Skip to main content

Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR


Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?

 

 

 

Ook in Sprundel postcode 4741 exact hetzelfde probleem. Overdag nergens last van maar zodra de avond valt begint de ellende, tv hapert constant en internet is soms zo slecht dat je op telefoon over moet schakelen van wifi naar 4g verbinding omdat je anders geen enkele website fatsoenlijk geopend krijgt


Waar kunnen we deze voucher aanvragen?

ik merk dat het probleem niet verholpen is. 


Zojuist weer met T-Mobile contact gehad omdat ik met hun modem een test moest uitvoeren.. Maar het antwoord is duidelijk. De manier hoe dit wordt opgelost is zeker niet professioneel te noemen. Meer dan 20 jaar nu klant bij T-Mobile en sinds we glasvezel hebben val ik van de ene in de andere verbazing. Lijkt wel dat ze dit grof hebben onderschat.

 

 


Bij mij is het deze avond weer raak met een slechte verbinding, waarbij mij geduld redelijk op raakt. Voor een bedrijf met als corebusiness, het leveren van internet, verwacht ik wel dat de storing voor het weekeinde is opgelost. 

Is er namens T-Mobile al iets concreets te melden? 


Hier inderdaad hetzelfde de afgelopen dagen, in de avonduren, Roosendaal 4707. Ook glasvezel. TV boxen gebruiken we niet, wel de app. Steeds geflikker naar zwart beeld of de beeldkwaliteit verslechterd enorm en komt dan na een paar minuten weer terug. Tijdens een speedtest is de up+down snelheid prima, echter de ping is enorm hoog (rond de 60ms). Overdags is de ping <10ms.

Heeft absoluut niets met de apparatuur thuis te maken. Dit is echt een probleem aan de kant van T-mobile. Hopelijk pakt men dit spoedig serieus op..


Hier inderdaad hetzelfde de afgelopen dagen, in de avonduren, Roosendaal 4707. Ook glasvezel. TV boxen gebruiken we niet, wel de app. Steeds geflikker naar zwart beeld of de beeldkwaliteit verslechterd enorm en komt dan na een paar minuten weer terug. Tijdens een speedtest is de up+down snelheid prima, echter de ping is enorm hoog (rond de 60ms). Overdags is de ping <10ms.

Heeft absoluut niets met de apparatuur thuis te maken. Dit is echt een probleem aan de kant van T-mobile. Hopelijk pakt men dit spoedig serieus op..


Ook 4707 hier, ping is nu inderdaad rond de 55~60ms, download gaat initieel naar 500mbit maar stort al binnen een paar seconden terug naar max 80mbit van de 1000

Mijn geduld is in ieder geval wel op, dit is de 7e avond op rij dat deze onzin plaatsvind, probeer maar eens een multiplayer game te spelen met dit soort latency, niet te doen. 

Ik snap ook niet hoe het binnen T-Mobile zo tegenstrijdig is qua communicatie, de een zegt dat er meldingen zijn van storingen, volgens de andere is er compleet niks aan de hand of moet het zeer lokaal zijn. Site geeft ook al niks aan.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een complete regio al een week lang elke avond in hetzelfde time frame problemen ondervind en dit so lang moet duren voor er iets mee gedaan word, want het riedeltje van "we hebben het intern opgepakt” word ondertussen ook wel een beetje loze lucht zegmaar.

Als het echt opgepakt is verwacht ik dat er eigenlijk gewoon nu mensen van T-Mobile ofwel ODF hard bezig zijn het probleem op te sporen, niet dat ze dit alleen maar overdag een keer naar kijken en iets hebben van "ziet er goed uit die lijn”


Zojuist weer met T-Mobile contact gehad omdat ik met hun modem een test moest uitvoeren.. Maar het antwoord is duidelijk. De manier hoe dit wordt opgelost is zeker niet professioneel te noemen. Meer dan 20 jaar nu klant bij T-Mobile en sinds we glasvezel hebben val ik van de ene in de andere verbazing. Lijkt wel dat ze dit grof hebben onderschat.

