Ik kan een website niet bereiken via een ‘gewone’ verbinding. Zowel via Win10, Apple als Linux, zowel bedraad als onbedraad. Op m’n tlf via WiFi lukt t ook niet, zet ik de WiFi af, dan lukt t wel. Ook als ik een vpn gebruik lukt het wel. De website heeft geen blokkades.
De ontvangen fout-code:
This site can’t be reached
hitzert-cardenas.com’s server IP address could not be found.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Kan iemand iets zinnigs zeggen?
alvast bedankt
Bladzijde 1 / 2
Gezien de melding is het een DNS probleem.
Je kan proberen een andere DNS in te stellen. Maar het lijkt erop dat een hoop DNS servers dit adres (nog) niet kennen.
Hier heb ik de Cloudflare DNS en kan er ook niet op, pagina niet gevonden maar via 4G lukt het dan wel.
Hallo @Arie_h ,
Net even in de WHOIS DB wezen kijken, maar er is geen IP bekenbd binnen deze organisatie voor een DNS registratie op dit moment.
Ook een nogal een opvallend PRIVACY report krijg ik via de details
Lijkt tijdelijk uit de lucht gehaald te zijn, want ook via VPN kom ik niet op de site uit.
Er is iets mis, als de Database van alle bekend en geregistreerde sites over de hele wereld aangeeft dat de verwijzing niet bestaat of bekend is.
‘t Lijkt inderdaad op een DNS-probleem. Via dnschecker.org blijkt ongeveer 1/3 van de europese dns-servers dit adres niet te kennen.
Maar als ik in de bekende zoek-machine dit adres intik, is het eerste resultaat de website, en staat daar ook in cache. Klik ik erop dan ga ik ernaartoe (via vpn).
Ik was in de veronderstelling dat de dns-servers eens in de zoveel tijd onderling gegevens uitwisselen/synchen. Blijkbaar is het daar ergens misgegaan, want het domain wordt al een aantal jaar gebruikt via de betreffende hosting.
Beste oplossing: andere (lees: completere) dns-server gebruiken. Heeft iemand hier een suggestie?
oja, ik zit achter een ZYXEL - VMG8825-T50 router
@Arie_h
Op een computer kan je evt met behulp van een programma als DNS Jumper kijken welke DNS deze website herkent alvorens je het in de modem aanpast.
Maar zit je echt vaak op deze website? Anders zou je gewoon een VPN of 4G kunnen gebruiken?
We zijn inmiddels ‘een paar weken’ verder en ik heb nog steeds geen oplossing voor dit verschijnsel.
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Een maand geleden kreeg ik een mailtje:
» Bedankt voor jouw email. Ik probeerde jou vandaag te bellen, maar je drukte het gesprek weg. <afgeschermde tlfnrs druk ik standaard weg> Ik heb een ticket aangemaakt om te kijken waarom de website niet bereikbaar is. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen zal ik contact met jou opnemen.«
En verder niets meer gehoord . . .
Hi @Arie_h, we hebben inderdaad een melding uitgezet bij onze technische dienst maar het verzoek lijkt te zijn blijven liggen, excuses hiervoor! Ik vraag me alleen wel af of wij hier wat aan kunnen doen als het domein bij zoveel servers onbekend is, misschien is het dan beter om contact op te nemen met de host. Ik zal in ieder geval zorgen dat het alsnog aan onze kant opgepakt om te kijken wat we hier mee kunnen.
Het probleem heb ik ook gerapporteerd bij de host. Zij hebben toen opnieuw een update gedaan (hetgeen weer niet mocht baten).
Via 4G (t-mobile) lukt het wel, maar via de (thuis)router niet. Blijkbaar worden er verschillende dns-servers gebruikt bij t-mobile voor 4G en (vaste) thuis verbindingen.
Vreemd
Hoi allemaal! Kleine update omtrent de recente DNS problemen. Wij hebben van alle meldingen de noodzakelijke informatie verzamelt en doorgezet naar ons netwerkteam. Samen zullen wij proberen om het zo snel mogelijk op te lossen, en wij houden jullie zeker op de hoogte van de updates. Dit gaan we fiksen!
@Cal dank voor je reactie, klinkt veelbelovend en blij dat er in ieder geval actie ondernomen wordt.
In navolging op mijn topic: Mijn hostingprovider heeft ook met jullie contact gemaakt maar het schijnt dat jullie hen niet kunnen helpen daar ze geen klant van jullie zijn. Zij geven echter aan dat het probleem in jullie ‘resolvers’ moet zitten.
