop terug!
We zullen het op deze manier blijven aanpakken, dit werkt voor iedereen het beste. Er mag best eens wat meer geluisterd worden naar de consensus van klanten. Jullie staan immers aan de frontlinie en ervaren hoe de problemen tot uiting komen en waar we kunnen verbeteren. Dat begint bij de servicekant. Ik ben blij dat we daar vandaag een kleine stap vooruit in gemaakt hebben.
Zal inderdaad fijn zijn die terugkoppeling. Grote stap niet zo bescheiden!
Hier wisselende resultaten met de speedtest. De download snelheid lijkt achter te blijven, dit is wat ik eerder ook al had geconstateerd (voor het probleem van vandaag). Vreemd genoeg laat de Google speedtest wel weer goede waardes zien
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.