Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR

  • 18 August 2023
  • 281 reacties
  • 8476 Bekeken


Toon eerste reactie

281 reacties

En daar gaan de download snelheden weer naar beneden.…

 

Ping is acceptabel, maar speedtest zit op 1/3…

 

 

Reputatie 2

Hier is zowel de download als de upload weer bijna 50% dan waar ik voor betaal. Helaas komt dit nu ook met packetloss, dat vind ik minder. 

Reputatie 1

Het is weer mis vanavond. Beeld stokt bij het live tv kijken. Er is een duidelijke verslechtering ten opzichte van gisteren. Ook de downloadsnelheid daalt weer dramatisch.

Reputatie 3

Ik neem hier ook weer forse verhogingen waar, alleen waar het tot vorige week vrijdag continue was komt het nu in pieken en dalen
 


als ik nu google ping kan ik binnen 10 pings gewoon tussen de 8ms en 60ms zitten, at random

bandbreedte daarin tegen lijkt stabiel? te blijven, maar ik voer niet consequent speedtests uit.

lijkt vooral nu latency wat op en neer springt 's avonds, die wil maar niet stabiel blijven

Reputatie 2

TV kijken gaat hier goed maar ping is wisselend. Je kan duidelijk zien dat het een routing issue is. 

 

Het wisselt ook heel erg. Ik ben benieuwd naar vrijdag als Guidion lang komt. Eens kijken of de andere “helpdesk” dezelfde conclusie kan trekken als hier. Waarschijnlijk ligt het aan mijn eigen router… 

en ook op 4708 gaat de snelheid weer omlaag. Dacht zondag al even een drop te zien. Maar vandaag is het weer goed raak. 

Ook op 4706 elke avond prijs. Ik monitor mijn WAN vanuit librenms die extern gehost staat. Elke avond rond 8 uur schiet te latency omhoog. Er mag wel meer t-mobile gedaan worden, dit is namelijk niet te doen. Ben zelf een netwerkbeheerder bij een andere ISP, en dit zou wel sneller opgepakt worden.

 

Reputatie 2

Ook op 4706 elke avond prijs. Ik monitor mijn WAN vanuit librenms die extern gehost staat. Elke avond rond 8 uur schiet te latency omhoog. Er mag wel meer t-mobile gedaan worden, dit is namelijk niet te doen. Ben zelf een netwerkbeheerder bij een andere ISP, en dit zou wel sneller opgepakt worden.

Niet alleen opgepakt, ook erkend worden. De andere helpdesk /eerste lijn weet van niets. Ook in My-T-Mobile is niets te vinden. Men blijft maar Guidion op pad sturen en nieuwe modems omwisselen.

Reputatie 1

Vandaag heb op my t-mobile een chat gestart en daar gevraagd hoe de stand van zaken is met het probleem in de avonduren in Roosendaal en omgeving. Tot mijn grote verbazing moest ik van medewerker Frank weer talloze handelingen uit gaan voeren in huis. Wat is er in godsnaam aan de hand bij T-Mobile. Op de persoonlijke chat worden klanten nog steeds het bos in gestuurd, terwijl expliciet is aangetoond is dat er bij deze storing thuis niets aan de hand is. Ik heb talloze keren gevraagd om de storing in de betreffende postcodegebieden te vermelden in my T-Mobile en door te geven aan de klantenservice (inclusief de chatmedewerkers)

De storing kan inderdaad gewoon weer van status “opgelost” terug naar “niet opgelost”.

Zodoende is het algemeen duidelijk voor elke helpdeskmedewerker en consument dat dit probleem speelt.

Het is wel iets beter geworden sinds een paar dagen, maar de overbelasting is nog steeds elke avond duidelijk merkbaar en niet acceptabel (traag internet en slechte kwaliteit TV).

Zie hier ook mijn pingtijden naar een extern adres die nog elke avond omhoog schieten.

Het zou fijn zijn als T-Mobile deze storingen (opnieuw) erkent en kan melden dat hieraan gewerkt wordt, want dat idee heb ik nu niet.

Reputatie 1

We zijn ondertussen al bijna 2 weken verder zonder dat opgelost is. Zodra contract afloopt maar weer eens op zoek naar een andere isp dit kan echt niet. 

En het blijft oorverdovend stil vanuit T mobile 🤨. 

Reputatie 3

En zoals gewoonlijk….
 


Latency is weer erg hoog nu, krijg al weer klachten dat de TV hapert en stottert……
we zijn Inmiddels al op dag 12 (of 13) dat dit aan de gang is.

bandbreedte is ook overal en nergens nu, tussen de 100 tot max 800mbit van de 1000, compleet instabiel

lijkt er nu ook op dat ik de verbinding gewoon lam kan leggen door een game te gaan updaten op steam, zodra ik een download start gaat mijn ping met 1~3x verdubbeling omhoog naar externe servers, dat terwijl ik maar 600 van de 1000mbit gebruik, nog niet eens volledig de volledige 1000/1000 waar we hier voor betalen

Reputatie 2

Waar blijven de mods? Dit schiet zo niet op….

@Cal @Demi @Tommie 

Misschien moeten wij klanten toch maar eens de media gaan opzoeken. Wellicht dat  T-mobile dan de klachten en problemen eens serieus gaat nemen en meer vaart zet achter een adequate oplossing.

