Hallo,
Ik ben aan het kijken om een VPN-abonnement aan te schaffen, het liefst wil ik thuis al mijn apparatuur via een VPN laten lopen zodat ik bijvoorbeeld mijn streaming service kan laten draaien op de Japanse versie (daarmee zou ik mijn Japanse vrouw zeer gelukkig maken).
Ik heb thuis alleen internet via glasvezel van T-mobile. Dus; geen mediabox, geen telefonie, geen digitale tv. Alleen het bijgeleverde modem van Zyxel (VMG8825-T50).
Ik heb her en der al was proberen te onderzoeken en het lijkt erop dat dit modem geen VPN kan ondersteunen. Mijn vraag is; kan ik een router aanschaffen waarop ik een VPN kan instellen en die in gebruik nemen als modem of eventueel achter mijn modem kan aansluiten,
in de zin van kabels uit het modem, andere VPN-capable router/modem aansluiten/instellen en alles weer aanzetten óf uitgaande kabels uit het modem, VPN-capable router ertussen en instellen, alles weer aanzetten.
Laatste opmerking, met wat tijd zou ik de instellingen denkik wel correct moeten krijgen alleen ben ik niet echt bedreven in de technobabbel van netwerkbeheer dus indien er antwoorden komen ga ervanuit dat ik netwerktaaldom ben ^^’.