Ik heb bij een Zyxel T56 modem problemen om camerasysteem in het netwerk te krijgen.
Zodra ik het apparaat aansluit in het netwerk is deze onvindbaar in het netwerk en kan ik er helemaal niets mee beginnen.
Sluit ik hem elders in een netwerk aan werkt alles wel.
Het is een apparaatje van Network Optix, een videoserver waar camerabeelden mee beheerd kunnen worden.
Bladzijde 1 / 1
Check eerst even of de twee volgende regels telkens terugkomen in het logboek van je router:
Als dat zo is, helpt een firmware update, en daarvoor kun je je aanmelden in het topic van Deze link
Ik krijg deze 2 regels inderdaad in het logboek te zien...
Heb in het andere topic al aangegeven dat ik heel graag de update ook wil, heb nu een heel ontevreden klant...
Die regels moeten er wel vaker dan 1x in staan. Bij sommige apparatuur crasht de dhcp-server van de T-56 bij iedere aanvraag, en herstart dan. Het apparaat krijgt geen ip-adres, en doet en tijdje later een nieuwe aanvraag. Met weer een crash tot gevolg, etc. die twee regels zijn de melding van de dhcp-server dat hij opnieuw is opgestart, en komen dus elke keer terug als een problematisch apparaat contact zoekt.
Maar ik zie hier die regels tussen 'normale' dhcp-afhandeling in staan. Dan hoort bij niet te herstarten, dus hoogstwaarschijnlijk is het deze bug, ook al zie ik de regels maar 1x
Ik krijg op geen enkele manier op dit apparaat een IP adres, dit is ook het enige apparaat dat dit probleem heeft, alles in huis werkt verder.
Wat ik ook doe en probeer heeft geen effect, dus als het met de update te proberen is om het op te lossen graag!
Hoi @MarcodeRegt, fijn dat je alle screenshots kon aanleveren! Ik zie dat je al wordt geholpen in dit topic:
Ik heb er vertrouwen in dat Sven je uitstekend kan helpen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.