Skip to main content

Goedenavond, ik woon in Rotterdam Charlois. In november 2022 heb ik glasvezel besteld. In december 2022 is de glasvezel naar binnengebracht. De monteurs gaven aan dat er die dag geen 3e collega was om de lijn door te meten. Dit zou slechts 10 minuten werk zijn. 

Sindsdien wacht ik op oplevering. Laatst belde ik met Open Dutch Fiber. Toen hoorde ik dat er nog geen licht op de POP staat. Dit betekend zoiets als de wijk kast is nog niet aangesloten. Is bekend wanneer dit gaat gebeuren? Betreft de wijkkast in Oud-Charlois. Ik val onder de 1e fase van Charlois.

Hoi @Spixel, sorry voor de verkeerde indicatie en heel goed dat je hier navraag naar doet, ik wil je graag een heldere indicatie geven! De oplevering van de wijkcentrale waar jij op aangesloten zit staat gepland voor 10 juni 2023. Omdat je aangeeft dat alles thuis uitgebreid is aangesloten verwacht ik dat het signaal zeer snel op of na 10 juni geactiveerd kan worden. Vervolgens hoeft er alleen nog een installatiemonteur van Guidion langs te komen om de apparatuur aan te sluiten en hierdoor zal je snel na de oplevering kunnen genieten van glasvezelinternet.

Wij gaan er alles aan doen om de wijkcentrale nog voor de opleverdatum gereed te krijgen, hier gaan wij werk van maken!

Mod edit:

Hoi @Spixel, sorry voor de verkeerde indicatie en heel goed dat je hier navraag naar doet, ik wil je graag een heldere indicatie geven! De oplevering van de wijkcentrale waar jij op aangesloten zit staat gepland voor 10 juni 2023. Omdat je aangeeft dat alles thuis uitgebreid is aangesloten verwacht ik dat het signaal zeer snel op of na 10 juni geactiveerd kan worden. Vervolgens hoeft er alleen nog een installatiemonteur van Guidion langs te komen om de apparatuur aan te sluiten en hierdoor zal je snel na de oplevering kunnen genieten van glasvezelinternet.

Wij gaan er alles aan doen om de wijkcentrale nog voor de opleverdatum gereed te krijgen, hier gaan wij werk van maken!

Super, dank voor de update. Dan weet ik iig waar ik aan toe ben. Fijne dag!

Heel graag gedaan @Spixel, ik ga voor je duimen dat het bouwen voorspoedig verloopt! Geniet ook van je dag. 😃

Goedemiddag, ondertussen is de lijn doorgemeten! 🙂 Is er bekend wanneer ik een Gideonmonteur kan verwachten?

Ik hoop dat dit snel kan. Ik vind de gang van zaken bijzonder omdat mijn aanvraag loopt sinds 15 november vorig jaar. Mijn buurvrouw heeft glasvezel twee maanden geleden aangevraagd en heeft al wel een werkende verbinding. 

Is het mogelijk om de laatste afspraak vanuit t mobile een zetje te geven richting Gideon? Alvast dank!

Hi @Spixel, dat is goed om te horen!

Op dit moment moet de monteur van Fiber de order doorzetten. Dan krijgt Guidion automatisch een seintje en ontvang je een bericht om een afspraak met ze in te plannen voor de installatie, ik kan dat namelijk niet zelf. Ik ga ervan uit dat dit spoedig zal gebeuren!  

Reageer