Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?
Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?
Helaas blijft een reactie van T-Mobile uit. Er is nog geen melding dat het probleem is opgelost.
je bedoeld: Er is nog geen melding dat het probleem is erkend.
Buiten de moderators in dit topic zie ik nergens terug dat er een probleem zou zijn..
Traceroute werkt inmiddels weer naar behoren, maar snelheid vertoont nog wat eigenaardigheden;
Overdag is het ook goed maar in de avonduren gaat het mis.
Gisteren ook meerdere speedtesten gedaan. Als je ene Speedtest naar T-Mobile zelf doet gaat het goed, maar naar andere partijen zakt alles in.
Dat klopt, gisteren tussen 8 en 12u savonds was mijn latency hoger dan mijn up/down.
Waarom T-mobile nu doet alsof hun neus bloedt snap ik niet. Als je ze belt is er niks aan de hand en ligt het aan je wifi (??). Zij zien de community forums toch ook? Het wordt moedwillig onder de mat getrapt, en dat vind ik zonde.
Ik ben net een half jaar weg bij Ziggo want die was niet in staat om de beloofde snelheid te leveren, maar daar heb ik in 25 jaar nog nooit gehad dat de hele hap savonds een week lang bijna onbruikbaar was.
Als dit nog lang doorzet verwacht ik toch wel een kleine tegemoetkoming van Tmobile..
Helaas blijft een reactie van T-Mobile uit. Er is nog geen melding dat het probleem is opgelost.
je bedoeld: Er is nog geen melding dat het probleem is erkend.
Buiten de moderators in dit topic zie ik nergens terug dat er een probleem zou zijn..
Ja, blijft bijzonder inderdaad.
Het is al bijna een week aan de gang, en je hoort en of ziet niks.
Een melding op het storings overzicht zou sowieso al een hoop werk bij de eerste lijns weghalen en onnodige acties. Misschien is het willen ze het niet vermelden want dat strookt met hun Marketingcampagnes.
Misschien moeten ze even capaciteit en of een lusje maken naar Tweak (dochter).
Zojuist lag het glasvezel er even uit. Zou T-mobile bezig zijn?
Ik heb geen downtime gehad, zie wel dat vannacht mijn latency is gezakt van 7ms naar 4ms.
Ik heb geen downtime gehad, zie wel dat vannacht mijn latency is gezakt van 7ms naar 4ms.
Dit zijn de huidige waarden van een ping naar 8.8.8.8:
100 of 100 packets received, 0% loss
Min: 4.111 ms | Avg: 4.855 ms | Max: 5.088 ms
Zal vanavond nog eens kijken, dan is het probleem meestal meer aanwezig.
Hi allemaal! Zojuist intern de melding gekregen dat de POP weer online is en dat de problemen nu weg zouden moeten zijn wat betreft de latency. Zouden jullie dit willen controleren en terug willen koppelen of dit inderdaad het geval is? Ik ben benieuwd!
Hi allemaal! Zojuist intern de melding gekregen dat de POP weer online is en dat de problemen nu weg zouden moeten zijn wat betreft de latency. Zouden jullie dit willen controleren en terug willen koppelen of dit inderdaad het geval is? Ik ben benieuwd!
Demi, gezien hier wat ITers bijzitten.
Kan je misschien iets los laten over de oorzaak/ oplossing :)
Maar jullie staan wel in het storingstopic nu, is die wens toch nog uitgekomen :
Ik hoop voor jullie dat vanavond het opgelost blijkt te zijn!
Overdag was er al geen probleem. Eerst vanavond maar even afwachten, dan kun je pas echt zien of de storing is verholpen. Ik ben overigens ook benieuwd naar de oorzaak?
Maar jullie staan wel in het storingstopic nu, is die wens toch nog uitgekomen :
Ik hoop voor jullie dat vanavond het opgelost blijkt te zijn!
