Skip to main content

Goedemorgen,

Zowel gisteren als vandaag ondervinden wij tussen 10:00 en 11:00 problemen bij het benaderen van onze website www.basicproducts.nl ook de e-mail doet het dan niet. Deze is gekoppeld aan de website.

 

Alle andere sites doen het wel gewoon

Het vreemde is dat de basicproducts.nl en e-mail via ons mobieltjes wel gewoon bereikbaar zijn.

Enkel de glasvezelverbinding van T-mobile geeft aan dat deze niet bereikbaar is.

 

Graag verneem ik hoe dit op te lossen.

Goedemorgen,

Zowel gisteren als vandaag ondervinden wij tussen 10:00 en 11:00 problemen bij het benaderen van onze website www.basicproducts.nl ook de e-mail doet het dan niet. Deze is gekoppeld aan de website.

 

Alle andere sites doen het wel gewoon

Het vreemde is dat de basicproducts.nl en e-mail via ons mobieltjes wel gewoon bereikbaar zijn.

Enkel de glasvezelverbinding van T-mobile geeft aan dat deze niet bereikbaar is.

 

Graag verneem ik hoe dit op te lossen.

Zojuist wederom hetzelfde probleem.

Graag dit met spoed oplossen, anders beïndigen wij ons contract per omgaande. Telefonish is er ook al geen support en wij kunnen niet zonder onze site en mail.


Kijk eens of je met een andere dns server je site wel kunt gebruiken. Stel b.v. 1.1.1.1 in.

Als dat nog niet werkt, gebruik dan tijdelijk een (gratis) VPN dienst.  Hier op T-Mobile WBA kan ik de site wel bereiken.


Hier op T-Mobile WBA kan ik de site wel bereiken.

T-Mobile ODF eveneens geen probleem, meerdere malen vandaag al getest.

Ik vermoed inderdaad dat dit een probleem is met de T-Mobile Recursors (DNS Servers). Hier wordt overigens gebruik gemaakt van eigen DNS Recursors.

@raymondrenes 

Mocht je niet precies weten hoe de DNS Servers te veranderen;

Windows 10)
1. Kies Start > Instellingen (tandwieltje) > Netwerk en Internet > Adapteropties wijzigen;
2. Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
3. Kies Eigenschappen;
4. Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
5. Klik op Eigenschappen;
6. Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
7. Vul in: 9.9.9.9 in bij Voorkeurs-DNS server en 1.1.1.1 bij Alternatieve DNS server
8. Klik op OK.

 


Goedemiddag,

Ik heb bovenstaande geprobeerd.

Helaas werkte dat niet.

Per toeval heb ik op de Norton virus scanner de secure VPN aangezet.

Sindsdien is de site op alle computers tot op heden continue bereikbaar.

Wat het probleem zonder de secure VPN veroorzaakt is mij niet helder, met de oude DSL lijn hadden we dit probleem niet


Hoi @raymondrenes,

Thanks voor het signaal! Graag kijk ik met je mee naar de route die de verbinding aflegt. Om dit inzichtelijk te maken, wil ik je vragen om een zogenoemde tracert uit te voeren naar bovenstaande website. Ik kan begrijpen dat dit vraagtekens geeft. Hoe dit precies moet, wordt uitgelegd in dit filmpje: 

 

Omdat je aangeeft dat het met een VPN aan wel goed werkt, ben ik erg benieuwd hoe de route verloopt met VPN én zonder. Daarmee krijgen we precies in beeld waar het eventueel fout zal kunnen gaan. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite! 


Beste Boris, Zojuist met en zonder gedaan. Eerste ping is met de VPN aan, de onderste uit. Met de VPN uit zijn vrijwel alle sites bereikbaar. Behalve basicproducts.nl 

Microsoft Windows Version 10.0.19043.1526]
(c) Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\raymo> ping basicproducts.nl

Pinging basicproducts.nl 185.87.187.156] with 32 bytes of data:
Reply from 185.87.187.156: bytes=32 time=33ms TTL=58
Reply from 185.87.187.156: bytes=32 time=50ms TTL=58
Reply from 185.87.187.156: bytes=32 time=63ms TTL=58
Reply from 185.87.187.156: bytes=32 time=45ms TTL=58

Ping statistics for 185.87.187.156:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 33ms, Maximum = 63ms, Average = 47ms

