Skip to main content

Verzameltopic: Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR


Sinds vandaag omstreeks 17:45 een trage verbinding en een latency van 53ms. Zit de backbone vol?

 

 

 

Hi @DomiDuDe@RickSKB@TMRobin1994@niekniek1989@lastride@Donai@Microstar,

Inmiddels heb ik samen met de andere moderatoren een aantal afdelingen op de hoogte gesteld van het probleem. Het netwerkteam is druk aan de slag om de oorzaak hiervan te achterhalen. Hoe snel dit lukt durf ik nog niet te zeggen, alleen vermoed ik wel dat het een aantal dagen kan duren voordat we preciezer weten waar de speld in de hooiberg zit. Wij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jullie te achterhalen. 

Zodra er meer bekend is kunnen jullie dat zeker in dit topic lezen. Ondertussen zijn wij met man en macht voor jullie bezig om dit tot op de bodem uit te zoeken!

Met de huidige informatie, lijkt me het een koud kunstje.

Is er misschien een makkelijke manier om storingen te melden?

Want die chat robot e.d. heb je niet veel aan. 

 

 


Hi all, mag ik jullie vragen om een screenshot te delen van de ping statistics (zie voorbeeld) over 50 hops met de volgende commands: ping -n 50 1.1.1.1 / ping -n 50 8.8.8.8. Doe dit met alleen het zyxel modem aangesloten op je netwerk met een bedrade verbinding. Stel je hebt een VPN, schakel deze dan ook uit.

 

Ping statistics na 50 hops

 


edit: letterlijk 5 minuten na het plaatsen van mijn initiele bericht is de latency ingestort

Het is nu:


Tot 17:30 gaat het prima, tussen 17:30~18:00 neemt het forst toe, en eigenlijk is het na 18:00 gewoon een drama (net als voorgaande avonden dus)

 


 


In St. Willebrord gaat het nu ook al de verkeerde kan op. Canal Digitaal werkt met hickups, download is al gehalveerd en de ping is hoog:

 

Ik ga er van uit dat T-Mobile voldoende expertise in huis heeft om het probleem tijdig te lokaliseren en op te lossen, en dat de klanten niet alle informatie te hoeven aanleveren en handelingen moeten uitvoeren.


 


In St. Willebrord gaat het nu ook al de verkeerde kan op. Canal Digitaal werkt met hickups, download is al gehalveerd en de ping is hoog:

 

Ik ga er van uit dat T-Mobile voldoende expertise in huis heeft om het probleem tijdig te lokaliseren en op te lossen, en dat de klanten niet alle informatie te hoeven aanleveren en handelingen moeten uitvoeren.

 

Ik ben zelf netwerk- en systeembeheerder. Zelf geen ervaring met grote ISP netwerken maar dit probleem is makkelijk te onderzoeken. T-Mobile kan zelf inloggen op alle switches en routers vanaf de pop tot core netwerk om de latency issue te traceren simpelweg door bij elke stap een ding te doen tussen hardware.

 

Het kan een hardware defect zijn of een verbinding die vol zit. Gezien het alleen in de avonden gebeurd vermoed ik het laatste.


Duidt inderdaad op een te volle verbinding.
avg. Ping 7 ms vind ik nog zelfs hoog, zat hiervoor bij Tweak daar zat ik avg op 4 ms.

Maar had daar een andere route 😊

 


Hier ook problemen met TV en latency..

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 50, Received = 49, Lost = 1 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 43ms, Maximum = 59ms, Average = 53ms

 


Hier ook problemen met TV en latency.. 

Welke postcodegebied als ik vragen mag? 


Hier ook problemen met TV en latency.. 

Welke postcodegebied als ik vragen mag? 

4707


Net nog een keer gedaan, omdat de drukte weer goed merkbaar is, hoop dat dit nut heeft.

 


Zojuist werd mijn TV avondje weer onderbroken. Zie hieronder het verschil met ping en snelheden. Dan hebben we het pakketverlies nog buiten beschouwing gelaten. 

Update 20:50: onderweg naar de 50mbit 😪


Ook hier weer hopeloos…….

 

 

 


Hier in 4708 ook last. Ik had gisteren al wat haperend beeld maar geen aandacht aan besteed maar de latency hier is extreem. Het meest rare is dat alleen de T-Mobile TV app er last van heeft want NL-Ziet laat wel gewoon normaal HD beeld zien. De T-Mobile app op zowel de AppleTV als op de Samsung TV blijft haperen of blijft met errors gooien.

 

 


Hier nog iemand uit 4708 met problemen sinds een paar dagen.

 

Draai een home assistant die regelmatig een speedtest draait. Conclusie is dat het vandaag echt ruk is.

 

 

Hopelijk wordt dit snel gefixed, want ik heb nu een chagrijnige vrouw 😅


4706 eveneens high latency. Altijd rond zelfde tijd. 11 maanden geen problemen gehad. Probleem is even na middernacht ook weer opgelost. 

 


Aanvullend, TV kijken is dus drama. Loopt om de haverklap vast voor een paar tellen via zowel de decoder als de app voor de LG tv.


Hier ook op 4707, sinds 3 dagen 's avonds. Zowel op app, als tv box. 

Om de 2 a 3 seconden loopt het beeld vast. Download snelheid < 1 MB/s


4702 hetzelfde probleem

Samsung TV met Netflix app geen probleem.
De T-Mobile TV app hapert flink, geen doen zo.


Wel duidelijk dat er een bottleneck ergens zit.

 


Hier in 4708 ook last. Ik had gisteren al wat haperend beeld maar geen aandacht aan besteed maar de latency hier is extreem. Het meest rare is dat alleen de T-Mobile TV app er last van heeft want NL-Ziet laat wel gewoon normaal HD beeld zien. De T-Mobile app op zowel de AppleTV als op de Samsung TV blijft haperen of blijft met errors gooien.

 

 

High latency van 162 kwam doordat ik nog de ubnt server gebruikte. Nu ik deze weer naar 1.1.1.1 heb gezet is deze gezakt naar 64ms maar dat is nog steeds aan de hoge kant… 

Speedtesten op de router blijven ook aangeven dat de verbinding goed (zie ookd e upload snelheid)is maar dat de download ruk is. 

 

 


Thanks allemaal voor het pingen! We gaan het voor jullie uitzoeken.


Bedankt alvast, is het een optie voor de getroffen adressen om tijdelijk via 4G/5G van de internetdiensten gebruikt te kunnen maken? 


Hey @Microstar, als je een T-Mobile, Tele2 of Ben®️ mobiel abonnement hebt kan ik je voorzien van een unlimited 4g vouchercode. Hierdoor kun je ongelimiteerd gebruik maken van ons 4g netwerk! 


Reageer