Ok, klinkt hoopvol. Net nog even geprobeerd, maar helaas is het kennelijk nog niet gefixt.
ter illustratie: nslookup eerst met cloudflare dns server in de dhcp settings van de router (dit werkt wel), en daarna op de standaard instelling waarbij de router als dns fungeert en opzoekt met 37.143.84.228 en 37.143.84.229 als dns (dit werkt niet).
op de telefoon via wifi werkt het ook niet, want dan krijg ik natuurlijk diezelfde dns-en van de dhcp service, maar via 4g werkt het dan weer wel.
Tipje @MaartenZeeland, je kan aan nslookup een server meegeven als tweede argument, dan ben je niet afhankelijk van de instellingen van je router:
nslookup t-mobile.nl 1.1.1.1
Ik ervaar hetzelfde probleem voor de volgende domeinen:
Zou fijn zijn als dit opgelost wordt. En ook raar dat er overal staat dat er geen storingen zijn bij T-Mobile thuis, terwijl er iets mis is met de DNS in het netwerk.
Dank!
Hier ervaren wij dezelfde problemen. De domeinnaam van onze school wordt gehost bij een DNS provider welke T-Mobile nu niet meer resolved. Handig voor alle leerlingen die klant zijn bij T-Mobile en nu dus GEEN thuis lessen kunnen volgen. 100-en ouders mailen hoe ze een andere DNS moeten instellen is mijns inziens geen oplossing. Maar goed om jullie te helpen even 2 traces:
; <<>> DiG 9.11.13-RedHat-9.11.13-5.el8_2 <<>> +additional +multiline +trace +dnssec lcl.nl. @37.143.84.228 ;; global options: +cmd . 60944 IN NS e.root-servers.net. . 60944 IN NS b.root-servers.net. . 60944 IN NS f.root-servers.net. . 60944 IN NS l.root-servers.net. . 60944 IN NS a.root-servers.net. . 60944 IN NS m.root-servers.net. . 60944 IN NS i.root-servers.net. . 60944 IN NS k.root-servers.net. . 60944 IN NS g.root-servers.net. . 60944 IN NS d.root-servers.net. . 60944 IN NS c.root-servers.net. . 60944 IN NS h.root-servers.net. . 60944 IN NS j.root-servers.net. . 82618 IN RRSIG NS 8 0 518400 ( 20201006050000 20200923040000 46594 . gRUir8+HThLaJO4IioQCdmJXnEk6OQ5wbD1SAUXmd5GV mx/eN5SQ2wrZPlBiuaBs+Q1i/A9glcemLU2exnZEUf2W 0dQ1dLTo5e0Cyk/IYz1siUQ9CQzPzF/HMIKtWgHvwkeI YXIowoWY+GZCvPljRaHuAXNGFaQPiHu8Vs3A2kYwQWRb AfQ+5hXIfiWJQbQ+MwiRgXsywy2rvNyvWye//nX2QWCp pNaqtO/hFxDJc0nb0Ms4DyhXtRiusmeL0S/CuOdv69HN ahau1463R9uckHF0+AjmfBfph7ZgiSRh0mje3HfW53m9 IRu8sHpE/DWMoRM2SjX97SEg9jVvWxyspQ== ) ;; Received 525 bytes from 37.143.84.228#53(37.143.84.228) in 3 ms
nl. 172800 IN NS ns1.dns.nl. nl. 172800 IN NS ns2.dns.nl. nl. 172800 IN NS ns3.dns.nl. nl. 86400 IN DS 34112 8 2 ( 3C5B5F9B3557455C50751A9BE9EBE9238C88E19F5F07 F930976917B51B95CD22 ) nl. 86400 IN RRSIG DS 8 1 86400 ( 20201006050000 20200923040000 46594 . peJasvB23HT03NO8C1SPWKMdq3cy3g94e2ejOiKQAXiA /xKnD6lZHPzFv0EEZIZhAAu6eVMrhlnwMMKz+kBj5rMg umc9sHPM77e8CSYCR3QJYsVBinSWAvrLDK5ITf9m2uoe Lf3MaEeC8u2P52U0RJc1JTNWgPCdSrEevmFj6eMaWPs/ XJVFhfgppaSwmhF2yTO0Bg+CMnM17Md/8hD94T/vXgr7 PzZESp0j1sVIakQsQzOPNpH8d+Q90Ifb19lForQK7e/+ R6QNsgBWBUEQ9CN2WZFJAqYsFeyQ7fQhSSkEom1aPOmE fuAlIcbiibe+XNHCHg/y7PUZ1bMVZL7cjg== ) ;; Received 560 bytes from 2001:500:a8::e#53(e.root-servers.net) in 20 ms
lcl.nl. 3600 IN NS ns05.2is.nl. lcl.nl. 3600 IN NS ns03.2is.nl. lcl.nl. 3600 IN NS ns04.2is.be. lcl.nl. 3600 IN DS 27424 8 2 ( BBE0DF4161DC5DC76402D29814B24644324CB983FA3A EF6620126A1E64E96962 ) lcl.nl. 3600 IN RRSIG DS 8 2 3600 ( 20200929060417 20200915084215 13798 nl. X7nCyYD7WZisTnRtyNyuG2/lcrVs5guTS51o8oRtEe6e WGP0MSmiVdgNmDKQ/uihoDa+prAVRGOoLllLx3ySLlTQ PefhRmuH2KJnB6aOew+o9nR5cFZ5NNHehfGyRq7UFXFF BTld0t68oeW0R5tKM2n7n/vwoYABNnXwNARz/tc= ) ;; Received 402 bytes from 194.0.28.53#53(ns1.dns.nl) in 11 ms
