Hoi @mablom94, we hebben het probleem aangemeld en in onderzoek. Er worden lage downloadsnelheden en packet loss gemeld in Dordrecht. Vooral dat laatste zorgt voor problemen bij online gamen en websiteverkeer/datacenters. We zullen dit zo snel mogelijk verhelpen, sorry voor het ongemak!
Zodra er updates zijn, plaats ik die in de gerelateerde topics!
UPDATE: in de nacht van donderdag 8 april op vrijdag 9 april zullen we een verandering aanbrengen in het netwerk. Hiermee wordt gepoogd het probleem op te lossen. Wordt vervolgd!
Hi all, de geplande werkzaamheden voor vannacht staan nog steeds op de agenda. Updates volgen na vannacht (8 op 9 april).
UPDATE: Goedemorgen all, afgelopen nacht zijn er werkzaamheden geweest, zoals gepland. Deze zijn succesvol uitgevoerd. Indien het probleem bij jou nog speelt, geef het alsjeblieft aan. Dan pakken we dit zo snel mogelijk op! Alvast bedankt voor je medewerking.
Het probleem doet zich helaas nog steeds voor.. Diverse sites zijn niet bereikbaar vanaf het T-Mobile Glasvezel netwerk in Dordrecht:
Zoals ondere bijvoorbeeld:
213.156.1.42
143.178.57.147
20.54.188.191
45.13.86.12
UPDATE:Goedemiddag all, onze technische dienst en het overkoepelende technisch-orgaan hebben dit nu ondergebracht bij de netwerkspecialisten zodat er grondiger naar een oplossing kan worden gezocht. Excuses dat het nog niet hersteld is!
Eventuele extra voorbeelden mogen aangeleverd worden in de topics.
Hi all, er is nog steeds geen volledige oplossing gevonden jammer genoeg. Sorry dat jullie al sinds 6 april wachten en op deze manier niet normaal thuis kunnen werken/studeren/TV kijken.
We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV in Dordrecht. Op dit moment werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! In dit Communitytopic houden we je op de hoogte:
Ik begrijp 100 procent dat jullie hier weinig mee kunnen op dit moment, maar het is een hardnekkiger issue dan verwacht en vergt veel meer onderzoek en werkzaamheden. Sorry ook dat er sinds vrijdag vrij weinig qua updates te geven is geweest. We doen er alles aan om overal updates los te weken!
Dit topic zal ik nu sluiten om het overzicht te bewaren.
Excuses voor het sluiten van dit topic: dat was niet de juiste beslissing, maar leek op dat moment volledig gerelateerd te zijn aan de internet- en TV-verkeer issues in Dordrecht.
UPDATE: we verwachten vanmiddag een concrete update te kunnen geven omtrent de gamingproblemen. Ik houd jullie op de hoogte!
Is dit hetzelfde probleem als dat ik bijvoorbeeld willekeurige websites niet (goed) kan bereiken? Voorbeeld: https://boardgamearena.com/
Via T-Mobile thuis is het niet te benaderen maar via mijn mobiele verbinding wel.
Is dit hetzelfde probleem als dat ik bijvoorbeeld willekeurige websites niet (goed) kan bereiken? Voorbeeld: https://boardgamearena.com/
Via T-Mobile thuis is het niet te benaderen maar via mijn mobiele verbinding wel.
Ja, idd.. Ik kan die website idd ook niet openen. De coronotest website van de GGD http://www.coronatest.nl werkt bijvoorbeeld ook niet (de pagina nadat je hebt geklikt op “Ik wil me laten testen” of “Ik wil de uitslag weten”. En zo zijn er nog diverse andere pagina's:
https://www.mitsubishi-electric.be/
https://www.groenlinks.nl/
En div. VPN-servers.
@Jason , het probleem was vanmorgen even opgelost toen alles het weer deed. Maar nu zijn dezelfde IP-adressen weer niet meer bereikbaar.
Excuses voor het sluiten van dit topic: dat was niet de juiste beslissing, maar leek op dat moment volledig gerelateerd te zijn aan de internet- en TV-verkeer issues in Dordrecht.
UPDATE: we verwachten vanmiddag een concrete update te kunnen geven omtrent de gamingproblemen. Ik houd jullie op de hoogte!
@Jason Het zijn niet alleen gaming servers. Ook de VPN van mijn werk (NN), en diverse sites zoals de Coronatest website zijn niet bereikbaar.
Bedankt voor jullie feedback @giljam en @Theuntje: ik heb het meegegeven aan de onderzoekers. De VPN-issues en gaming-issues lijken niet per se gerelateerd te zijn, maar daar durf ik nog niet met zekerheid een antwoord op te geven. Zodra ik meer weet, geef ik het meteen aan!
Graag ontvang ik zoveel mogelijk voorbeelden van VPN-/gaming-server-problemen per privébericht, mochten er nog issues gaande zijn: zet ze vooral naar mij door. Alvast bedankt!
Goedemorgen all, we pakken hem op een andere manier op. Ik zet jullie info graag door naar onze onderzoekers: kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Graag ook het probleem beschrijven + VPN en gaming server benoemen, dan zet ik het meteen door. Indien je er ook nog bij wilt vermelden naar welk IP/naar welke server je probeert te connecten, is het helemaal super!
Thanks alvast!
Goedemorgen all, we pakken hem op een andere manier op. Ik zet jullie info graag door naar onze onderzoekers: kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Graag ook het probleem beschrijven + VPN en gaming server benoemen, dan zet ik het meteen door. Indien je er ook nog bij wilt vermelden naar welk IP/naar welke server je probeert te connecten, is het helemaal super!
Thanks alvast!
Ok, zojuist opnieuw aangeleverd.
Goedemiddag all, graag horen we op welke exacte data de VPN en gaming-issues gestart zijn. We proberen te duiden of er netwerktechnische aanpassingen zijn geweest waardoor dit ontstaan is en of dit met een nieuwe fix te herstellen is. Een soort van backtracking zeg maar. Mag ik van jullie weten op welke dag (en het liefst indien mogelijk tijdstip) dit voor het eerst opspeelde?
Alvast uitvoerig bedankt voor jullie medewerking en geduld!
Bij mij zijn de problemen ontstaan in de nacht van donderdag op vrijdag. Er waren toen inderdaad netwerktechnische aanpassingen gedaan (kon ik opmaken uit de meldingen hier op het forum).
Goedemorgen all, gisteravond is er een netwerkwijziging doorgevoerd die de problemen getackeld moet hebben. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten of dit eindelijk het gewenste effect gebracht heeft?
Nee geen verandering in de problemen.
Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen.
We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:
Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!
Hi all, omdat we inmiddels alles inzichtelijk maken in het algemene Dordrecht topic en we daarin het overzicht willen bewaren, sluiten we alle losse, actieve topics die op hetzelfde betrekking hebben. Het wordt inmiddels onoverzichtelijk met een zevental losse topics. Die beslissing hebben we eerder al, ten onrechte, genomen toen het nog onduidelijk was dat de Internet en TV-issues ongerelateerd waren aan VPN, gaming servers en websites. Het betreft nu hetzelfde issue en we willen graag alles bundelen.
We zullen zoveel mogelijk updates geven in het algemene topic:
Bedankt voor jullie geduld, input en begrip!