Skip to main content

Hello, 

For the past 2 evenings the download speed at our address is very slow. When tested against external services it’s slower than 5Mbps, usually over 500Mbps. 

The weird thing is that the upload speed is not affected, it is constantly over 400Mbps. 

I’ve tested with the speedtest from the tmobile website (https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/speedtest) and up to this server there’s no problem (490 Mbps in the latest test).

Anybody else encountering a similar issue? I restarted the router and also tested connected through the wired connection. It also only happened during the evening, while working during the day the connection was stable.

Thanks.

Trace route from my end looks like this 

 

traceroute to kpn.com (13.248.191.199), 64 hops max, 52 byte packets
 1  internal ip (internal ip)  2.328 ms  1.967 ms  2.143 ms
 2  home (internal ip)  2.455 ms  3.604 ms  3.159 ms
 3  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1)  22.845 ms  22.245 ms *
 4  10.10.10.170 (10.10.10.170)  23.678 ms  25.567 ms  24.875 ms
 5  10.226.4.21 (10.226.4.21)  23.668 ms  24.189 ms  24.056 ms
 6  amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100)  31.202 ms  39.692 ms  146.635 ms
 7  52.93.113.177 (52.93.113.177)  126.464 ms  127.543 ms
    52.93.113.181 (52.93.113.181)  117.867 ms
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *


Speed test results are similar to last evening. Very slow download speed 

 


@bogtato Hop 3 on your trace is the same as mine and has the same high ping time….

I am hoping that they will fix this soon, but I am seriously looking at another provider. TV is affected as well.


At 00:20 the issue seems to be fixed now - 

 

 

traceroute to kpn.com (76.223.52.169), 64 hops max, 52 byte packets
 1  internal ip - (internal ip)  3.202 ms  2.675 ms  3.494 ms
 2  home (internal ip)  5.277 ms  4.477 ms  4.236 ms
 3  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1)  6.027 ms  6.650 ms  5.752 ms
 4  10.10.10.170 (10.10.10.170)  7.388 ms  8.441 ms  9.386 ms
 5  10.226.4.21 (10.226.4.21)  8.236 ms  8.283 ms  7.732 ms
 6  amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100)  8.181 ms  8.388 ms  7.690 ms
 7  52.93.113.183 (52.93.113.183)  8.903 ms
    52.93.113.177 (52.93.113.177)  9.226 ms  8.869 ms


I can confirm that. However the same happened yesterday. During the late evening the  download speed returned to acceptable values
 


 

Tracing route to kpn.com o76.223.52.169]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  Internal IP
  2     3 ms     3 ms     3 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl t143.178.224.1]
  3     5 ms     4 ms     4 ms  10.10.10.170
  4     4 ms     3 ms     3 ms  10.226.4.21
  5     4 ms     4 ms     4 ms  amsix01-ams1.amazon.com 80.249.210.100]
  6     5 ms     5 ms     4 ms  52.93.113.183
  7     4 ms     4 ms     4 ms  a6a765f8ce415f49a.awsglobalaccelerator.com m76.223.52.169]


Since yesterday I'm experiencing the same but then in Eindhoven. I have a download of 0,3mbps and upload of 800+. Not only during the evening but also now and yesterday the whole day. 

Can this be looked into?


Same here (Eindhoven) internet is very.slow (1Mb)


Hoi allemaal, 

De problemen met de snelheid in Almere zijn opgelost. Met een vervanging van de hardware lijkt het issue verholpen te zijn. Klopt dit met jullie gegevens?


Ook hier in Eindhoven (5643) sinds gisteren ochtend een download snelheid van rond de 1MB met een upload van 400MB met een 1GB abbo.
daarbij een packet loss van 6%
 

Ook wil de tv niet meer alle kanalen weergeven en geeft veel storing.

 

Misschien is hier ook een hardware swap van toepassing…?!?

 

 


Hoi allemaal, 

De problemen met de snelheid in Almere zijn opgelost. Met een vervanging van de hardware lijkt het issue verholpen te zijn. Klopt dit met jullie gegevens?

Hallo @Boris . Dank voor de terugkoppeling.
Ik heb op dit moment een goede download snelheid. Upload snelheid varieert een beetje. Ping zit onder / rond de 4 Ms
 

 

Hierbij wil ik wel opmerken dat het probleem zich voornamelijk tussen 1900 en 2330 voordeed. Ik zou vanavond dus nog een testje moeten doen.

