Hallo T-mobile medewerkers en klanten,
Ik heb een bescheiden VPS in Duitsland draaien, die zowel een IPv4 adres als wel een IPv6 /64 blok toegewezen heeft.
Nu wou ik die IPv6 functionaliteit testen, maar ik kon geen verbinding zien te krijgen.
Dus ik check mijn IPv6 verbinding (https://test-ipv6.com/), en zie dat ik er geen heb.
Daarna op mijn 2-maanden nieuwe router (ZYXEL VMG8825-T50) ingelogd, en ik kan daar niks vinden over IPv6 WAN.
Ook deze community en de klantenservice lijken niets meer te weten dan “we bieden dit niet aan”.
Dus het blijkt dat we met onze T-mobile thuis internet abonnement geen IPv6 toegewezen krijgen.
In deze dagen waar IPv4 op is en iedereen overstapt naar IPv6, zou je toch van elke respectabele Internet Service Provider kunnen verwachten dat ze hun klanten gewoon een IPv6 blok toewijst, toch?
Dan hierbij mijn vraag aan T-mobile:
Wat is de huidige status van de IPv6-stack implementatie voor eindgebruikers?
(Als software ontwikkelaar/”hacker”/IT-er hoop ik wat meer achtergrond informatie te krijgen zoals bijvoorbeeld technische redenen waardoor het proces moeizamer verloopt en dergelijke. Ik heb natuurlijk niks aan een “We leveren dit momenteel niet”)
Een alternatieve vraag:
Als T-mobile maar half internet levert, hoef ik dan ook maar half te betalen?
En een vraag aan de community:
Wie heeft er al last gehad van het ontbreken van IPv6, en hoe precies?
Ik hoop op een informatief antwoord en interessante verhalen.