Beste Odido en forum gebruikers
We hebben sinds recentelijk problemen met packet loss tijdens het internetten en gamen, dit is toen uit zichzelf opgelost de volgende dag, echter is het nu weer begonnen, het is niet constant, merk dit vooral 's avonds en gebeurt onregelmatig, het hindert veel spellen die hier gevoelig voor zijn en geven problemen, bijvoorbeeld in Fortnite zie ik dan een wifi teken met een Gele en/of rode kruis, en of Halo multiplayer die hapert tijdens spelen. Het begint inmiddels erg hinderlijk te worden
Computer staat bekabeld aangesloten, modem is al eens opnieuw opgestart nadat ik ook een lagere download kreeg dan upload, dit was echter na een herstart opgelost.
Heb tevens ook eerder deze avond een ping uitgevoerd naar bijvoorbeeld Alternate.nl, deze gaf al aan dat er 4% packet loss was, voorheen nog nooit last van dit probleem gehad.
Wat kunnen we hier het beste aan doen, onderzoek? Nieuw modem?
Gebruik Odido(T-Mobile) 1000/1000 glasvezel
Bedankt.
Hoi allemaal.
Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien.
Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt.
Bedankt voor deze informatie, en ik ben zeer benieuwd wat Tommie morgen gaat doen/zeggen, want dit schiet niet op.
EDIT: Aan bellen nu, meting uitvoeren, volgens een van de technische diensten blijkt de meting goed te zijn, maar de demping niet, al gemeld dat dit pas na 18:00 begint en nu weer wachten, nu aan de lijn met blijkbaar hoog technische dienst of iets dergelijk.
Na 1 uur klaar te zijn is er nog geen oplossing, probleem heeft echter wel prioriteit, het is wachten op Tommie waar dus nu ook de bal ligt en hopelijk met een positieve reactie komt, dus succes
Ja maar hij kan er ook verder niks aan doen.. Hij is alleen maar een doorgeefluik. Oplossingen moeten toch echt van de TD komen, en als ze niet eens een idee hebben wat het probleem veroorzaakt, dan kan je erg lang wachten op de oplossing.
Hoi allemaal.
Hoe graag ik ook een update wil geven, heb ik deze op dit moment niet. Ik kan het onderzoek namelijk zelf niet inzien.
Wel heb ik dit topic meteen bij Tommie onder de aandacht gebracht. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar ik verwacht dat hij dit morgen oppakt.
Bedankt voor deze informatie, en ik ben zeer benieuwd wat Tommie morgen gaat doen/zeggen, want dit schiet niet op.
EDIT: Aan bellen nu, meting uitvoeren, volgens een van de technische diensten blijkt de meting goed te zijn, maar de demping niet, al gemeld dat dit pas na 18:00 begint en nu weer wachten, nu aan de lijn met blijkbaar hoog technische dienst of iets dergelijk.
Na 1 uur klaar te zijn is er nog geen oplossing, probleem heeft echter wel prioriteit, het is wachten op Tommie waar dus nu ook de bal ligt en hopelijk met een positieve reactie komt, dus succes
Ja maar hij kan er ook verder niks aan doen.. Hij is alleen maar een doorgeefluik. Oplossingen moeten toch echt van de TD komen, en als ze niet eens een idee hebben wat het probleem veroorzaakt, dan kan je erg lang wachten op de oplossing.
Veel mensen zijn getroffen normaliteit zou je bij een meerderheid het moeten labelen als prioriteit hoog… blijkbaar staat de prio erg laag…
Dit vertelde de medewerker van de hoge technische afdeling, blijkbaar zijn er meerdere afdelingen, deze zei dat er prioriteit was, hoe hoog of laag is onbekend, het is wachten op Tommie werd me verteld, deze is er morgen, ze heeft er echter nog wel een notitie bijgezet, afwachten.
PS: Deze wist Iedere geval wel wat packet loss was
Dit vertelde de medewerker van de hoge technische afdeling, blijkbaar zijn er meerdere afdelingen, deze zei dat er prioriteit was, hoe hoog of laag is onbekend, het is wachten op Tommie werd me verteld, deze is er morgen, ze heeft er echter nog wel een notitie bijgezet, afwachten.
Morgen komen mijn spullen voor Ziggo, ik wens jullie allemaal veel succes!
Morgen komen mijn spullen voor Ziggo, ik wens jullie allemaal veel succes!
En jij succes bij Ziggo.
Het is avond en het is weer zover.. 7% loss.
Ik krijg bij Odido niemand aan de lijn, sta al 50 minuten in de wacht. Ik kan mijn probleem geeneens kenbaar maken. Ga zo snel door mijn belbundle heen..
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 100, Received = 84, Lost = 16 (16% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 4ms, Maximum = 11ms, Average = 6ms
Rotterdam Prinsenland.
dag 10 en de problemen nog niet verholpen
op het forum hier zijn er al meer dan 50 mensen die dit probleem hebben gemeld. en dat is het topje van de ijsberg die de weg naar odido forums hebben gevonden. waarschijnlijk zitten er veel meer mensen met dezelfde kachten aan de telefoon of negeren het probleem en hopen dat het vanzelf oplost.
als 50 mensen opzeggen is dat een omzet verlies van 27000 per jaar dus ik mag hopen dat dit de hoogste prioriteit heeft bij odido
het gevolg is dat ze hun reputatie verknallen en dat is nog veel kostbaarder op de lange termijn. in raad vrienden niet meer odido aan op dit moment.