Kunnen ze wel zeggen dat het snel is opgelost
Ik ben nu op het punt '’eerst zien dan geloven'’. Vooral omdat het probleem tussen bepaalde tijdstippen afspeelt en nu niet te testen valt en dat T-Mobile wazig doet over de storing. Was er direct openheid geboden, had ik begrip voor de situatie gehad.
Ik hoor nu net dat het mogelijk alleen de tv-problemen zou oplossen. Sorry voor het te snelle antwoord! Ik heb daarom voor de zekerheid ook dit issue gemeld in ons storingstopic op verzoek van velen. Zodra er in ieder geval meer updates zijn of de definitieve oplossing, laten we dit hier in dit topic weten!
Dat kan dus pas vanavond na 18.00 uur aangezien er overdag sowieso niets aan de hand is Ook ik moet het eerst nog zien om het te geloven en zou ook graag willen weten wat de oorzaak was/is....
Ik hoor nu net dat het mogelijk alleen de tv-problemen zou oplossen. Sorry voor het te snelle antwoord! Ik heb daarom voor de zekerheid ook dit issue gemeld in ons storingstopic op verzoek van velen. Zodra er in ieder geval meer updates zijn of de definitieve oplossing, laten we dit hier in dit topic weten!
Kortom er is dus nog niets veranderd 🤨
Ik ervaar thuis dit probleem nu ook al sowieso een week (Roosendaal).
Alles lijkt stabiel te zijn tot en met de eerste hop glasoperator.nl (87.212.244.1).
Maar verder dan dat lijkt in de avonduren mis te gaan (hoge pings en losses) ook op T-Mobiles eigen DNS servers.
Zie hieronder wat van mijn smokeping resultaten.
1-244-212-87.ftth.glasoperator.nl (87.212.244.1):
tweakers.net:
Ik zal vanavond nog eens checken of het is opgelost en mij weer melden.
Kortom er is dus nog niets veranderd 🤨
Maar wel zo eerlijk! Ik weet gelukkig uit ervaring dat de t-mobile moderators hier zich ten volste inzetten om jullie te informeren en achter een oplossing aan zullen gaan! Nu maar hopen dat alle euvels zsm worden opgespoord!
Hi allemaal, hier ben ik weer, maar dan met duidelijke update over de situatie. Het probleem zou nu echt opgelost moeten zijn! De oorzaak was dat er niet genoeg bandbreedte was waardoor de tweede link ‘down’ ging en dus voor veel latency zorgde in de avonduren. Tweede link is een tweede verbinding/backup. Toen deze down ging was er nog maar één over waardoor er in de avond niet genoeg bandbreedte was voor alle klanten.
Ze hebben dit nu gefixt en geven alle links ook nog een upgrade zodat dit probleem niet meer voorkomt in de toekomst.
Nu is dit natuurlijk topnieuws van onze kant, maar ik wil uiteraard ook jullie ervaring vanavond weten of het probleem daarmee ook daadwerkelijk is opgelost. Als jullie mij vanavond hier een update kunnen geven dan kan ik intern terugkoppelen wat de ervaringen zijn na de fix. Bedankt alvast allemaal!
Dat is Topnieuws! We gaan het vanavond zien ;)
Fijn te lezen, dat onze vermoedens klopte vanaf de eerste minuut. Jammer dat het lang duurde voor dat het als probleem werd gesignaleerd. Veel mensen hebben onnodig moeten bellen en apparatuur moeten vervangen.
Komt er voor het 47XX gebied nog een kleine tegemoetkoming?
Ik heb exact hetzelfde probleem in postcode gebied 4708. Na eerst wat interne checks gedaan te hebben. Net een case laten aanmaken bij de klantenservice. Fijn om te lezen dat er iig een mogelijke oplossing geïmplementeerd is. Ik zal op basis van de ookla speedtests mijn bevinden terug sturen.
Dank voor de update. Laten we hopen dat het vanavond gewoon goed gaat.
Blijft het wel bijzonder dat het probleem exact om 18:00 begon en precies om 0:00 weer over was en dat iedere dag.
Zitten jullie allemaal in het 87.212.142.0/23 segment?
Ik wel iig
Nope
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.