Skip to main content

Verzameltopic: Packetloss Rotterdam

Toon eerste reactie

En hoelang duurt dit ​@Tommie van Odido ?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

@Enterprise1701 en de rest, ik had verwacht dat het langer ging duren maar ik krijg net bericht dat het opgelost moet zijn. Nu ben ik zelf een beetje sceptisch maar zouden jullie dit willen testen de aankomende 2 dagen? Graag het modem en ONT rebooten voor de tijd. Thanks!

Zal ik doen, ik laat het je weten, de avond valt bijna weer, ik zal rondom half 9 een pingtest doen.

EDIT: Modem en ONT heb ik inmiddels een powerflip gegeven, ben zeer benieuwd.

• is een Top Poster
  • 11 december 2024

het is 17:38 en de lag spikes zijn hier gewoon weer begonnen. iets meer en gamen is niet meer te doen.

Alles herstart en problemen komen weer…

Hier in regio voorne-putten hetzelfde. 

• is een Top Poster
  • 11 december 2024
Astridlagrand schreef:

Hier in regio voorne-putten hetzelfde. 

Jep, ik kom uit Hellevoetsluis en al sinds vorige week maandag al aan de gang.. Begin het nou wel echt flink zat te raken. Het lijkt nu wel minder te zijn dan dat het vorige week was maar het toen de klok 6 uur sloeg begon de packet loss weer.

• heeft eerste post geplaatst
  • 11 december 2024

Same situation in Heemstede. 

But the packet loss happens not only during evenings but during the day. Since Monday the connection is unstable. 

Tried to call to support they don’t see problem on there side. 

Checked with multiple devices to exclude WiFI connection, the issue on the Odido / KPN side.

ipche schreef:

Same situation in Heemstede. 

But the packet loss happens not only during evenings but during the day. Since Monday the connection is unstable. 

Tried to call to support they don’t see problem on there side. 

Checked with multiple devices to exclude WiFI connection, the issue on the Odido / KPN side.

Best if you make a own thread this is mainly in Rotterdam area

• is een nieuwe Poster
  • 11 december 2024

Hier ook nog steeds last van packet loss, zie hieronder meerdere pogingen, allen bedraad. ONT en router opnieuw opgestart. Zoals meerdere aangeven vind ik het helaas ook erg vervelend en hoop ik dat er snel een echte oplossing komt...

Packet loss

1e externe adres (0%);

8.8.8.8 (7%)

odido.nl (20.56.240.229) (8%)

Hier ook zojuist een pingtest gedaan

nog steeds 2 packet loss, lijkt erop dat het probleem nog steeds bestaat, ga rond 9 uur maar weer pingen.

• is een King Poster
  • 11 december 2024

20.00 uur:

Down 730 Mb, up 945 Mb (down normaal in de avond 940Mb)

Packetloss 2.7%

Average Latency: 88.66ms

Average Jitter: 0.62ms

• is een Top Poster
  • 11 december 2024

hier om 20:15 ook nog steeds ellende, 8.5% packet loss

Weet niet welke stagaire er bij de technische dienst zit, maar het is ZEKER niet opgelost, en ons niet 2 dagen laten wachten om verder te onderzoeken, want je raadt het al, dan is het weekend.

• is een Top Poster
  • 11 december 2024
Enterprise1701 schreef:

Weet niet welke stagaire er bij de technische dienst zit, maar het is ZEKER niet opgelost, en ons niet 2 dagen laten wachten om verder te onderzoeken, want je raadt het al, dan is het weekend.

Ik heb heel vorig weekend nergens last van gehad behalve op vrijdagavond dan. Jij wel?

Ja, zover ik weet ook last van gehad

Ik heb dit al sinds begin December ik merkte dat ik voor de Call of Duty integratie al 1% packet loss had dit is alleen maar erger geworden. Heeft puur te maken dat we dezelfde lijn delen en de capaciteit is vol want dat is goedkoop voor hun maar wij zitten met de ellende! Zit te streamen en hij moet bufferen en je merk dat het beeld wazig wordt. 

• is een Top Poster
  • 11 december 2024
Enterprise1701 schreef:

ja moet eerlijk zeggen dat ik alleen ‘s middags gegamed heb van het weekend volgens mij.

NickPtrs schreef:
Enterprise1701 schreef:

ja moet eerlijk zeggen dat ik alleen ‘s middags gegamed heb van het weekend volgens mij.

Ja, ik game dus bijna elke avond, middags is er ook helemaal niks aan de hand, 's ochtends ook niet

• is een Top Poster
  • 11 december 2024
andreasambrosius schreef:

Ik heb dit al sinds begin December ik merkte dat ik voor de Call of Duty integratie al 1% packet loss had dit is alleen maar erger geworden. Heeft puur te maken dat we dezelfde lijn delen en de capaciteit is vol want dat is goedkoop voor hun maar wij zitten met de ellende! Zit te streamen en hij moet bufferen en je merk dat het beeld wazig wordt.

geeft odido ergens aan wat de split/overprovisioning is? ben wel benieuwd namelijk.

en verandert de overprovisioning per abbo type? zou een 2gb of 8gb abbo de split verlagen?

niet dat dit de oplossing zou moeten zijn, internet moet gewoon werken, dat de download in kakt op piek momenten vind ik niet zo’n probleem, zolang de latency maar laag blijft.

maar nu is het andersom, downloaden gaat prima (haal met gemak 800mbit als ik een game download op steam op piekmomenten), maar de game spelen is vervolgens niet te doen vanwege de latency.

• is een nieuwe Poster
  • 12 december 2024

Precies dat ​@RemcoCap af en toe wat minder bandbreedte is niet zo'n punt. Maar probleem is dat de meeste mensen een inkakkende download sneller merken en dus melden. Ik neem even aan dat de prioriteiten dus niet liggen waar het hoort. Terwijl juist de snelheid hoog houden ervoor zorgt dat alles volloopt, met pingspikes en packet loss tot gevolg.

Ik gebruik mijn internetverbinding eigenlijk met name voor toepassingen die juist niet gevoelig zijn voor bandbreedte maar voor erg gevoelig voor ping en packetloss. Ik werk remote (tijdsverschil) en ben dus vaak in de avonduren aan het werk. Merk sinds deze week de hele dag door vertragingen, en stotters in alles wat ik doe. Dat het m'n gamen raakt is tot daar aan toe, maar als ik niet eens meer fatsoenlijk een teams call met screen sharing kan bijwonen zonder dat alles hapert en vast hangt gaat echt te ver.

Precies de reden dat ik glasvezel heb genomen, de belofte is immers lagere ping en stabielere verbinding. Het tegenovergestelde is hier waar. 

Alles al uitgesloten en het is 100% het Odido netwerk. Waar blijft de update vanuit Odido naar de stappen die gezet worden om dit op te lossen?

Zeer teleurstellend.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Het lijkt nog niet opgelost, ik heb het ticket weer geopend! 

Mooi zo, graag hier actief achter aan gaan zolang mogelijk, het weekend komt er ook aan en het lijkt dat ze er gauw van af willen zijn door tickets te snel te sluiten

@Tommie van Odido wil je mijn ticket openzetten? De Huawei swap heeft niet gewerkt evt combineren met jullie interne ticket. 74762309

• is een Top Poster
  • 12 december 2024

vannacht lag internet er helemaal uit tussen 01:30 en 01:45, ik vermoed dat dit odido was die aan een oplossing werkte en aan hun netwerk configuratie zat te sleutelen.

maar helaas heeft het niet geholpen, het is 17:40 en ik zie de lagspikes al weer beginnen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen