Skip to main content
Beantwoord

Waarschuwing onrechtmatig gebruik van jouw internetaansluiting


  • is net lid geworden

Ik heb vandaag een e-mail gekregen met onderwerp “Waarschuwing onrechtmatig gebruik van jouw internetaansluiting”. Ik zie in andere topics dat mensen met dezelfde melding meer informatie krijgen om erachter te komen wat deze melding precies heeft getriggered.

 

Zou ik meer informatie kunnen krijgen waarom ik deze melding heb ontvangen? Virusscanners geven geen resultaten en ik host geen webserver in mijn netwerk. Alle informatie is helpvol!

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hi @jomu, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart en dit tot op de bodem wilt gaan uitzoeken. Ik heb je daarom de interne melding naar toegestuurd in een privébericht. Hopelijk helpt dit met het opsporen van de boosdoener! 

Bekijk origineel

24 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • Antwoord
  • 26 juli 2023

Hi @jomu, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart en dit tot op de bodem wilt gaan uitzoeken. Ik heb je daarom de interne melding naar toegestuurd in een privébericht. Hopelijk helpt dit met het opsporen van de boosdoener! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 7 augustus 2023

Goede morgen, 

 

Ik heb zojuist ook zon e-mail gehad. kunnen jullie mij helpen om uit te zoeken wat dit veroorzaakt?

 

Dank! Alex


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 7 augustus 2023

Hey @Alex_D, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik heb je een privébericht gestuurd met de interne melding die wij hierover ontvangen hebben. Hopelijk kan je de boosdoener opsporen! 


  • is een King Poster
  • 50 reacties
  • 25 augustus 2023

Hallo, ik heb een paar weken geleden een e-mail gekregen: waarschuwing voor onrechtmatig gebruik van internetaansluiting. Terwijl we elke 6 maanden een back maken van onze bestanden, dus downloaden van iclouds enz. Maar desondanks is mijn aansluiting in een beveiligde omgeving geplaatst met beperking. Hierdoor functioneert mijn toestellen NIET. TV ontvangst met onderbrekingen, mijn camera beveiliging kan niet contact maken met meldkamer en we kunnen niet bestanden mail groter dan 2 MB, wordt geblokkeerd. Dus, snel HELP  HELP HELP

Klantenservice van T-mobilethuis niet reageert, en op mijn klacht niet reageert en niet terug gebeld.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @ABC12345, ik zie inderdaad dat je deze melding hebt gekregen van ons. Ik snap niet helemaal wat je vraag precies aan mij is. Wat kan ik voor je betekenen? Ik wil je vragen om het advies op te volgen die in de e-mail beschreven staat. Zo maak je jouw verbinding weer veilig en kun je weer van alle mogelijkheden gebruik maken. Mocht ik iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag!


  • is een King Poster
  • 50 reacties
  • 25 augustus 2023

Hi Cheyenne, dankjewel. Ik weet niet wat we hebben gedaan om een waarschuwing te krijgen. Maar we denken het volgende:

Elke 6 maanden maken we een backup, betekent grote bestanden downloaden en uploaden. Ook, we hebben camera en alarm system die 24 uur beelden opneemt en in contact is met meldkamer.

Dus, waarschijnlijk de reden is voor de waarschuwing.

Maar nu hebben we problemen met:

Onze beveiligingssysteem, camera's en alarm kan GEEN contact maken met meldkamer;

En we kunnen geen grote bestanden (2 MB) sturen per e-mail;

En TV wordt zwart voor een paar seconden, dus onderbrekingen.

Deze gebeurd in de afgelopen twee weken ongeveer.

Ik denk dat onze internetabonnement tijdelijk in beveiligde omgeving is geplaatst met beperking. Kan je deze even checken en terug zetten als normaal.

Alvast bedankt.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 28 augustus 2023

Hoi @ABC12345, dit is inderdaad een lastige situatie, ik zou ook heel graag weer willen dat al je apparatuur weer werkt en contact heeft met de meldkamer! Het lastige is dat wij de melding doorkrijgen van een derde partij. Via een privébericht stuur ik je meer informatie over de melding die wij hebben ontvangen over jouw aansluiting. 

Ik hoop dat je hiermee snel de boosdoener weet op te sporen! 


  • is een King Poster
  • 50 reacties
  • 28 augustus 2023

Hallo Cal,

Ik heb je een privé mail gestuurd.

Ik denk dat IP adres van iemand anders is. Ik weet niet hoe ik de boosdoener in dit geval moet opsporen. Aangezien ik geen idee heb wat en hoe iets gebeurd is. Jullie kunnen toch mijn modem zien of daar iets gebeurd is.

Ik verwacht een reactie over herstel.

Alvast bedankt.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 28 augustus 2023

Hoi @ABC12345, via een privébericht heb ik je een uitgebreide reactie verstuurd. Mocht je nog een eigen server of iets dergelijks hebben draaien, stuur gerust vragen in dit openbare topic erover. Vaak lezen andere servereigenaren mee die goed met je mee kunnen denken over eventuele problemen én oplossingen! 🙂


  • is een King Poster
  • 50 reacties
  • 30 augustus 2023

Hallo Cal, 

Ik begrijp van NFOserver dat de melding en actie gaat via Abuse afdeling van T-mobile. De Abuse afdeling kan kijken wat er gebeurd is en wie is er verantwoordelijk. Kan je mij in contact brengen met Afdeling Abuse?

