Skip to main content
Beantwoord

vraag over internetsnelheid vanwege mediabericht

  • 16 July 2024
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Op nu.nl lees ik (https://tweakers.net/nieuws/224378/odido-verhoogt-internetsnelheid-voor-bestaande-en-nieuwe-klanten.html) dat de internetsnelheid voor bestaande en nieuwe klanten worden verhoogt.

Kan er meer duidelijkheid gegeven worden over de veranderingen voor alle aangeboden snelheden?

 

dus ook die van 1gb/s, 2 gb/s etc.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Barryker, dat is inderdaad een goede vraag.

We hebben simpelweg de bandbreedte verhoogd van het netwerk, hier zul je eigenlijk niet heel veel van merken maar je kan inderdaad een lichte verhoging terugzien op je snelheid. Denk aan 20/50 Mbit/s. Dit geldt voor de meeste abonnementen behalve de 8 Gbit/s. Die blijft hetzelfde.

Reputatie 2

Hoe kan ik dat terug zien eerst de modem van het stroom en dan weer aan het stroom. Dat door geven kleine moeite weer lezen in de media.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @burekap ,

Odido heeft tweakers.net denk ik niet geïnformeerd,  dat medium heeft op basis van wat emails aan klanten zelf allerlei conclusies getrokken. Je ziet dat het artikel niet echt dichtgetimmerd is met een nette tabel die je bij Tweakers.net wel gewend bent. Ook de zin "de verhoging hangt af van op welk netwerk (netbeheerde) je zit" zou natuurlijk best beter te onderbouwd zijn als ze daadwerkelijk met Odido in contact hierover waren geweest.

Reputatie 2

Dan zou het ook netjes zijn als Odido nu een berichtje stuurt als het via e-mails is gedaan dan zou zou zegen is waar. Maar Odido is traag met zulke dingen en die snelheid is een spel Tussen KPN en Odido? 

Reputatie 2

Hi @Barryker, dat is inderdaad een goede vraag.

We hebben simpelweg de bandbreedte verhoogd van het netwerk, hier zul je eigenlijk niet heel veel van merken maar je kan inderdaad een lichte verhoging terugzien op je snelheid. Denk aan 20/50 Mbit/s. Dit geldt voor de meeste abonnementen behalve de 8 Gbit/s. Die blijft hetzelfde.

Dus bij jullie is het ook zo die zegt zo en andere zo bedankt voor info

Hoi @burekap ,

Odido heeft tweakers.net denk ik niet geïnformeerd,  dat medium heeft op basis van wat emails aan klanten zelf allerlei conclusies getrokken. Je ziet dat het artikel niet echt dichtgetimmerd is met een nette tabel die je bij Tweakers.net wel gewend bent. Ook de zin "de verhoging hangt af van op welk netwerk (netbeheerde) je zit" zou natuurlijk best beter te onderbouwd zijn als ze daadwerkelijk met Odido in contact hierover waren geweest.

Voor de goede orde: de informatie uit het artikel is afkomstig van een persvoorlichter van Odido. Ik (de auteur van het artikel) heb niet ‘zelf allerlei conclusies getrokken’. 

gaat odido binnenkort hier ook een aankondiging op doen ?

Reageer