Skip to main content

Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?

 

 

 

Momenteel is de snelheid ongeveer 60% van wat ik zou moeten halen. De ping is ook omhoog naar 11ms. Dus met de bovenstaande mensen eens dat het nog niet helemaal is opgelost (maar wel een flinke verbetering t.o.v. andere dagen).


was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.


was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.

~De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. ~


was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.

~De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. ~

als ze load sharen over 2 links en een gaat down dan heb je idd een probleem met congestie.

waar was deze info terug te vinden?

is er ook bekend wanneer ze die links upgraden?


was ook fijn geweest als we een root cause hadden gehad. nu is er “iets” aangepast wat blijkbaar niet werkt. dat doen ze bij freedom internet toch een stuk beter.

~De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.

Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst. ~

als ze load sharen over 2 links en een gaat down dan heb je idd een probleem met congestie.

waar was deze info terug te vinden?

is er ook bekend wanneer ze die links upgraden?

laat maar heb niet alle post gelezen sorry!


Qua upgrade is het op 2 manieren te lezen. Of het is gedaan, of komende periode. 


Probleem idd nog niet opgelost. Wel wat beter. 

 


Qua upgrade is het op 2 manieren te lezen. Of het is gedaan, of komende periode. 

als al is gedaan is het nog niet genoeg. 

verbindingen zijn iig zwaar overbooked.


Er is gisteravond sprake van een aanzienlijke verbetering van het signaal. We hebben de hele avond van ongeveer half acht tot een uur in de nacht normaal live tv kunnen kijken. Ook het terugkijken en spoelen verliepen normaal.

Wel was er tussen ongeveer 23.00 uur en 0.30 uur een behoorlijke verslechtering van het signaal.

Om 22.00 uur was de downloadsnelheid 396 van de 400 en om 23.30 uur was deze teruggezakt naar 280 van de 400. Er is dus nog werk aan de winkel voor T-Mobile!

Dit is wel afhankelijk van de vraag of de genoemde update al is uitgevoerd of dat deze nog in de planning zit. Kunt u daar duidelijkheid over geven?


Hoi allemaal, super bedankt voor jullie reacties! Dit zal ik meteen doorzetten en zodra wij meer informatie hebben, zullen we het direct delen. Voor nu dank ik jullie oprecht voor jullie geduld en wens ik jullie alsnog een mooi weekend! 😄


Hier in Roosendaal nu weer een Ping van 30ms naar T-Mobile server (is overdag 6ms) en een down-/ uploadsnelheid van slechts 130MB waar ik een 1000/1000 abonnement heb! Ronduit belabberd dus…. Kom maar op met die compensatie!


Probleem hier ook weer helemaal terug. Ping in-game 60+ms, ping naar 8.8.8.8:

Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 37ms, Maximum = 55ms, Average = 47ms

Down/up is 450/480MBps (gigabit lijn).


Roosendaal, 4707

Pinging google.nl [172.217.23.195] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=54ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=53ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=49ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=53ms TTL=118


Yep, ik merk hetzelfde hier, p​robleem is terug

Nou, lekker dan…. is de lijn nu al weer overbelast?
​​​​​​


Hier ook weer feest.

 


Hier ook benieuwd wanneer de lijnen worden geüpgraded 


Ik heb het ook naar Google.. maar bijv niet naar Twitter en Facebook en andere??

Kan niet zeggen dat ik het merk aan download snelheid/streamen.

 


Ik zie nu dat het niet de 1e keer vandaag is, bij mijn monitoring naar een server in duitsland zie ik het vanmiddag namelijk ook kortstondig heeft plaatsgevonden. 
 


Wat wel apart is is dat ik het scenario van @niekniek1989 hier dus ook zie
Ping naar google DNS

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59

Google zelf

Pinging google.nl .172.217.23.195] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=51ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=36ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=48ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=46ms TTL=118

Twitter

Pinging twitter.com c104.244.42.1] with 32 bytes of data:
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=14ms TTL=58

Facebook

Pinging facebook.com c157.240.247.35] with 32 bytes of data:
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=42ms TTL=56

Als het de lijn is die overbelast is, hoe kan het dan zijn dat het voor Google DNS en Twitter geen probleem is, maar Google zelf en facebook wel.

Want een speedtest naar een server in rotterdam geeft bijvoorbeeld ook gewoon 900+ aan bandwith (danwel met 56 latency maar goed)
​​


Dus ik kan me niet voorstellen dat het simpelweg de lijn is die overbelast is


Ik zie nu dat het niet de 1e keer vandaag is, bij mijn monitoring naar een server in duitsland zie ik het vanmiddag namelijk ook kortstondig heeft plaatsgevonden. 
 


