Skip to main content

Ik heb een nieuwbouw woning met utp internet kabel wandcontactdoos in de wand. In de woonkamer heb ik een WiFi versterker van Zyxel type WX5600-T0 met mijn internet kabel naar mijn tv. Dit werkt prima en heb in de woonkamer een goeie WiFi. 

In de slaapkamer heb ik een upt internet kabel wandcontactdoos in de wand, hier heb ik geen WiFi versterker maar alleen een kabel aangesloten naar mijn tv daar. Ik kan dan gewoon op beide tv's internet gebruiken en WiFi doet het. Wanneer ik mijn tv uitzet in de slaapkamer klapt alle internet en WiFi eruit. Als ik de kabel in de slaapkamer er dan uithaal, doet alles het meteen weer.

Ik heb het ook andersom geprobeerd, de WiFi versterker in de slaapkamer. Dan werkt wel alles gewoon, maar heb ik geen goeie WiFi in de woonkamer meer. 

Verschillende soorten internet kabels geprobeerd maar bij allemaal hetzelfde probleem. Heb nu de kabel cat6a S/FTP, ook bij deze gebeurt dit probleem. 

Heet iemand aub tips? Ik kom er niet meer uit, een 2e versterker hebben we aan gedacht maar die zijn niet goedkoop dus hoop op een andere oplossing! 

Alvast bedankt.

Ter aanvulling: er was alleen een aansluiting aanwezig voor kpn of ziggo. De monteur heeft odido aangesloten op de kpn glasvezel, want dit kon zei hij omdat het een moederbedrijf is van odido. 


@Rebecca0602 Hoi

Ik kan de situatie niet bekijken op afstand.

Wat in Uw situatie mogelijk is een zogenaamde netwerk Loop.

Heb je de TV ook verbonden via wifi.?

Als je een TV met een netwerk kabel verbind en met wifi kun je een netwerk Loop krijgen.

Dan klapt je netwerk dicht wegens overbelasting.

 

De aanvulling.

Odido levert ook over het Kpn-netwerk.

 


@Rebecca0602 Hoi

Ik kan de situatie niet bekijken op afstand.

Wat in Uw situatie mogelijk is een zogenaamde netwerk Loop.

Heb je de TV ook verbonden via wifi.?

Als je een TV met een netwerk kabel verbind en met wifi kun je een netwerk Loop krijgen.

Dan klapt je netwerk dicht wegens overbelasting.

 

De aanvulling.

Odido levert ook over het Kpn-netwerk.

 

Hoi Peter,

Bedankt voor u reactie! De tv is niet verbonden met WiFi. Echt alleen met de netwerk kabel. Wij dachten ook aan overbelasting maar ik snap niet waar dat dan vandaan moet komen.. 


waar komen die wandcontactdozen op uit en hoe is dat aangesloten?


Reageer