Ik heb een probleem met mijn vpn vebinding na mijn werk. Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice, en alle standaard stappen doorlopen. Daarna werd ik doorverwezen naar de experts het community forum.
Ik heb verder geen problemen met internet, maar sinds maandag (kan ook sinds afgelopen donderdag zijn, ik was donderdag en vrijdag vrij) kan ik niet meer fatsoenlijk remote werken. Ik heb een vaste lan to lan vpn verbinding met mijn werkgever, via onze draytek modems. Ik kan via extern bureaublad ook inloggen, maar alles is tergend langzaam en als ik een venster snel beweeg of meerdere dingen aanklik, vliegt de verbinding eruit.
De speedtest en ping zijn ok. Ik heb dit getest met een bekabelde verbinding tussen mijn router en laptop, om zo wifi problemen uit te sluiten. Ik heb ook bij een ander huis met dezelfde laptop gekeken of alles wel werkte, en hier waren geen problemen. Ook lokaal op het netwerk mijn werkplek benaderen geeft geen problemen.
Op mijn eigen Draytek heb ik de firewall functies uitgeschakeld, dit hielp ook niet. Uiteraard is het model gereset door de stroom eraf te halen.
De medewerker die ik aan de lijn had, heeft voor de zekerheid ook een aanvraag voor modem omruil in gang gezet, maar adviseerde ook om hier een topic aan te maken om te kijken of er niet een specifieke instelling fout staat.
Wel is er aan mijn kant zelf niks veranderd in mijn netwerk of instellingen sinds vorige week. De medewerker zag wel dat mijn modem elke 5 minuten een nieuwe lease aan probeert te vragen voor het ip adres, wat wel gek gedrag is.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, omdat het voor mij op dit moment onmogelijk is om te werken.