Skip to main content

Vorige week woensdag wou ik in het modem inloggen maar dit ging niet meerdere malen geprobeerd om in te loggen maar dit lukt niet toen maar de standaard loggin geprobeerd en dat lukt wel, het modem had zichzelf dus terug gezet naar fabrieks instellingen, vandaag heb ik een fabrieksherstel uitgevoerd en alle instellingen weer gedaan, ik kwam net thuis en log in op het modem en weer lukt dit niet en weer is het modem terug naar fabrieksinstellingen weet nu niet wat ik verder nog kan doen.

 

Een moderator die even mee wil kijken waarom het modem uit zichzelf een fabrieksherstel doet zou fijn zijn.

Gr erwin.

Hoi @Erwin05, dat is inderdaad een vreemde zaak. Het Draytekmodem hoort niet uit eigen wil zichzelf terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik zie wel dat er op 20 november door onze TSD (technische support desk) een meting gedaan is, maar dat heeft denk ik te maken met de time and date issue waar we momenteel een onderzoek voor opengesteld hebben.

Weet je 100% zeker dat er factory resets plaatsgevonden hebben? Je geeft aan “Vandaag heb ik een fabrieksherstel uitgevoerd en alle instellingen weer gedaan” → ik vermoed dat de Draytek die dan niet opslaat. Daar ligt eerder het probleem dan dat het modem zichzelf reset. In de DHCP-logging zie ik namelijk behoudens IP-renewals geen uitval- of vernieuwingsverschijnselen voorkomen, dus ik denk dat de oorzaak dan daar ligt. 

Dat laat nog steeds open hoe we dit gaan oplossen natuurlijk! Ervaar je behoudens dit rare verschijnsel nog andere zaken met de Draytek? Ik wil alles uitsluiten zodat we bij de techneuten een mooie case kunnen aanbieden, dan kan het probleem zo snel mogelijk opgelost worden. Alvast bedankt voor je medewerking!


Het modem heeft uit zichzelf 2 keer een een fabrieksherstel gedaan, ik heb het vermoeden dat er bij mij in het netwerk iets is wat dit probleem veroorzaakt, 1 keer in de zoveel tijd duikt dit probleem op.

Als het probleem zich nog een keer voordoet probeer ik uit te zoeken waardoor dit wordt veroorzaakt.

Ik vermoed dat de satelliet ontvangen hier een rol in speelt en over het netwerkt een stroom laat lopen die dit probleem veroorzaakt.

Ik heb n.l. wel eens gezien dat de switch die achter het modem zit uit stond en het lampje op de switch pulserend brandde met een aantal seconde ertussen dus dan moet er een apparaat zijn die de stroom over de lan kabel laat lopen ook als de satelliet ontvangen uit staat knippert het lampje op de switch die ook uit staat ik heb verder geen idee waar die stroom weg komt.

Of dit een een fabrieksherstel kan veroorzaken weer ik ook niet.

Ik heb dit probleem een tijdje terug nog geprobeerd uit te zoeken ik heb toen de 2 lan kabels uit de switch verwijderd die verbonden zijn met de satelliet ontvangers maar nog bleef de led branden toen alle kabels eruit en alleen die met het modem is verbonden bleef zitten en nog bleef de led branden dus ik heb geen idee waardoor dit probleem optreed.


Hoi @Erwin05, is het probleem nog eens voorgekomen of niet meer? Het laatste moment van uitval is volgens de lijnmeting op 24 november geweest, strookt dit met jouw bevindingen? 

 


Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan en ik heb geen idee waarom de draytek 2 keer een fabrieksherstel heeft uitgevoerd.

De eerste reset was rond de 16de november de uren teller stond op 61 uur en ik ontdekte het op woendag 18 november.

Mocht het nog een keer voorkomen dan meld ik het hier gelijk.


Goedemorgen @Erwin05, gelukkig dat het probleem verholpen lijkt, ik heb voor alle zekerheid nog eens een meting gedaan en uit de analyse blijkt dat er geen enkel moment van uitval meer geweest is. Bedankt voor je terugkoppeling en super dat het weer naar behoren werkt! 

Ik hoop je in dit topic niet meer te spreken, want dat betekent dat het probleem wegblijft! 😉 

Geniet van jouw abonnement en indien er iets anders is waar ik bij kan helpen, schroom dan niet om contact op te nemen met me. Stay safe!


Reageer