Beste Odido en forum gebruikers
We hebben sinds recentelijk problemen met packet loss tijdens het internetten en gamen, dit is toen uit zichzelf opgelost de volgende dag, echter is het nu weer begonnen, het is niet constant, merk dit vooral 's avonds en gebeurt onregelmatig, het hindert veel spellen die hier gevoelig voor zijn en geven problemen, bijvoorbeeld in Fortnite zie ik dan een wifi teken met een Gele en/of rode kruis, en of Halo multiplayer die hapert tijdens spelen. Het begint inmiddels erg hinderlijk te worden
Computer staat bekabeld aangesloten, modem is al eens opnieuw opgestart nadat ik ook een lagere download kreeg dan upload, dit was echter na een herstart opgelost.
Heb tevens ook eerder deze avond een ping uitgevoerd naar bijvoorbeeld Alternate.nl, deze gaf al aan dat er 4% packet loss was, voorheen nog nooit last van dit probleem gehad.
Wat kunnen we hier het beste aan doen, onderzoek? Nieuw modem?
Gebruik Odido(T-Mobile) 1000/1000 glasvezel
Bedankt.
Jup, ik geef ze nog tot morgenavond en anders ga ik van t weekend kijken naar overstappen. Duurt nu al bijna 2 weken waarvan je 1,5 week van het kastje naar de muur werd gestuurd om alles na te kijken of het echt niet aan jouw apparatuur lag. Het is wel mooi geweest denk ik zo.
Ik begreep dat ze 30 dagen moeten krijgen om het te fixen… absurd maar prima. Ziggo is de enige alternatief op mijn adres KPN komt pas in Juli. Ik wacht nog even en kijk wel wat ik doe. Ik kan ook altijd nog me rechtsbijstand inschakelen en de mensen verzamelen want wel facturen claimen maar oplossingen die zijn er niet..
Ik begreep dat ze 30 dagen moeten krijgen om het te fixen… absurd maar prima. Ziggo is de enige alternatief op mijn adres KPN komt pas in Juli. Ik wacht nog even en kijk wel wat ik doe. Ik kan ook altijd nog me rechtsbijstand inschakelen en de mensen verzamelen want wel facturen claimen maar oplossingen die zijn er niet..
Ja mijn jaarlijks contract is in principe afgelopen dus maandelijks opzegbaar. Dus ze mogen kijken wat ze doen maar ik ga hier geen 30 dagen mee zitten hahah
Ja mijn jaarlijks contract is in principe afgelopen dus maandelijks opzegbaar. Dus ze mogen kijken wat ze doen maar ik ga hier geen 30 dagen mee zitten hahah
Ik heb een nieuw contract afgesloten maar dan alsnog bij niet werkende diensten moeten ze kosteloos afsluiten ik heb dit al meegemaakt met hun mobiel afdeling. Ik zou alleen KPN als alternatief nemen want die zitten op een andere lijn.. Ik heb ODF al gebeld maar die hebben geen technische lijn alles moet via Odido.
Ik gun ze nog even de tijd, maar als het uiterlijk 26 december nog niet opgelost is, ga ik me ook maar eens oriënteren om over te stappen, KPN levert hier nu inmiddels ook, Ja, ze zitten op dezelfde glasvezel kabel, maar neem aan dat alles dan via het KPN-netwerk gaat.
Jammer dat de T-mobile service helemaal verdwenen is uit het straatbeeld, dat was echt zoveel beter.
We wachten af
20.10 uur:
Het is weer zo… Wazig beeld en stutteren in games.
Down 780 Mb ipv 940 Mb, en veel belangrijker, packetloss 2.7 bij normaal internet gebruik, maar 34.9% packetloss op Geforce Now game stream….
Odido doe er wat aan!!! We worden er doodziek van.
Update 20.30:
Packetloss 5.4 ?????
Hmm, hier is snelheid nu ook wat lager, 813Mbps down, 883Mbps upload.
Sinds begin deze maand overgestapt op Odido, nu hier dus ook last van sinds afgelopen weekend. Packet loss in de avonduren.
Als dit zo blijft ben ik ook snel weer weg. Nog nooit last van gehad vanuit de andere providers in NL. Dit is een eerste slechte ervaring. Dat zegt wel wat.
Hopenlijk kan het snel verholpen worden, geloof dat het niet veel meer zin heeft om extra info te geven behalve dat dit regio Utrecht betreft in mijn geval.
Globaal Oplossen aub
speedtest is hier nu 600mbit up en down, dat is dus nu ook aan het instorten, dit lijkt gewoon een capaciteit probleem, ze hebben te snel uitgebreid in de regio en de backbone kan het gewoon weg niet aan tijdens piek uren.
of hebben ze een update uitgerolled over hun tv kastjes ofzo waardoor die dubbel zoveel bandbreedte gebruiken, zou mij ook helemaal niet verbazen.
maar dit geeft mij helemaal geen goed gevoel meer over hun netwerk
Elke avond niet kunnen spelen omdat je internet bagger is lijkt meer op 1995, waarin een familielid de internet verbinding vol gooit door een dikke download waardoor jij niet meer kan spelen, dan 2025.
ik mag van geluk spreken het pas na 11 maanden ellende is, mijn contract loopt tot 28 december. enige jammere is alle internet aansluitingen minimaal een jaar is, dus zit dan een jaar aan ziggo vast voordat ik 1 van de andere odf providers kan proberen (want odido had een exclusiviteits deal waardoor concurrenten een jaar moesten wachten).
dit geintje gaat mij gewoon weer 200 euro extra kosten.
