Skip to main content

Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR


Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?

 

 

 

Hey @Microstar, als je een T-Mobile, Tele2 of Ben®️ mobiel abonnement hebt kan ik je voorzien van een unlimited 4g vouchercode. Hierdoor kun je ongelimiteerd gebruik maken van ons 4g netwerk! 

Helaas heb ik geen van de bovenstaande aanbieders. Is er een andere optie? 


Ervan uitgaande gaande dat dit snel wordt opgelost, denk ik dat ze misschien het gebied dat problemen ervaart een misschien een korting moeten verstrekken oid.


@Microstar we hebben geen andere mogelijkheden om je van internet te voorzien. Wat je eventueel zou kunnen doen is een prepaid kaartje van T-Mobile of Ben®️ kopen, dit is echter wel voor eigen rekening en kost cá €10. Dan kun je gebruik maken van de vouchercode.


Stipt om 18:10 begint het weer. Er lijkt dus specifiek op dit tijdstip “Iets” te gebeuren.
Gisteren idem om exact 18:30….
Lijkt geen defect, maar “iets” wat op exact 18:10 lijkt te “beginnen” oid.

had een Ping lopen om 18:05… en begint exact om 18:10 omhoog te schieten naar 40-60ms.


Misschien iemand die zijn Tv aanzet :)

Maar hier loopt het ook weer op inderdaad.


Stipt om 18:10 begint het weer. Er lijkt dus specifiek op dit tijdstip “Iets” te gebeuren.
Gisteren idem om exact 18:30….
Lijkt geen defect, maar “iets” wat op exact 18:10 lijkt te “beginnen” oid.


dit moet het haast wel zijn, want als ik mijn monitoring van de laatste dagen bekijk is het altijd ergens rond 18:00~18:10 dat het begint en ook gewoon bijna een harde stop om 00:00, exact elke nacht

latency is hier in ieder geval weer rond de 50~55ms


Lijkt me de moeite waard om de engineers/netwerkbeheerders het “live” eens te laten monitoren vanaf 18:00.
Je kan je klok erop gelijk zetten, wat het morgen gaat doen op dit tijdstip.
Moet toch (zou je zeggen) makkelijk te vinden/volgen zijn… dit moet ook bij hen opvallen (netwerk traffic).

En idd, vlak na 00:00 is de latency weer op het gewenste niveau.


Vanuit Roosendaal (4706) hier ook al een aantal avonden dat tv-kijken totaal geen pretje is. Beeld blijft soms 5-6 seconden hangen en ook als je iets wilt terugkijken vanuit de cloud geeft dit hetzelfde effect. Bij doorspoelen stopt het beeld en schiet vervolgens weer te ver door. 

De download snelheid was gisterenavond maar 50 mb terwijl de upload 680 was. Ik hoop dat dit snel opgelost is.


20:05 ook hier weer getroffen.. 4707.. 


St. Willebrord 4711 ook slechte verbinding. 


Begrijp me niet verkeerd, ik werk ook in de IT en weet als geen ander hoe vervelend het af en toe is om problemen op te sporen, echter, juist daardoor weet ik ook hoe belangrijk het is gedupeerde geinformeerd te houden.

We zitten nu inmiddels op avond 6 waar in principe het internet en TV compleet ontbruikbaar zijn, we weten dat er een "onderzoek” loopt, maar voor de rest helemaal niks.

Was dit een kleine storing in een wijk geweest, vervelend, en dat kan even een paar dagen duren ja, echter, we spreken hier inmiddels over regio zuid-west brabant. Dit zou bij ons al reden genoeg zijn geweest om personeel in de avonduren te laten terugkomen om problemen op te lossen.

Hoever is dit incident inmiddels geëscaleerd? welke partijen (dan wel intern bij T-Mobile, dan wel extern bij ODF) zijn er mee bezig? wat voor tijdsbestek kunnen we hierop verwachten?

De communicatie naar ons als klanten is namelijk wel erg karig op dit moment, een fatsoenlijke update/statement is inmiddels meer op zijn plek.


Ook hier begon het weer om 18:00

 

Vind het ondertussen eigenlijk wel onacceptabel lang duren. Zeker aangezien het patroon ondertussen zo overduidelijk te herkennen is, zou ik hier toch al wel veel meer actie op verwacht hebben.

En ondertussen gaat T-Mobile natuurlijk vrolijk door met het aansluiten van nog meer mensen in deze regio…….


Hoever is dit incident inmiddels geëscaleerd? welke partijen (dan wel intern bij T-Mobile, dan wel extern bij ODF) zijn er mee bezig? wat voor tijdsbestek kunnen we hierop verwachten?

 

Blijkbaar nog niet want in My-T-Mobile is er geen storing bekend. 

 

Ondanks de hoge latency en trage download kunnen we gelukkig nog wel beperkt internetten en werken streamingdiensten nog wel maar ook daar buffert het regelmatig. T-Mobile TV is totaal onbruikbaar. Helaas ziet T-Mobile dit niet als uitval want overdag werkt het nog gewoon, reset je modem en het zou dan weer opgelost zijn. Mijn schoonouders kregen voor deze storing een nieuwe modem opgestuurd maar het probleem blijft. Klantenservice die verwijst naar de community en geen service omdat we ons eigen modem gebruiken.

Leuk dat men met tegoedbonnen voor onbeperkt internet op je mobiel maar daar heb je niets aan als je gewoon TV wil kijken of een gezin hebt. Wij hebben een aantal weken een gebroken fiber gehad en toe ook zo kunnen overbruggen maar fijn is anders. Thuiswerken wordt ineens zo een stuk lastiger. Gelukkig is het overdag nog wel werkbaar.

 

Ziggo was wel duurder maar daar in 15 jaar nooit gezeik mee gehad, natuurlijk begrijp ik dat het uitrollen van zo'n netwerk met de nodige problemen gepaard gaat en dat accepteer ik ook alleen als er nu een complete regio met exact dezelfde meldingen komt geef dit dan aan in de omgeving of stuur een mail naar je klanten in het gebied….


Is dit geen storing? Hoe willen jullie dit dan omschrijven? Actie, nu graag!

Ik ben inmiddels van begripvol naar geïrriteerd gegaan. Morgen opgelost, of iedereen geen abonnement betalen deze maand 


Misschien BN de stem eens bellen, die houden wel van sensatie 😬


Ook in 4706 is het al dagen savonds een ellende. Hoge latency en haperende TV.

kom op t-mobile er is duidelijk een patroon en de analyse is al door meerdere personen aangetoond.

er gaat na 18:00 duidelijk iets mis bij glasprovider.nl of de achterliggende core switch oid.

ook ik heb geen tmobile mobiel. Kan dan ook niet wachten tot KPN hier glasvezel heeft liggen

 


We zijn het aan het onderzoeken. Zodra ik meer informatie hierover heb zal ik het hier laten weten! Dit wordt het verzameltopic en zullen alle updates plaatsvinden.


Zojuist ( tegen beter weten in) contact gezocht met de helpdesk. Men wil mij alleen maar verder helpen als ik het standaard modem aansluit. “Waarschijnlijk heeft er er mee te maken dat er veel mensen thuis zijn en de wifi overbelast is.” Hij wil dan met mij de wifi kanalen opnieuw instellen.. 

Als je aangeeft dat dit niet het probleem is maar extern ( ook met screenshots) dan krijg het antwoord dat je met de community contact moet zoeken…

Tot zover de helpdesk.. Ik begrijp dat @Cal zijn best doet maar er komt geen statement van T-Mobile en nergens staat er een storing aangegeven. Ik vermoed dat de prio erg laag ligt.. 


Zojuist ( tegen beter weten in) contact gezocht met de helpdesk. Men wil mij alleen maar verder helpen als ik het standaard modem aansluit. Waarschijnlijk heeft er er meet te maken dat er veel mensen thuis zijn en de wifi overbelast is. Hij wil dan met mij de wifi kanalen opnieuw instellen.. 

Als je aangeeft dat dit niet het probleem is maar extern ( ook met screenshots) dan krijg het antwoord dat je met de community contact moet zoeken…

Tot zover de helpdesk.. Ik begrijp dat @Cal zijn best doet maar er komt geen statement van T-Mobile en nergens staat er een storing aangegeven. Ik vermoed dat de prio erg laag ligt.. 


Heel slecht inderdaad, vertrouwen in T-Mobile zakt hier met de dag. 

Raar dat de eerste lijns niet op de hoogte zijn van dit en de standaard procedures blijven volgen, waar schijnlijk sluiten ze de case na 0:10 want dan is het weer goed. 

 

@Cal waar gaat dit fout? 

 


Misschien een idee om de titel aan te passen naar 47xx?


 @DomiDuDe zoals ik daarnet al heb aangegeven zijn we op dit moment druk bezig met het onderzoeken van het probleem. @Cal is pas maandag weer aan het werk dus ik pak het voor nu op. Als er een update is zal ik deze hier plaatsen.


 @DomiDuDe zoals ik daarnet al heb aangegeven zijn we op dit moment druk bezig met het onderzoeken van het probleem. @Cal is pas maandag weer aan het werk dus ik pak het voor nu op. Als er een update is zal ik deze hier plaatsen.

Waarom is de storing dan niet bekend bij de eerste lijns of in my T-Mobile?


@ThomasSchipper dat weet ik ook niet. Ik ben daarom druk aan het schakelen intern. Ik probeer zoveel mogelijk duidelijkheid op te wekken zodat ik jullie kan voorzien van een duidelijk antwoord!


Dan zal ik alvast de VHS maar van zolder halen voor vanavond….


Zelfde probleem ook bij mij in Roosendaal (Postcode 4702GL). 

Haperend beeld 's avonds, hoge latency, etc. 


Reageer