Skip to main content

Beste Odido en forum gebruikers

We hebben sinds recentelijk problemen met packet loss tijdens het internetten en gamen, dit is toen uit zichzelf opgelost de volgende dag, echter is het nu weer begonnen, het is niet constant, merk dit vooral 's avonds en gebeurt onregelmatig, het hindert veel spellen die hier gevoelig voor zijn en geven problemen, bijvoorbeeld in Fortnite zie ik dan een wifi teken met een Gele en/of rode kruis, en of Halo multiplayer die hapert tijdens spelen. Het begint inmiddels erg hinderlijk te worden

Computer staat bekabeld aangesloten, modem is al eens opnieuw opgestart nadat ik ook een lagere download kreeg dan upload, dit was echter na een herstart opgelost.

Heb tevens ook eerder deze avond een ping uitgevoerd naar bijvoorbeeld Alternate.nl, deze gaf al aan dat er 4% packet loss was, voorheen nog nooit last van dit probleem gehad.

Wat kunnen we hier het beste aan doen, onderzoek? Nieuw modem?

Gebruik Odido(T-Mobile) 1000/1000 glasvezel


Bedankt.

Ik las zojuist in een andere topic dat er gisteren een verandering was in het netwerk, afijn we gaan het wederom meemaken vanavond, zoals ik al zei, ben erg skeptisch.

Wel weer zwaar teleurstellend dat Tommie zelf niet even een reactie achter laat, je raakt inmiddels wel gewend om in het duister te zitten


Daar gaan we weer


Tot nu toe prima hier
 

 


Zojuist Ziggo genomen succes iedereen!


Duur, maar zeker altijd werkend, maar veel plezier daar


Duur, maar zeker altijd werkend, maar veel plezier daar

Heb 6 maanden korting gekregen 12m dus prima!


Zojuist ping test gedaan naar Google DNS en Tweakers, 0% packet loss


Hier nog steeds packet loss.


19:40 en geen packet loss… hopelijk is het eindelijk opgelost in regio rotterdam/capelle

 


Halo Coop is nog onspeelbaar, dus nee zeker niet opgelost, ping naar google DNS geeft wederom ene naar de andere timeout.

Nevermind, meerdere spellen nog steeds exacte dezelfde problemen


21:00 en krijg nu lag spikes..


Het is om te janken hier! Nog steeds geen reactie van de klantenservice ondanks de toezegging van twee werkdagen!

 

Weliswaar iets minder packetloss, maar nu zijn het in plaats daarvan gigantische lag spikes!


Het is om te janken hier! Nog steeds geen reactie van de klantenservice ondanks de toezegging van twee werkdagen!

 

Weliswaar iets minder packetloss, maar nu zijn het in plaats daarvan gigantische lag spikes!

En nu ook weer packloss, zucht!

 


Het is om te janken hier! Nog steeds geen reactie van de klantenservice ondanks de toezegging van twee werkdagen!

 

Weliswaar iets minder packetloss, maar nu zijn het in plaats daarvan gigantische lag spikes!

En nu ook weer packloss, zucht!

 

welke regio is dat en op wat (Game of ping naar welke servers)?

hier in regio capelle lijkt het op het moment weer goed te gaan, iig in path of exile 2 en de ping naar tweakers.net, rond 21:00 was het eventjes slecht maar daarna eigenlijk geen last meer van gehad.


Het gebeurt nu op wat andere tijden, er is verbetering, maar opgelost is het echter niet en online gamen wordt nog steeds extreem verhindert, ​@Teresa van Odido ​@Ishana van Odido ​@Cheyenne van Odido, en misschien anderen, neem dit graag permanent over, Tommie is spoorloos verdwenen van dit topic en gaat inmiddels op vakantie, onacceptabel als een bedrijf als dit.


Glasvezel zou zo goed moeten zijn dat er geen enkele packet loss zou moeten zijn… voornamelijk shooter games is dit gewoon een dingetje… Betwijfel of ze dit voor een volledige 100% goed maken. Op een PC voelt het toch altijd anders aan dan een console….


Gister (18-12) geen problemen ondervonden in Rotterdam Prinsenland tussen 16:00 - 23:00.

 


Ik heb nu in de ochtend een aantal tests uitgevoerd. 0,0% packetloss, weinig latency. Dit is overigens draadloos op WiFi 6.

 

Ik zal het vanavond opnieuw doen, maar dan op de kabel CAT6a), dan zul je zien dat dit beeld compleet anders is.

