Beantwoord
VOIP telefoon geblokkeerd op Draytek?
Ik ben nu al enkele dagen aan het proberen met diverse instellingen, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn (zakelijke) VOIP telefoon thuis te gebruiken (dmv een Gigaset S850A).
In mijn studio heb ik een T-Mobile 4G verbinding en daar werkt het probleemloos. Alleen thuis werkt het niet. Nu had eerst mijn eigen router er nog tussen zitten, maar dan heb je dubbel NAT (omdat een bridge niet in te stellen is op de Draytek) maar dat heb ik opgelost door mijn Gigaset rechtstreeks op de Draytek aan te sluiten. Dus die heeft geen probleem met dubbel NAT, tevens heb ik ook al diverse portforwardings toegevoegd, maar ook dat helpt allemaal niet. Hij blijft aangeven "Registratie bij provider mislukt".
Voor de volledigheid, ik neem verder geen TV of Telefonie af via de glasvezel.
Wie kan mij hierbij helpen? Mis ik ergens nog een setting?
In mijn studio heb ik een T-Mobile 4G verbinding en daar werkt het probleemloos. Alleen thuis werkt het niet. Nu had eerst mijn eigen router er nog tussen zitten, maar dan heb je dubbel NAT (omdat een bridge niet in te stellen is op de Draytek) maar dat heb ik opgelost door mijn Gigaset rechtstreeks op de Draytek aan te sluiten. Dus die heeft geen probleem met dubbel NAT, tevens heb ik ook al diverse portforwardings toegevoegd, maar ook dat helpt allemaal niet. Hij blijft aangeven "Registratie bij provider mislukt".
Voor de volledigheid, ik neem verder geen TV of Telefonie af via de glasvezel.
Wie kan mij hierbij helpen? Mis ik ergens nog een setting?
Beste antwoord door Pieter_B
Hallo Michael Erkens,
Zelf heb ik hier de Gigaset N300A IP met daarbij de draadloze handset C610 en deze zit op mijn eigen Asus router die daarna weer is aangesloten op de Vigor Draytek. (NAT over NAT)
Heb geen poorten opengezet of doorgezet in geen van de routers.
Voordat ik overstapte naar, toen nog Vodafone, heb ik ook getwijfeld met overstappen, omdat ik info had gekregen dat mijn eigen VoIP provider(s) niet meer zou werken.
Dan zou ik aan de Vodafone provider en haar extreem dure belkosten vastzitten en daar had ik geen zin in.
Probleem zit hem vooral in de SIP poort die in gebruik is, de poort 5060.
Deze kan problemen geven met je eigen gekozen VoIP provider als deze ook op poort 5060 zit om te registreren.
Zoals tmoesel ook al aangeeft, zijn er diverse VoIP providers die alternatieve registratie poorten aanbieden. Je zou dus daar eens navraag naar moeten doen.
Begrijp ik het goed dat je eigenlijk afzonderlijk wilt inloggen met afzonderlijke VoIP adapters op 1 account?
Bekijk origineelZelf heb ik hier de Gigaset N300A IP met daarbij de draadloze handset C610 en deze zit op mijn eigen Asus router die daarna weer is aangesloten op de Vigor Draytek. (NAT over NAT)
Heb geen poorten opengezet of doorgezet in geen van de routers.
Voordat ik overstapte naar, toen nog Vodafone, heb ik ook getwijfeld met overstappen, omdat ik info had gekregen dat mijn eigen VoIP provider(s) niet meer zou werken.
Dan zou ik aan de Vodafone provider en haar extreem dure belkosten vastzitten en daar had ik geen zin in.
Probleem zit hem vooral in de SIP poort die in gebruik is, de poort 5060.
Deze kan problemen geven met je eigen gekozen VoIP provider als deze ook op poort 5060 zit om te registreren.
Zoals tmoesel ook al aangeeft, zijn er diverse VoIP providers die alternatieve registratie poorten aanbieden. Je zou dus daar eens navraag naar moeten doen.
Begrijp ik het goed dat je eigenlijk afzonderlijk wilt inloggen met afzonderlijke VoIP adapters op 1 account?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.