lcl.nl. 600 IN A 77.72.149.197 lcl.nl. 600 IN RRSIG A 8 2 600 ( 20201001000000 20200910000000 48303 lcl.nl. NGSdUfWHpAWLL5Ap2RfIp5B5saJxDcmygHdKuSnKLMLF Og4wU7BU6x1alzQYD+OmK8aTUx/6O9Em7J17JHSH5Pqb zAeVM7qW7LVipZKwb/DCUPdWmWlwi8hcs0Dk2E1ZUXcB Pd3TjGmw7+7SS6Y1L7+Hz3f6ykIH5ZzwYKboKaA= ) ;; Received 217 bytes from 62.221.202.199#53(ns03.2is.nl) in 5 ms
Dan wordt hij dus niet resolved en geeft de status: SERVFAIL
Hoop dat het snel opgelost wordt.
Bedankt voor de informatie voor zowel ons als de andere lezers @Justinos, @MaartenZeeland, @M76, @nederhoed en @FMFREAK!
Ik had jullie graag van een nieuwe update aan onze kant voorzien, maar op dit moment heb ik geen nieuwe informatie behalve het feit dat wij er nog steeds erg hard aan werken om hier een effectieve oplossing voor te vinden. Het lastige is dat wij nu ook hard bezig zijn met de storing in Huissen, waardoor onze aandacht momenteel verdeeld is. Hopelijk weten we voor beide problemen snel een adequate oplossing te vinden en ik blijf er bovenop zitten met de hoop dat het netwerkteam ons snel meer kan vertellen!
Had zoals alle hierboven problemen met bepaalde domeinen en ook realhosting.nl kon daardoor geen email leveren op mijn eigen domein. Toen ik echter de netwerk informatie van mijn connectie bekeek bleek dat de dns informatie indirect van mijn glasvezel provider (T-mobile) kwam. Vervolgens de dns server verwezen naar 1.1.1.1 (bewust niet naar google omdat die allerlei informatie afroomt) en rea hosting.nl en mijn bank waren weer beschikbaar en mijn email kwam weer binnen.
… Vervolgens de dns server verwezen naar 1.1.1.1 ...
Moet dit op elke computer?
Ik zou dit wel op het modem willen instellen (Zyxel T50), maar heb geen zin om dit op elk apparaat van iedereen op mijn locatie dit te doen...
nederhoed: ik heb het in de router gezet bij dhcp instellingen, maar ik heb een andere router dan jij, nl de HG659. Iets vergelijkbaars is bij jou ook vast wel te vinden.
Even brutaal kickje, is hier al wat nieuws over te melden? Het adres van onze hsv wordt nog steeds niet goed opgelost door de standaard dns servers.
@nederhoed beetje aan de late kant maar op een Zyxel log je in op 192.168.1.1, menu , netwerkinstellingen, thuisnetwerk, eerste tabblad LAN configuratie, kijk onder DNS waarden, vink statische DNS aan, vul bij server 1 en 2 in 1.1.1.1 en 1.0.0.1, toepassen en modem opnieuw opstarten.
Ik kan www.schiphol.nl en www.mijnaansluitingen.nl niet bereiken via mijn thuis adsl verbinding, ik krijg in chrome onderstaande foutmelding DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN , en dit duurt al een tijdje. Daarnaast valt mijn internet verbinding om de paar dagen weg. Via een vpn verbinding is deze site gewoon bereikbaar. Wanneer wordt dit opgelost ?
Is er nog iets wat ik kan doen aan mijn modem-instellingen oid? Of is dat alleen voor problemen met hosting? Het begint nu echt goed onhandig te worden zo.
Dag allemaal!
Zojuist hoor ik dat we een aanpassing hebben gedaan in de DNS. Hierdoor behoren alle sites weer 100% bereikbaar te zijn. Willen jullie dit controleren of dat klopt?
Helaas:
Hmm. We’re having trouble finding that site.
We can’t connect to the server at www.hitzert-cardenas.com.
If that address is correct, here are three other things you can try:
Try again later. Check your network connection. If you are connected but behind a firewall, check that Firefox has permission to access the Web.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.