 

 


Ik heb nu in de ochtend een aantal tests uitgevoerd. 0,0% packetloss, weinig latency. Dit is overigens draadloos op WiFi 6.

 

Ik zal het vanavond opnieuw doen, maar dan op de kabel CAT6a), dan zul je zien dat dit beeld compleet anders is.

 

 

S’ochtends en S’middags is er ook gewoon helemaal niets aan de hand, het moment dat de avond komt begint het, ja de tijd is later in mijn geval, maar het probleem is zeker nog aanwezig.


13:00 @ Rotterdam Charlois - Probleemloos

 

Ik heb gisteravond een paar potjes gespeeld na 22:00 en heb daarbij geen probleem ondervonden, maar zal er als ik aan denk vanavond ook nog even een paar keer testen.


13:00 @ Rotterdam Charlois - Probleemloos

 

Ik heb gisteravond een paar potjes gespeeld na 22:00 en heb daarbij geen probleem ondervonden, maar zal er als ik aan denk vanavond ook nog even een paar keer testen.

Hier rond die tijd ook niet meer, er is verbetering, dat geef ik toe, maar opgelost is het zeker niet.


Werd hier al eerder gezegd, maar glasvezel heeft in principe geen last van EMI. Waar je op coax nog enigsinds op layer 1 van OSI packet loss zou kunnen ervaren door EMI e.d., zou dit op glasvezel niet mogen. Ik ga er hierbij vanuit dat er end-to-end glasvezel zit tussen grote servers.

Voor veel mensen blijft deze packetloss ongemerkt, neem een Netflix, YouTube die voldoende bufferen, of andere internetactiviteiten onder TCP, waarbij CRC van toepassing is.

 

Echter met connectionless protocollen zoals UDP e.d. (Teams calls, zoom, gaming) gaat die vlieger niet op, omdat er geen redundantie is.

Waarom hebben we packetloss op Glasvezel, Odido? M.i. is er een tekort aan capaciteit op de hardware layer, zij het servers, zij het switches, kabels etc..

 

 


Werd hier al eerder gezegd, maar glasvezel heeft in principe geen last van EMI. Waar je op coax nog enigsinds op layer 1 van OSI packet loss zou kunnen ervaren door EMI e.d., zou dit op glasvezel niet mogen. Ik ga er hierbij vanuit dat er end-to-end glasvezel zit tussen grote servers.

Voor veel mensen blijft deze packetloss ongemerkt, neem een Netflix, YouTube die voldoende bufferen, of andere internetactiviteiten onder TCP, waarbij CRC van toepassing is.

 

Echter met connectionless protocollen zoals UDP e.d. (Teams calls, zoom, gaming) gaat die vlieger niet op, omdat er geen redundantie is.

Waarom hebben we packetloss op Glasvezel, Odido? M.i. is er een tekort aan capaciteit op de hardware layer, zij het servers, zij het switches, kabels etc..

 

 

Gezien dit topic inmiddels dood is verklaard, aka geen concrete reactie meer vanuit Odido ga je hier geen reactie op krijgen.

Zelfs op Coax is er geen packetloss, heb hier voorheen Ziggo gehad en met hun nog nooit dit soort problemen gehad, en game bijna elke dag online.

De communicatie is inmiddels totaal verdwenen bij Odido en je mag er zelf achteraan gaan, maar zelfs dan zegt de technische dienst, ja wacht maar tot die persoon het oppakt, (Tommie in dit geval) reageert totaal niet, laat iedereen gewoon lekker stikken.

Niemand, maar dan ook niemand neemt verantwoordelijkheid en ​@Jason van Odido (Community manager) die over zijn moderators gaat, laat ook helemaal niets van zich horen, het is te merken dat Odido niet meer klantgericht is sinds de overname, kwantiteit boven kwaliteit.


Het probleem is niet zozeer dat we lang moeten wachten, kan begrijpen dat dit tijd nodig heeft, het probleem is dat er totaal GEEN communicatie is tussen Odido en de klant in dit geval van deze topic, ​@Teresa van Odido Zegt wacht maar, vervolgens horen we wederom niets. En dan om te lezen via andere topics ja, er is een netwerk change geweest wat wederom het probleem niet heeft opgelost.

En ja, ik geef toe, ik ben soms hard met mijn woorden, maar dit probleem lijkt op prioriteit 2 van 10 te liggen gezien er nog geen oplossing is, communicatie is foetsie. technische dienst lijkt ook geen oplossing te hebben, blijkbaar andere specifieke afdeling die hier over gaat, en niet te vergeten de extreme frustratie, mijn vertrouwen in dit bedrijf is inmiddels ook naar een dieptepunt gezakt.