Ik heb redelijk wat testen gedaan de afgelopen dagen.
Op willekeurige momenten overdag meet ik geen packetloss, soms wat ping spikes, maar dat is het.
Na een uur of 18.00 begint de elende, dan komen de mensen natuurlijk thuis gaan zitten Netflixen, gamen, etc, en kan het net het niet aan. Het probleem lijkt dan rond een uur of 23.30 weer verholpen te zijn.
Lijkt m.i. congestion, zullen het e.e.a. moeten re-routen intern.
Hoi
Ik zou ook graag een Nokia ONT willen…
referentienummer: 74762309
Kan jij dit inzetten?
Heeft dit geholpen of loopt dit nog ?
Hij reageert wel op individuele cases dit kan je zien op ze profiel… prioriteit ligt toch heel heel laag… ze weten dondersgoed wat er hier gebeurt, De Gideon monteur die is langs geweest wist precies wat er gaande is en gaf direct Odido de schuld!
Hoi allemaal.
Hij doet helemaal niets dan dit topic volledig te negeren, wat een onzin wat hier wordt uitgekraamd, lijkt erop dat jullie allemaal elkaar proberen in te dekken zodat NIEMAND verantwoordelijkheid neemt, en
Hoi allemaal.
Hij doet helemaal niets dan dit topic volledig te negeren, wat een onzin wat hier wordt uitgekraamd, lijkt erop dat jullie allemaal elkaar proberen in te dekken zodat NIEMAND verantwoordelijkheid neemt, en
Heb vandaag zelf maar een klacht ingediend via het vragen-/klachtenformulier, Tommy lijkt inderdaad wel te reageren op andere berichten maar hier niet. Erg jammer.
Hoi allemaal.
Heb vandaag zelf maar een klacht ingediend via het vragen-/klachtenformulier, Tommy lijkt inderdaad wel te reageren op andere berichten maar hier niet. Erg jammer.
Ben zeer benieuwd wat daaruit komt, hou ons op de hoogte, maar denk dat er niet veel soeps vandaan gaat komen
Tot nu toe lijkt er in Rotterdam Prinsenland niets aan de hand qua packet loss.
Tot nu toe lijkt er in Rotterdam Prinsenland niets aan de hand qua packet loss.
Ben op dit moment ook een pingtest aan het uitvoeren en tot nu toe zijn de resultaten goed, laat het weten wanneer deze klaar is, woon in Rotterdam-IJsselmonde
Hij reageert wel op individuele cases dit kan je zien op ze profiel… prioriteit ligt toch heel heel laag… ze weten dondersgoed wat er hier gebeurt, De Gideon monteur die is langs geweest wist precies wat er gaande is en gaf direct Odido de schuld!
Dat dus….
Ik heb al eerder hetzelfde aangegeven dat de monteur vertelde wat er aan de hand was en waar het aan lag. Was toen we overgezet waren van GPON op XGS-PON.
Terwijl dat hij met de “centrale” aan de foon zat was het ineens opgelost. Ra Ra Ra….
Hier zojuist 2 ping tests uitgevoerd naar Odido.nl en Google DNS(8.8.8.8) en geen packet loss te zien, Xbox ook test uitgevoerd en tevens ook geen packet loss, ik ben echter nog sceptisch.
Hier zojuist 2 ping tests uitgevoerd naar Odido.nl en Google DNS(8.8.8.8) en geen packet loss te zien, Xbox ook test uitgevoerd en tevens ook geen packet loss, ik ben echter nog sceptisch.
Ik ben straks thuis, zal ook nog even een paar testjes doen. *fingers crossed*
Ellende begint weer
Ellende begint weer
Hmm, dat zijn vreemde resultaten, echter staat de standaard server op New jersey, daar kreeg ik ook packetloss, maar na het veranderen naar germany niets aan de hand meer, ook zojuist wederom een ping test naar 8.8.8.8 via cmd lijkt zover ook goed te gaan
Had net 3 procent in COD had hem gewoon op Germany
Had net 3 procent in COD had hem gewoon op Germany
Hier zojuist ook COD aan het spelen, Black ops 6 om precies te zijn, en packet loss op Xbox is 0%
Xbox test echter 2% pakketverlies, maar verschilt enorm, upload is om te huilen ook, dus er gaat iets nog niet helemaal goed
Ik was uiteindelijk pas rond 23:30 thuis en toen was er geen probleem en nu ook niet. Het gaat echt alleen om de avonduren. Overdag en ‘s nachts is er er op een a twee uitschieters naar 70-80ms per 5 minuten geen probleem.
Ik ben benieuwd wat dit betekend voor de kerstvakantie… Wordt het dan erger of minder erg.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.