Ja, en het feestje gaat maar door, zal wel weer na het weekend worden, het is erg slecht dat hier geen prioriteit wordt gegeven aan cruciale problemen zoals packet loss, de Technische dienst laat lekker op zich wachten.
KPN heeft een goede aanbieding momenteel voor 4Gb + Televisie.
Alleen de vraag, kom je aan die snelheid en is er geen packetloss etc...
Ding is bij 4 Gb, je moet je eigen netwerk(mits je gebruikmaakt van switches en/of routers) upgraden.
Je moet tevens ook een RJ45 aansluiting hebben die 4Gb aan kan, WIFI moet je niet vertrouwen bij zo'n hoge snelheid
Ding is bij 4 Gb, je moet je eigen netwerk(mits je gebruikmaakt van switches en/of routers) upgraden.
Je moet tevens ook een RJ45 aansluiting hebben die 4Gb aan kan, WIFI moet je niet vertrouwen bij zo'n hoge snelheid
Ziggo heeft een zakelijke aanbieding van 50% korting voor 9 maanden, 23 ex btw daarna 51 ex btw. voor 1200mbit over een jaar gezien gewoon 36,30 per maand incl btw
Ziggo heeft een zakelijke aanbieding van 50% korting voor 9 maanden, 23 ex btw daarna 51 ex btw. voor 1200mbit over een jaar gezien gewoon 36,30 per maand incl btw
Wij zijn juist afgestapt van Ziggo, te duur voor wat ze leveren
In Utrecht nog steeds dagelijks last van internet dat uitvalt / packet loss tijdens het gamen.
ik 11 maanden geleden ook, maar als deze ellende nog even vol houd ben ik echt weg, zit liever op glas, maar moet wel stabiel zijn. een jaar ziggo voor 36 per maand is ook wel te overleven en daar heb ik echt nooit van dit soort problemen gehad. en dan daarna maar kijken welke providers er dan zijn op het odf netwerk.
ik 11 maanden geleden ook, maar als deze ellende nog even vol houd ben ik echt weg, zit liever op glas, maar moet wel stabiel zijn. een jaar ziggo voor 36 per maand is ook wel te overleven en daar heb ik echt nooit van dit soort problemen gehad. en dan daarna maar kijken welke providers er dan zijn op het odf netwerk.
Ik geef toe, toen wij ziggo hadden geen problemen zoals dit gehad, en ziggo reageerde altijd snel, en de oplossing daarentegen ook, Tmobile glasvezel op Mei 2022 aangevraagd, en vanwege problemen die overigens pro actief werden opgelost door een ex T-Mobile medewerker(Lisa).
Sinds 7 september 2022 dan ook Tmobile(nu Odido) en tot vorige week donderdag ook totaal geen last van, het is nu wel te merken van als je ze nodig heb is het doodstil, zowel de klantenservice als technische dienst, best jammer, en nu kan het wel zo zijn dat we flink aan het hameren zijn, maar dit is een probleem wat top prioriteit moet hebben en dat is het blijkbaar dus NIET. Dat zegt inmiddels genoeg.
Ik kan je nu al vertellen dit wordt niet opgelost vandaag.. betwijfel of dit uberhaupt weer gaat werken binnen 2 weken. Ik heb het idee dat dit opzet is vanwege kostenbesparing want zoiets zou je moeten escaleren met hoge prioriteit en ze hebben het niet eens gezien.. We zitten gewoon op een gedeelde lijn die overloopt… Ik heb al sinds begin november klachten alleen ik dacht altijd het kwam door Call of Duty maar het ging van 1% packetloss naar 8 procent zo ben ik erachter gekomen dus dit zitten ze al langer te doen want dat is voor hun voordeliger.
Ik wil gewoon 1000mbps / 1000mbps down en up en 0% packetloss zo wordt het me ook altijd verteld snel en stabiel… nou me neus.
Nee, vandaag word het wederom niks, ook geen informatie over hoe of wat, niet eens een ticketnummer om eventueel zelf informatie op te vragen, technische dienst is weer spoorloos verdwenen aka weekend aan vieren en Tommie heeft zijn quota van vandaag weer gehaald, verschrikkelijke service, bah.
Iemand anders van Odido die meer informatie kan verstrekken?
En het is weer weekend, geweldig gedaan Odido, #waardeloos
EDIT:
Op zijn minst verwacht ik duidelijk informatie, wat er gebeurd en eventueel vervolgstapppen zijn, maar zelfs dat is teveel gevraagd.
Nu is het weekend, dus zal dan niets meer horen tot maandag, maar ben benieuwd
En het is weer weekend, geweldig gedaan Odido, #waardeloos
EDIT:
Op zijn minst verwacht ik duidelijk informatie, wat er gebeurd en eventueel vervolgstapppen zijn, maar zelfs dat is teveel gevraagd.
Nu is het weekend, dus zal dan niets meer horen tot maandag, maar ben benieuwd
Technische dienst weet niet eens wat packet loss is… al 2x moeten uitleggen… me ouders ervaren hetzelfde die wonen een paar km verder.
Ik heb sinds een week of twee hetzelfde probleem in postcodegebied 3082, Rotterdam Charlois. Ik ben ook sinds kort overgestapt op een glasvezel abonnement na 1,5 jaar wachten… Hoofdzakelijk omdat dat beter zou zijn om games te spelen (met name Counterstrike in mijn geval) maar deze packet loss elke avond juist op het moment dat mijn vrienden online zijn om een potje te doen verpest de boel wel een beetje.
Ik ga dit topic volgen tot er een oplossing is.
Wat testresultaten vanavond:
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.