Skip to main content

wederom geen internet / ip adressen beschikbaar

  • 23 July 2024
  • 8 reacties
  • 110 Bekeken

Manmanman. Het enige dat je ervan kan zeggen. In de afgelopen 2,5 maand voor de 8e keer geen internet. Router deelt wederom geen Ip-adressen uit als ik de melding op mijn telefoon moet geloven. Een medewerker van jullie klantenservice vertelde mij dat mijn verbinding hier via het kpn netwerk loopt en dat zij niet genoeg Ip-adressen uitdelen aan odido klanten (of jullie kopen er te weinig in of iets dergelijks)

 

Elke keer hetzelfde probleem. Valt uiteraard ook weer uit als jullie klantenservice dicht is. Het wegvallen van het internet overleef ik wel weer even, maar de tijd dat ik weer moet investeren om de boel weer werkend te krijgen hier (klantenservice bellen, allerlei resets doen) zijn inmiddels wel intens vervelend, evenals het gebruik van eigen apparatuur om het internet op te komen. 

 

Volgens mij wordt het tijd voor oplossingen; als je het mij vraagt zijn jullie niet in staat om een deugdelijk product/service te leveren. 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dmb, dat is echt niet leuk, sorry voor de onderbrekingen en ik zie je heel graag snel zorgeloos genieten! Het niet ontvangen van een IP adres is eigenlijk heel zeldzaam, het is daarom eigenlijk onmogelijk om dat al 8 keer te hebben gehad. Ik vermoed daarom sterk dat de oorzaak in een andere hoek zit. Je hebt ook geen eigen router of modem aangesloten toch?

Branden alle lampjes wel goed op het modem en de Media Converter op het moment van uitval? In dat geval vermoed ik sterk dat je onder dit probleem valt:

Mocht je jezelf inderdaad herkennen in dit beeld, dan raad ik je graag aan om in dit topic te reageren met de gevraagde informatie. Hoewel we niet altijd direct de oplossing hebben voor dit probleem zitten we er bovenop om dit zo snel mogelijk voor jou en de anderen op te lossen.

Zo verwacht ik dat je het snelst en effectiefst geholpen bent! 🙂

@Cal van Odido ik herken me deels in deze problemen, behalve dan dat het internet als het werkt altijd snel is. Nu werkt het nog steeds niet sinds ongeveer gistermiddag tussen 5 en 6 niet. Dus wb tijdstippen klopt het beeld. 

 

Ik kán de gevraagde info ook niet leveren omdat ik helemaal geen verbinding krijg met de router omdat mijn apparaten, zowel via wifi als bekabeld geen ip adres krijgen. Lampjes van router zijn als het niet werkt meestal een poosje gewoon netjes groen, maar na een paar uur wordt het wereldbolletje rood. Inderdaad alleen de zyxel apparatuur aangesloten. 

 

edit: overigens meerdere telefoons/laptops/vaste pc geprobeerd, ook direct op de router en zowel bekabeld als via wifi. Geen resultaat. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dmb, ik heb een lijnmeting gedaan maar krijg geen contact met het modem, heb je een eigen modem aangesloten of onze Zyxel?

@Tommie van Odido dat past precies in het beeld van de vorige keren. Komt dus, volgens een collega van jou, doordat router geen ip adres heeft. Na het herstarten of fabrieksreset kan je een aantal minuten lang een lijn meting doen en na een minuut of 15 kan dit niet meer.

 

Gewoon het zyxel modem. Deze is overigens al eens vervangen, die vorige had hetzelfde probleem.

Overigens zou er gisterochtend om 8.30 ongeveer een storingsmelding gedaan moeten zijn door de klantenservice. Ik heb hier nog altijd niks van gehoord. Duurt ook wel weer bijzonder lang. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik krijg nu wel weer een goede meting @Dmb, ik zie dat het modem steeds een nieuw IP-address krijgt. Ik heb je voor de zekerheid een nieuw modem opgestuurd. Hopelijk lost dit het voor je op. Over de melding van gisterochtend zie ik niks terug. 

Ik had inderdaad later nog gebeld en jullie collega had een fout gemaakt. Internet werkt nu weer, helaas wel op 50% van de downloadsnelheid en 8% van de beloofde uploadsnelheid. Uiteraard betaal ik hier wel gewoon het volle pond voor.

 

Meer dan een mailtje met 'het probleem is opgelost' heb ik niet gehad, maar zou graag wat meer informatie ontvangen over de oorzaak. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja ik zie niet echt iets terug in mijn systeem, maar ik heb je een nieuw modem opgestuurd @Dmb, hopelijk zit de fout in het modem. 

Reageer