Skip to main content
Beantwoord

Wanneer gaat Odido IPv6 ondersteunen? Bestaande topics hierover zijn 2+ jaar oud

• June 5, 2026
  • 12 reacties
  • 405 Bekeken

Beste Odido,

Is er een update over de IPV6 uitrol voor de fiber klanten (op KPN netwerk)? Bestaande topics hierover zijn 2+ jaar oud. Diverse iot apparatuur (waaronder matter devices) werken alleen goed met native ipv6 ondersteuning aan WAN zijde. Kan ik me ergens aanmelden voor de uitrol?

Beste antwoord door rvk01

Is er een update over de IPV6 uitrol voor de fiber klanten (op KPN netwerk)? Bestaande topics hierover zijn 2+ jaar oud.

De laatste posts in die topics zijn zeker geen 2+ jaar oud. Kijk dus in die topic en sluit je daar aan. Het heeft weinig zin hier weer een nieuw topic over te maken. En antwoord van Odido krijg je niet.

12 reacties

rvk01
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Is er een update over de IPV6 uitrol voor de fiber klanten (op KPN netwerk)? Bestaande topics hierover zijn 2+ jaar oud.

De laatste posts in die topics zijn zeker geen 2+ jaar oud. Kijk dus in die topic en sluit je daar aan. Het heeft weinig zin hier weer een nieuw topic over te maken. En antwoord van Odido krijg je niet.

• is een nieuwe Poster
  • July 3, 2026

Odido heeft nog geen IPV6 ondersteuning en gebaseerd op eerdere topics (tot 8 jaar terug) zijn ze het ook nog lang niet van plan te gaan ondersteunen. Hun laatste opmerking erover was 17 dagen geleden met dat er nog steeds geen updates over zijn: 

• is een Top Poster
  • August 2, 2026

ik Begreep dat Odido zakelijk wel ipv6 heeft ?   dus dan zou het kwa techniek wel mogelijk moeten zijn. Aangezien de toekomst IPV6 is kunnen we niet voor de mensen die graag ipv6 willen dit aanzetten als proef periode. 

rvk01
  • August 2, 2026

ik Begreep dat Odido zakelijk wel ipv6 heeft ?   

Waar heb je dat gelezen of waarom denk je dat?

Volgens de specs heeft zakelijk nog gewoon ipv4 (tenzij dit onlangs aangepast is).

https://assets.odido.nl/x/75c886a314/20230905_dienstbeschrijving_zakelijk_internet.pdf

Gezien de beperkte reactie van Odido (ook in het speciale IPv6 topic) kun je een proef voorlopig nog wel uit je hoofd zetten 😉

• is een Top Poster
  • August 3, 2026

Van horen, Ken iemand die gebruikt Odido zakelijk en die gaf aan ipv6 te hebben.  zal dat eens testen als ik er heen ga.  Kan me ook niet indenken dat je in 2026 geen ipv6 hebt voor zakelijke klanten!

• is een Master Poster
  • September 17, 2026

Any update? 

Webcare Moderator ITV
Moderator

Hey ​@DJ78, at the moment, we don’t have any specific updates regarding IPv6.

As soon as we do, you’ll be the first to know here on the community! We’re in direct contact with the relevant parties and will therefore be informed straight away. Rest assured that we’re working hard on this! 

• heeft eerste post geplaatst
  • September 24, 2026

Omdat de uitrol maar op zich laat wachten, besloot ik op te zeggen. Mijn geduld is op. Maar nu zei de klantenservice (opzeggingen) zojuist dat de uitrol over 2 weken begint…

rvk01
  • September 24, 2026

Nu heb ik niet zoveel vertrouwen in wat ze daar op de klantenservice allemaal beweren... dus ik ben reuze benieuwd 🫣

Forum|alt.badge.img+2
  • September 24, 2026

Als het waar zul zijn, kan de KS medewerker zijn ontslagbrief over 2 weken verwachten.

• is een Master Poster
  • October 8, 2026

Nu heb ik niet zoveel vertrouwen in wat ze daar op de klantenservice allemaal beweren... dus ik ben reuze benieuwd 🫣

twee weken zijn voorbij… iemand al IPV6?

Forum|alt.badge.img+2
  • October 8, 2026

twee weken zijn voorbij… iemand al IPV6?

Je moet op klein lettertjes letten, zoals "uitrol” "begint”. Stel je voor, ieder dag rolt Odido IPv6 voor 1 postcode uit, dan is de uitrol precies na 970 jaren klaar (iedereen heeft dan IPv6). De berekening baseert op het feit, dat Nederland 454267 postcodes heeft.