Deze ellende van 's avonds niet kunnen gamen, haperend/stilstaand beeld TV en traag internet duurt nu al ruim 12 dagen

Het is ronduit schandalig hoe er via chat of helpdesk gereageerd word op notabene dezelfde klachten van diverse abonnees. Op het lachwekkende af, maar eigenlijk is het om te janken.

Abonnees worden aan het lijntje gehouden en  ze schijnen maar niet te willen begrijpen of toegeven dat het probleem NIET bij de abonnees zit. 

De service van T mobile/ODF is zwaar ondermaats en uitermate teleurstellend. Ik kan dan ook niemand aanraden om klant bij jullie te worden.....

Reputatie 2

4711 is weer naatje pet vanavond 

 

Reputatie 1

Wederom bij mij ook weer problemen en haperend beeld. Waarom reageren de moderators niet meer, terwijl de storing voortduurt. De laatste reactie op deze topic van T-Mobile is van Cal, twee dagen geleden. Dit is een grote schande!! 
Ik vind dat we als deelnemers aan deze topic actie moeten ondernemen. Ik zal zelf proberen contact te krijgen met Radar en als dat niet lukt met BN de Stem. Heeft iemand anders nog een idee?

Reputatie 2

Wederom bij mij ook weer problemen en haperend beeld. Waarom reageren de moderators niet meer, terwijl de storing voortduurt. De laatste reactie op deze topic van T-Mobile is van Cal, twee dagen geleden. Dit is een grote schande!! 
Ik vind dat we als deelnemers aan deze topic actie moeten ondernemen. Ik zal zelf proberen contact te krijgen met Radar en als dat niet lukt met BN de Stem. Heeft iemand anders nog een idee?

Zuid-West TV?

 

ik had een post geplaatst in “wat gebeurt er allemaal in Roosendaal” maar nadat deze eerst was goedgekeurd en de reacties eronder los gingen is deze door het beheer weer weggehaald.

Reputatie 2

Totaal TV heb ik aangeschreven, misschien dat er meer melden dat het helpt.

Reputatie 3

Overigens, ter informatie
Ik mag hopen dat (wat er in het begin in deze thread gebeurde), pingen naar 8.8.8.8 (google dns) niet als leidraad word genomen voor "de lijn is stabiel”

Heb eens monitoring naar ook andere services opgezet om te kijken of alle verbindingen instorten, of 'slechts enkele.

Nou het resultaat (1e chart is het gemiddelde van de laatste 5 minuten, 2e is over de laatste 6 uur)
​​​vreemd genoeg is hierin de google dns bijvoorbeeld de enige die….stabiel blijft, de rest is om te huilen 

 

pak ik diezelfde chart van vanmiddag, dan is het redelijk stabiel

 

@Cal @Tommie@Demi@Ishana 

Gezien de reacties moge het duidelijk zijn dat klanten het meer dan beu zijn. Mensen voelen zich niet serieus genomen en vanuit jullie komt er geen enkele reactie. Ik persoonlijk begin me dan ook af te vragen of  dit topic nog wel gelezen word door jullie. Medunkt dat er genoeg info aangeleverd word die aantonen dat de problemen nog steeds aanwezig zijn. Dit gaat jullie veel abonnees kosten....

Reputatie 2

Overigens, ter informatie
Ik mag hopen dat (wat er in het begin in deze thread gebeurde), pingen naar 8.8.8.8 (google dns) niet als leidraad word genomen voor "de lijn is stabiel”
 

Dat lijkt ook wel uit de speedtest instructie van T-Mobile https://assets.t-mobile.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf

Daar wordt aangegeven dat je moet testen tegen de server van T-Mobile. Daar werkt het wel goed natuurlijk. Als je dan gaat testen tegen andere servers dan is het drama.

Het is ook niet een echt standaard probleem voor de helpdesk waar het callscript niet de lading dekt. Alleen accepteer dan ook gebruikers problemen en vermeld deze. Op de community is de melding over problemen al snel weggehaald en nergens is meer iets vermeld. 

 


Maar om mij heen hoor ik dat mensen nieuwe TV-boxen krijgen of dat Guidion modems aan het vervangen is. Het wordt gewoon niet geaccepteerd dat er een probleem is wat extern is. Bij mijn vorige providers Ziggo en XS4ALL(pre kPN) kon je nog een tweedelijns ( en zelfs een derdelijns) aan de lijn krijgen waar je mee kon sparren en die met je meedacht. Helaas is dit bij T-Mobile niet mogelijk en komen er van die afdelingen ook geen fatsoenlijke (technische) updates. 

Het is gelukkig al iets beter dan aan het begin maar er is nog geen stabiele verbinding, zeker als streamingdiensten regelmatig terug vallen naar SD kwaliteit.  

Ook in 4706 is het nog steeds hakkelend.. wel minder dan vorige weken maar het probleem blijft aanwezig.

Wel een beetje klaar mee inmiddels 

@Jason

Hoezo zijn er geen problemen???

Dat jullie de melding weer weggehaald hebben dat er problemen zijn in Roosendaal e/o in de avonduren geeft al aan hoe serieus jullie onze problemen nemen 🤨 😡 

 

@Cal @Tommie @Demi @Ishana @Jason 

Via messenger ook maar weer eens het probleem aangekaart. Krijg je dit als antwoord. 🤨

Wij gebruikers worden dus echt niet serieus genomen. Ik ga er dan ook niet op in aangezien het probleem niet binnenshuis zit en er overdag geen problemen zijn.

Het is werkelijk te gek voor woorden hoe onkundig het personeel bij T mobile is. 

 

Reageer