 

Onthou even dat dit probleem inmiddels al 2 weken of zelfs langer aan de gang is, je kunt zeker wel verwachten dat hier een maand gratis internet tegenover gaat staan, zelfs als we opzeggen, dit is onacceptabel.


Werd hier al eerder gezegd, maar glasvezel heeft in principe geen last van EMI. Waar je op coax nog enigsinds op layer 1 van OSI packet loss zou kunnen ervaren door EMI e.d., zou dit op glasvezel niet mogen. Ik ga er hierbij vanuit dat er end-to-end glasvezel zit tussen grote servers.

Voor veel mensen blijft deze packetloss ongemerkt, neem een Netflix, YouTube die voldoende bufferen, of andere internetactiviteiten onder TCP, waarbij CRC van toepassing is.

 

Echter met connectionless protocollen zoals UDP e.d. (Teams calls, zoom, gaming) gaat die vlieger niet op, omdat er geen redundantie is.

Waarom hebben we packetloss op Glasvezel, Odido? M.i. is er een tekort aan capaciteit op de hardware layer, zij het servers, zij het switches, kabels etc..

 

 

Gezien dit topic inmiddels dood is verklaard, aka geen concrete reactie meer vanuit Odido ga je hier geen reactie op krijgen.

Zelfs op Coax is er geen packetloss, heb hier voorheen Ziggo gehad en met hun nog nooit dit soort problemen gehad, en game bijna elke dag online.

De communicatie is inmiddels totaal verdwenen bij Odido en je mag er zelf achteraan gaan, maar zelfs dan zegt de technische dienst, ja wacht maar tot die persoon het oppakt, (Tommie in dit geval) reageert totaal niet, laat iedereen gewoon lekker stikken.

Niemand, maar dan ook niemand neemt verantwoordelijkheid en ​@Jason van Odido (Community manager) die over zijn moderators gaat, laat ook helemaal niets van zich horen, het is te merken dat Odido niet meer klantgericht is sinds de overname, kwantiteit boven kwaliteit.


Het probleem is niet zozeer dat we lang moeten wachten, kan begrijpen dat dit tijd nodig heeft, het probleem is dat er totaal GEEN communicatie is tussen Odido en de klant in dit geval van deze topic, ​@Teresa van Odido Zegt wacht maar, vervolgens horen we wederom niets. En dan om te lezen via andere topics ja, er is een netwerk change geweest wat wederom het probleem niet heeft opgelost.

En ja, ik geef toe, ik ben soms hard met mijn woorden, maar dit probleem lijkt op prioriteit 2 van 10 te liggen gezien er nog geen oplossing is, communicatie is foetsie. technische dienst lijkt ook geen oplossing te hebben, blijkbaar andere specifieke afdeling die hier over gaat, en niet te vergeten de extreme frustratie, mijn vertrouwen in dit bedrijf is inmiddels ook naar een dieptepunt gezakt.

 

Onthou even dat dit probleem inmiddels al 2 weken of zelfs langer aan de gang is, je kunt zeker wel verwachten dat hier een maand gratis internet tegenover gaat staan, zelfs als we opzeggen, dit is onacceptabel.

Ik heb telefonisch ook twee (2) keer melding gemaakt en her en der op het forum kenbaar gemaakt dat ik met problemen kamp. Het probleem wordt erkend bij odido aan de telefoon en men zegt te werken aan een oplossing, maar heeft geen zicht op de tijdslijn. 

 

Ik heb aangegeven dat ik ze nog tot na de feestdagen wil geven en dan andere stappen onderneem (financiële compensatie, ontbinden contract etc.). Ik weet dat frustrerend is, maar wol Odido in de gelegenheid stellen het op te lossen. Ik heb ook de vouchercode voor odido 5G afgewezen, omdat ik later niet wil horen "we hebben je een tijdelijke oplossing aangeboden". Ik betaal voor stabiel bedraad internet en niet voor 5G, omdat het eerste niet werkt.

Ik blijf hier wel meelezen en zal vanavond wederom een resultaat posten na 20.00 van een ICMP test.


Ik ga morgen ook wederom eens bellen, dit topic is inmiddels dood, ga er dan ook niet vanuit dat een andere medewerker dit gaat oppakken meer want Tommie is morgen lekker op vakantie, maar ook daar vertrouw ik inmiddels niet meer op.

 

 


Reageer