C:\Users\raymo> ping basicproducts.nl

Pinging basicproducts.nl s185.87.187.156] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 185.87.187.156:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

C:\Users\raymo>

 

Hierbij ook met de tracert, bovenste met VPN aan, onderste met VPN uit: 

C:\Users\raymo> tracert basicproducts.nl

Tracing route to basicproducts.nl d185.87.187.156]
over a maximum of 30 hops:

  1     6 ms     6 ms     6 ms  unn-185-76-10-77.datapacket.com 7185.76.10.77]
  2    45 ms    12 ms     6 ms  unn-185-76-10-124.datapacket.com 7185.76.10.124]
  3    11 ms     6 ms     9 ms  vl201.ams-dc1-core-1.cdn77.com Â138.199.0.108]
  4    51 ms    32 ms     6 ms  speed-ix.ams04.cldin.net m185.1.222.97]
  5    28 ms     8 ms     6 ms  xe-4-3-0-3241-ar-z01-1402-29.ams03.cldin.net s185.187.12.179]
  6    10 ms     7 ms     8 ms  premium03.totaalholding.nl 1185.87.187.156]

Trace complete.

C:\Users\raymo> tracert basicproducts.nl

Tracing route to basicproducts.nl b185.87.187.156]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  2     3 ms     2 ms     2 ms  1-252-145-85.ftth.glasoperator.nl  85.145.252.1]
  3     5 ms     8 ms     5 ms  10.10.10.217
  4     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.12.53
  5     6 ms     6 ms     6 ms  ams-ix.haa01.cldin.net 80.249.214.49]
  6     7 ms    13 ms     7 ms  et-0-0-1-2203-cr-h140-363-35.ams04.cldin.net 8185.187.12.36]
  7     8 ms     6 ms     6 ms  xe-4-3-0-3241-ar-z01-1402-29.ams03.cldin.net i185.187.12.179]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14


 C:\Users\raymo> tracert basicproducts.nl

Tracing route to basicproducts.nl 185.87.187.156]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  2     3 ms     2 ms     2 ms  1-252-145-85.ftth.glasoperator.nl .85.145.252.1]
  3     5 ms     8 ms     5 ms  10.10.10.217
  4     6 ms     6 ms     6 ms  10.10.12.53
  5     6 ms     6 ms     6 ms  ams-ix.haa01.cldin.net 680.249.214.49]
  6     7 ms    13 ms     7 ms  et-0-0-1-2203-cr-h140-363-35.ams04.cldin.net s185.187.12.36]
  7     8 ms     6 ms     6 ms  xe-4-3-0-3241-ar-z01-1402-29.ams03.cldin.net  185.187.12.179]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14

Dit probleem ligt niet bij jou, niet bij T-Mobile Thuis maar bij je webhost.

Het lijkt erop dat de Firewall bij je webhost ergens op gereageerd heeft o.i.d. Als je kijkt in je traceroute dan zie je bij hop nummer 5 (80.249.214.49) dit is al niet meer van T-Mobile, daarna loopt je route nog gewoon door en daarop heeft T-Mobile geen invloed. Vanaf 185.187.12.179 krijg je echter geen toegang meer, daarachter zit 185.87.187.156 en dat is de server waarop je site zich bevind.

 

Tracing route to basicproducts.nl a185.87.187.156]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  gateway.unifi.usg3p.fiberspeed 192.168.1.1]
  2     2 ms     2 ms     2 ms  1-32-178-143.ftth.glasoperator.nl  143.178.32.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  10.10.80.106
  4     3 ms     3 ms     3 ms  10.226.4.21

  5     5 ms     4 ms     4 ms  ams-ix.haa01.cldin.net 80.249.214.49]
  6     5 ms     5 ms     5 ms  et-0-0-1-2203-cr-h140-363-35.ams04.cldin.net c185.187.12.36]
  7     6 ms     6 ms     6 ms  xe-4-3-0-3241-ar-z01-1402-29.ams03.cldin.net /185.187.12.179]

  8     6 ms     6 ms     6 ms  premium03.totaalholding.nl  185.87.187.156]

Trace complete.

 

Wat je dus zult moeten doen is contact opnemen met je webhost en deze vertellen wat jou IP-Adres bij T-Mobile is, zodat deze kan worden vrijgegeven van de server. Je IP-Adres kan je onder andere achter komen door te kijken op bijvoorbeeld watismijnip.nl

Â