Tracing route to kpn.com c76.223.52.169]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Internal IP
  2     2 ms     1 ms     2 ms  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl t143.178.224.1]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  10.10.10.170
  4     3 ms     3 ms     3 ms  10.226.4.21
  5     5 ms    11 ms     5 ms  amsix01-ams1.amazon.com  80.249.210.100]
  6     5 ms     9 ms     9 ms  52.93.113.183
  7     4 ms     3 ms     3 ms  a6a765f8ce415f49a.awsglobalaccelerator.com 76.223.52.169]

Trace complete.

Ik kom hier later vanavond nog even op terug.

 


Problemen in Eindhoven zijn Do op Vr avond rond een uur of 1:00 begonnen met een volledige outage. Internet is terug maar downloadsnelheid is laag.(factor 1000 - 3000 lager dan upload).

 


Idem hier, eindhoven postcode 5643. Sinds vrijdagochtend deze snelheden. Onbruikbaar in principe


@Boris  Today, so far, seems that problem is fixed, but previously during the day all was ok. I will retest during the evening. Thank you for the update

 

traceroute to kpn.com (13.248.191.199), 64 hops max, 52 byte packets
 1  internal-ip (internal-ip)  3.119 ms  2.103 ms  1.855 ms
 2  1-224-178-143.ftth.glasoperator.nl (143.178.224.1)  4.345 ms  4.221 ms  3.613 ms
 3  10.10.10.170 (10.10.10.170)  5.408 ms  5.910 ms  5.638 ms
 4  10.226.4.21 (10.226.4.21)  5.678 ms  5.829 ms  5.251 ms
 5  amsix01-ams1.amazon.com (80.249.210.100)  9.355 ms  5.788 ms  5.660 ms
 6  52.93.113.173 (52.93.113.173)  6.304 ms


Iemand van T-Mobile die op de Eindhoven ellende zou willen acteren…ik kan niet eens op mijn werk meer inloggen sinds gisteren.

 

Daarbij hoop ik dat ze zich ook kunnen verplaatsen in iemand met een vrouw en 2 kinderen die geen internet hebben voor een lang weekend…😞😞😞


Hoi allemaal, 

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met een trage verbinding in regio Eindhoven. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte:

 


Good evening @Boris . It looks like the problem in Almere has been resolved indeed. Getting good results on the download and a good rtd on ping

 


Same in Eindhoven, since 01:00 on Friday morning. Postal code 5614


Happy to see that you're getting good results @Dennis H., we'll try our utmost best to keep it stable and fast!

 

Thanks for bringing it to our attention @Jeroen uit Eindhoven. We're still working very hard and zealously on a solution for the speed issue that some of our customers in Eindhoven are experiencing and we hope to give an update soon in this topic:


Seems to be improving in Eindhoven again, thank you! 


Seems to be improving in Eindhoven again, thank you! 

It’s getting worse again, still very unstable


Downloadsnelheid is er weer uitgeklapt. Zelfde kenmerken als vrijdag/zaterdag/zondag


Hoi @Menno-87, ik heb direct je verbinding onder de loep genomen en zie in de verbinding an sich geen bijzonderheden terugkomen. Wat ik wel zie is dat een apparaat aangesloten op poort 1 van het modem een ip-lease error geeft. Ik wil je vragen of je de apparaten op poort 1 opnieuw wilt opstarten en de verbinding met internet wilt onderbreken alvorens weer opnieuw te verbinden. Ik vermoed dat de problemen hierna opgelost zullen zijn!


Hoi @Menno-87, ik heb direct je verbinding onder de loep genomen en zie in de verbinding an sich geen bijzonderheden terugkomen. Wat ik wel zie is dat een apparaat aangesloten op poort 1 van het modem een ip-lease error geeft. Ik wil je vragen of je de apparaten op poort 1 opnieuw wilt opstarten en de verbinding met internet wilt onderbreken alvorens weer opnieuw te verbinden. Ik vermoed dat de problemen hierna opgelost zullen zijn!

Hey Ginny,
De storing was gelukkig van korte duur en binnen een paar uur opgelost. Issue was niet het apparaat op poort 1. had meerdere apparaten met issues en dit apparaat herstart na het modem. Issue lag echt op straat en kwam qua symptomen overeen met de storing van afgelopen weekend.


 

Nu paar dagen 1000/1000 ODF, zit nu toevallig thuis te werken, Teams (internet) knalt er gewoon 3x uit. Snelheid komt niet boven de 100mbit. Echt kansloos!

 


Hallo @patrickmore 

Heb je het T-Mobile apparatuur aangesloten? Probeer eens de mediaconverter te herstarten 

Heb je ook vanaf de mediaconverter minimaal een CAT5E kabel lopen naar de modem en vervolgens ook minimaal een CAT5E kabel naar het apparaat waarmee je de snelheidstest doet? Voer de test ook eens op andere apparaten uit.