Ook de vraag wie update de modemrouter? We denken dat een derde via ons IP adres doet? Dus, graag mij in contact brengen met een juiste persoon.

Als dat niet kan helpen dan een nieuwe modem met een nieuwe IP adres.

Graag een reactie.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @ABC12345, het enige wat ik je verder kan verzoeken is om de mail van Anil op 29-08 goed door te lezen. Hier staat alle informatie die je nodig hebt, inclusief het e-mailadres van Abuse en wat zij nodig hebben qua informatie. Dankjewel! Een nieuw IP adres kan ik je niet geven, wij werken met dynamische IP adressen. Je kunt wel je modem voor 24 tot 48 uur van de stroom halen, het kan zijn dat je dan een nieuw IP adres krijgt. Dit is echter niet zeker!


 


  • is een King Poster
  • 50 reacties
  • 31 augustus 2023

Hallo Cheyenne, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb Abuse en mail gestuurd maar geen reactie en mijn probleem blijft zonder enige uitzicht voor een oplossing. Vandaar of iemand van T-mobilethuis kan mij helpen? Of mijn modemrouter (software updaten) of een nieuwe modemrouter? 

Wat Uw collega Anil heeft aangegeven heb ik gedaan. Dus, dringend opzoek naar een oplossing. Blijkbaar storing komst niet door mij of mijn toestellen (computer) maar modemrouter van T-mobilethuis. Vandaar, wie is er verantwoordelijk voor DDoS via mijn IP adres of Modemrouter?

Graag actie.


Cal van Odido
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud Moderator
  • 3618 reacties
  • 1 september 2023

Hoi @ABC12345, heel graag had ik je een hele snelle oplossing gegeven, alleen is dit niet zomaar op te lossen door iemand van de klantenservice. Hier zit een speciaal team op en daarom kan ik niks anders dan je adviseren om het antwoord van de abuse afdeling af te wachten. Zij kunnen je beter aangeven waardoor de melding veroorzaakt wordt en hoe dit op te lossen is.

Ik hoop heel erg dat je er samen met hen snel uit kan komen, ik ga voor je duimen op een snelle oplossing!


  • is een King Poster
  • 79 reacties
  • 9 september 2023

Hallo, 

 

Graag verneem ik wat ik moet doen om info te krijgen over deze melding van jullie:

 

Onrechtmatig gebruik van je internetaansluiting


  • is een King Poster
  • 79 reacties
  • 10 september 2023

Niemand? Blijft toch wonderbaarlijk dat je niet via de mail vragen kunt stellen maar moet hopen dat er iemand met verstand van zaken en rechten om iets te laten escaleren hier reageert…

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 11 september 2023

Hey @robbietobbie, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb de interne melding doorgestuurd in een privébericht. Hopelijk kun jij de boosdoener opsporen en dit oplossen! 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 23 april 2025

@Tommie van Odido zou je mij ook kunnen voorzien met extra informatie? Alvast bedankt!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 24 april 2025

Zeker ​@Ddisl, ik heb je een privébericht gestuurd en op je eigen topic gereageerd! 


  • Debutant
  • 2 reacties
  • 24 april 2025

Hey ​@Tommie van Odido , ik heb zojuist ook die mail gekregen en ben benieuwd waar het fout is gegaan. Het lijkt er op dat ik recentelijk wel een nieuw ip-adres heb gekregen


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 25 april 2025

Hey ​@Rram, welkom op onze Community!

Hier krijgen wij inderdaad intern een duidelijke melding van. Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan stuur ik je de melding via een privébericht door! Geef je mij hier een seintje als je jouw profiel hebt aangevuld? Alvast bedankt.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Zeker ​@Ddisl, ik heb je een privébericht gestuurd en op je eigen topic gereageerd! 

Waarom krijgt iedereen die die melding heeft ontvangen een privé bericht om uit te zoeken waar dit vandaan komt? Plaats het toch gewoon ergens in het openbaar, kan iedereen kijken en eventueel maatregelen nemen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 25 april 2025

Omdat er gevoelige informatie zoals IP-adressen in de uitgebreide melding staan ​@Jan Mussche, de meldingen komen onder anderen binnen van: Operator Digital Trust Center (DTC) - Ministerie van Economische Zaken. Daarom delen wij die gegevens niet openbaar.


  • Debutant
  • 2 reacties
  • 28 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@Rram, welkom op onze Community!

Hier krijgen wij inderdaad intern een duidelijke melding van. Zou je jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan stuur ik je de melding via een privébericht door! Geef je mij hier een seintje als je jouw profiel hebt aangevuld? Alvast bedankt.

Mijn gegevens zijn aangevuld. De prive bericht die ik had ontvangen bevat alleen geen informatie waar ik iets mee kan. Is het mogelijk om meer informatie te krijgen?

Het lijkt er trouwens ook op dat ik geen connectie meer kan maken met mijn nest apparaten door dit probleem. Als ik wifi uitzet dan kan dat namelijk wel.


  • is een King Poster
  • 104 reacties
  • 29 april 2025

@Tommie van Odido 

Na bovenstaande gelezen te hebben zou ik toch graag willen weten hoe een dergelijke melding tot stand komt.

Hiernaast wil ik je verzoeken om MinEZ  niet te linken aan DTC. Die twee hebben niks met elkaar te maken.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen