Hoi, nadat ik maandenlang probleemloos een Access Point (TP-Link Archer C7) heb kunnen gebruiken achter mijn modem (Draytek Vigor 2132F) is er sinds kort iets aan het misgaan.
Op willekeurige momenten geeft mijn AP aan dat hij geen internetverbinding heeft.
Mijn modem zelf geeft dan nog wel internetWifi maar mijn AP niet.
Gemiddeld zitten er een paar dagen tussen tot dit probleem zich herhaalt.
Ik heb er een nieuwe AP bijgekocht (TP-Link EAP 225) en ook die heeft hetzelfde issue; geen internet maar het modem wel. Dit gebeurt op hetzelfde moment met beide AP's.
Beide AP's hebben een statisch IP adres en zitten rechtstreeks aangesloten op poort 1&2 en de TV op poort 3. (hier heb ik al mee geëxperimenteerd om te wisselen. Poort 4 lijkt niet te werken, alleen de led's doen het wel).
Wat er dus fout gaat is dat de wired verbinding tussen het modem en het LAN willekeurig gelijktijdig stopt terwijl internet naar mijn modem in stand blijft. En dat blijft zo totdat ik mijn modem herstart. Het is dus niet zo dat internet op de AP's weer gaat werken als ik wacht. Een reboot van het modem is noodzakelijk.
Het is knap irritant tijdens thuiswerken omdat ik niet weet wanneer de connectie weer dropt en m'n Citrix sessie weer verbreekt.
Wat kan er aan de hand zijn?