 

 

T-Mobile storing? Actuele storingen, status en problemen | Allestoringen

 


De wijze waarop deze grote storing wordt aangepakt is ronduit amateuristisch te noemen. Ik heb zo het idee dat de meeste activiteit van de mods komt, maar helaas met tot nu toe geen resultaat. Het feit dat dit al de 7e avond op rij is met deze issues zou bij een professionele organisatie alle alarmbellen moeten hebben laten afgaan. Heb zo het idee dat er heel weinig actief gemonitord wordt….. We hebben het hier niet over 1 aansluiting of desnoods een straat. We hebben het hier over een aardige regio die dezelfde problemen heeft. En dan durft T-Mobile gewoon vrolijk op hun site te zetten dat er geen problemen zijn.

Iemand opperde al om de media (BNdeStem) in te schakelen. Ik begin dat steeds meer een goed idee te vinden. Kan me niet voorstellen dat T-Mobile op dergelijke negatieve publiciteit zit te wachten wanneer je probeert abonnementen te verkopen…

 

Geef het nog tot morgen, maar daarna gaat er wat mij betreft een berichtje naar de media.


Hier 4706 vandaag ook al de zoveelste avond op rij hetzelfde probleem. Dacht dat het aan mijn netwerk lag maar ben blij dat ik dit topic heb gevonden. Maandenlang niets aan de hand en sinds deze week alleen maar ellende vanaf een uur of 18.00. Begint erg vervelend te worden nu.


Geef het nog tot morgen, maar daarna gaat er wat mij betreft een berichtje naar de media.

Denk dat dat geen verkeerd idee is. Het is ronduit schandalig hoe T mobile met dit probleem omgaat of beter gezegd niet omgaat en klanten aam het lijntje houd.. Vraag me ook serieus af of er wel iets achter de schermen gebeurd


Het is weer rampzalig deze avond. De storing duurt nu al zeven dagen. Even een korte samenvatting:

De storing speel al vanaf vorige week vrijdag

T-Mobile zat tot woensdag in de ontkenningsfase en kwam er toen achter dat er sprake was van een flinke storing in de regio Roosendaal. Hierdoor zijn dus vijf dagen verloren gegaan om de storing op te lossen

De communicatie tussen de klantenservice en de moderators is rampzalig. Terwijl de storing er was, werden de mensen met een kluitje in het riet gestuurd. Je noest alles opnieuw opstarten en allerlei andere handelingen uitvoeren, terwijl er binnen bij die mensen niets aan de hand was.

Als T-Mobile eerder in de week ‘s-avonds de sterkte van de signalen had getest, was het snel duidelijk dat er in de avond iets aan de hand was en had er actie kunnen worden genomen

Als je in my Tmobile kijkt staat er nog steeds geen storing in dit postcodegebied. Dat is werkelijk niet te geloven.

Al met al een zeer amateuristische en warrige benadering van T-Mobile. 
 

Ik ga er van uit dat het probleem nu op zeer korte termijn wordt opgelost. Er is door een van de moderators aangegeven dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg. Dat lijkt mij erg overdreven. Bovendien Is T-Mobile veel te laat begonnen met het aanpakken van het probleem. Kennelijk is klanten het bos in sturen een betere tijdsbesteding dan actie ondernemen
 


Hier precies hetzelfde verhaal ook meerdere in mijn omgeving met hetzelfde probleem. Vandaag T-Mobile aan de telefoon gehad, wisten van niks, zelf zeggen ze dat de verbinding stabiel is wat totaal niet het geval is. dit gebeurd al sinds vorige week vrijdag, na 18:00 is internet ontzettend traag tot 00:15, daarna werkt alles perfect en volgende dag gebeurt precies hetzelfde. Er zit een duidelijke structuur in en dat dit na bijna een week nog steeds ‘niet’ bekend is bij T-Mobile is gewoon rampzalig. 

