Skip to main content

In verband met thuiswerken is gisteren een VPN verbinding ingeschakeld naar onze server op het werk. Deze werkte gisteren probleemloos en vandaag kreeg ik de melding 'de netwerkverbinding is afgebroken door het lokale systeem’. Onze IT-specialist heeft ernaar gekeken en gaf aan dat alle instellingen verder juist staan. We werken via een SSTP protocol. 

 

Een andere collega had ook problemen met zijn VPN, bij hem stonden IPV4 & IPV6 aan. De provider had dit voor hem aangepast naar alleen IPV4 en het werkte. Zojuist gaf T-mobile mij aan dit niet zelf aan te kunnen passen. Kan iemand mij vertellen hoe je dit kan aanpassen?

Hoi @JeroenZwier, ik help je graag uit de brand! IPV6 zal niet het probleem zijn, aangezien wij nog niet IPV6 ondersteunen. Van welke VPN dienst maak je gebruik? Veel VPN aanbieders hebben namelijk een aparte handleiding online staan voor onze modems, en ik raad je daarom graag aan om na te gaan of dit ook voor jou VPN dienst het geval is.

Heb je daarnaast ook al geprobeerd om het modem helemaal schoon te vegen en opnieuw in te stellen? Vaak zorgt dit namelijk voor wonderen. 

Als je hierna onverhoopt toch nog problemen ervaart, kan je dan aangeven welk apparaat, besturingssysteem, en VPN dienst je gebruikt? Hiermee kan ik gerichter voor je op onderzoek!


@JeroenZwier 

Een oorzaak van het plotseling niet meer functioneren van deze VPN, zou een Windows Update kunnen zijn.

How to get back online after a Windows 10 update breaks your internet access

Hier staan een aantal stappen in die betrekking hebben op verbindings problemen, zowel bedraad als Wifi.


Het probleem is zojuist verholpen. Het ging inderdaad om een Windows update van de internetserver drivers die het probleem hebben veroorzaakt. Door deze drivers handmatig te verwijderen werden de geupdate drivers automatisch geïnstalleerd, waardoor het probleem was verholpen. Dank! 


Reageer