Wat wel apart is is dat ik het scenario van @niekniek1989 hier dus ook zie
Ping naar google DNS

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=15ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=11ms TTL=59

Google zelf

Pinging google.nl .172.217.23.195] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=51ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=36ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=48ms TTL=118
Reply from 172.217.23.195: bytes=32 time=46ms TTL=118

Twitter

Pinging twitter.com c104.244.42.1] with 32 bytes of data:
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=17ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=15ms TTL=58
Reply from 104.244.42.1: bytes=32 time=14ms TTL=58

Facebook

Pinging facebook.com c157.240.247.35] with 32 bytes of data:
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=54ms TTL=56
Reply from 157.240.247.35: bytes=32 time=42ms TTL=56

Als het de lijn is die overbelast is, hoe kan het dan zijn dat het voor Google DNS en Twitter geen probleem is, maar Google zelf en facebook wel.

Lijkt meer alsof er gewoon een router met bepaalde routes voor bepaalde services gewoon problemen heeft.

Want een speedtest naar een server in rotterdam geeft bijvoorbeeld ook gewoon 900+ aan bandwith (danwel met 56 latency maar goed)
​​


Dus ik kan me niet voorstellen dat het simpelweg de lijn is die overbelast is

dat kan komen door de loadbalancing over de andere link.


dat kan komen door de loadbalancing over de andere link.


Die mogelijk bestaat inderdaad, wat dan wel vreemd is dat ie er nu pas weer problemen mee heeft, vrijdag/zaterdag avond 0 problemen zijn. Tenzij die load balancing lijn gewoon uitstond de laatste 2 dagen en nu weer actief is en dan ook nog eens ALLEEN consequent voor bepaalde services.

Ach hoe het ook moge gebeuren, het probleem is dus duidelijk nog niet opgelost (helaas….)


Hier dezelfde ervaring. Tussen half tien en elf uur duidelijk minder signaal. Het terugkijken en het spoelen haperen weer, maar niet zo erg als de afgelopen week. Probleem is dus niet opgelost!!


Hi allen, bedankt voor alle extra informatie en meldingen die jullie doorgeven, dat helpt ons heel erg! Vandaag hebben wij druk geschakeld met een aantal afdelingen en lijntjes uitgezet. Het moge duidelijk zijn: er is verbetering maar het is nog niet helemaal opgelost. Daarom zetten wij als moderators druk op verscheidene afdelingen en hopen wij jullie zo snel mogelijk de oplossing te kunnen bieden. 

Wij doen er alles aan om dit snel voor eens en voor altijd voor jullie op te lossen!


Daarom zetten wij als moderators druk op verscheidene afdelingen en hopen wij jullie zo snel mogelijk de oplossing te kunnen bieden. 

Wij doen er alles aan om dit snel voor eens en voor altijd voor jullie op te lossen!

Vandaag kreeg ik deze nav het doorgeven van de storing. Hoe kan het dat de 1e lijns totaal andere informatie heeft en maar monteurs blijft sturen voor zaken die niet bij de gebruiker zitten. Ik snap dat mensen aan het werk gehouden moeten worden maar op deze manier blijft het lastig om goedkoop glasvezel aan te kunnen bieden.

 

 


Daarom zetten wij als moderators druk op verscheidene afdelingen en hopen wij jullie zo snel mogelijk de oplossing te kunnen bieden. 

Wij doen er alles aan om dit snel voor eens en voor altijd voor jullie op te lossen!

Vandaag kreeg ik deze nav het doorgeven van de storing. Hoe kan het dat de 1e lijns totaal andere informatie heeft en maar monteurs blijft sturen voor zaken die niet bij de gebruiker zitten. Ik snap dat mensen aan het werk gehouden moeten worden maar op deze manier blijft het lastig om goedkoop glasvezel aan te kunnen bieden.

 

 

😂


Komt die monteur in de overuren?

 

In 4711 is de latency weer lekker hoog 44+.


Komt die monteur in de overuren?

Ik kan wel kiezen voor de avond maar ik denk dat ik hem skip. Wel blijft de omschrijving vaag. Zeker omdat we overdag gewoon wel de volle snelheid halen en geen latency hebben. Hoe men hierbij is gekomen zegt genoeg over de kwaliteit van de helpdesk.

 

 


Reageer