 

tevens ook dit artikel gevonden 

 

https://www.a2b-internet.com/zit-je-bij-t-mobile-en-heb-je-opeens-last-van-een-trage-internet-verbinding/

 

 

wel toevallig?


Heb een lopende chat waar ik ook blijf pushen voor meer info en actie.

 

Daar zei Thijmen van Tmobile dat dit pas gisteren onder de loep is genomen. Zo serieus wordt dit probleem dus genomen.

 

Waardeloos...


Ik zal mijn duit ook in het zakje doen en melden dat ik hetzelfde probleem heb (ook in Roosendaal). Zal morgen ook de helpdesk bellen en daarbij aangeven dat ik zeker niet de enige ben.


Ook wij (4707) hebben al dagen last van dezelfde problemen. Hoop dat T-mobile de klachten nu na 7 dagen een keer serieus gaan nemen.

 

 


@Tommie is het een idee om de topic titel te veranderen in iets als “Trage verbinding West Brabant / omg. Roosendaal”. Dan weten anderen dit topic makkelijker te vinden.

 

 


4701 hier, precies hetzelfde gezeur;

Rond een uur of 7 slaat de latency door het dak en heb ik geen kruimel download meer over. Dit al bijna een week. Normaal TV of netflix kijken lukt gewoon niet; heb vandaag maar overdag wat afleveringen gedownload met netflix om tóch nog wat te kunnen kijken, want s avonds online gamen zit er ook niet in.

Kom op, T-mobile; Fix deze bende of geef maar een maandje abbo geld terug ofzo, aan mobiel vouchers heb ik niks.


Net nog een paar speedtests gedaan op verschillende servers maar de latency is savonds gigantisch en de downloadsnelheid compleet ingestort, upload snelheid blijft dan wel weer normaal. Kan nu niet op internet en tv kijken want dan stopt of de tv-box er mee of mn telefoon laad geen enkele website of app meer die verbinding maakt met internet


Hier (Roosendaal) ook zeer hoge Ping en problemen met tv kijken (haperend beeld) met glasvezel. Hopelijk krijgen ze het snel gefixed!!


Het is nu iets na middernacht en het begint weer piepend op gang te komen.

Over een half uur zal het wel weer genormaliseerd zijn. Maarja, daar heb je savonds niks aan.


 

 

 


Lijkt erop dat er al aanpassingen zijn doorgevoerd. De route naar bv Google dns 8.8.8.8 is ineens veel korter.

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 46 byte packets  1  1-244-212-87.ftth.glasoperator.nl (87.212.244.1)  2.266 ms  1.896 ms  1.994 ms 

2  10.10.14.85 (10.10.14.85)  7.397 ms  10.10.16.85 (10.10.16.85)  8.198 ms  10.10.14.85 (10.10.14.85)  6.742 ms

 3  10.10.12.73 (10.10.12.73)  9.271 ms  8.767 ms  10.10.12.61 (10.10.12.61)  7.678 ms 

4  10.226.4.3 (10.226.4.3)  7.795 ms  10.226.4.6 (10.226.4.6)  7.652 ms  7.576 ms 

5  dns.google (8.8.8.8)  6.376 ms  6.199 ms  5.166 ms

Tevens is de pingtijd nu ook naar 5-6ms gedaald ipv 8-10.

Ik hoop dat hiermee ook het issue verholpen is, maar zou toeval kunnen zijn.


Traceroute werkt inmiddels weer naar behoren, maar snelheid vertoont nog wat eigenaardigheden;


Een upload die sneller is dan download. Normaal is dat bij mij andersom.


Traceroute werkt inmiddels weer naar behoren, maar snelheid vertoont nog wat eigenaardigheden;

Overdag is het ook goed maar in de avonduren gaat het mis. 

Gisteren ook meerdere speedtesten gedaan. Als je ene Speedtest naar T-Mobile zelf doet gaat het goed, maar naar andere partijen zakt alles in.


Helaas blijft een reactie van T-Mobile uit. Er is nog geen melding dat het probleem is opgelost. 


Reageer