Skip to main content

​​​​​​Nav Trustpilot klacht, op verzoek medewerker hierbij een nieuw topic geopend. 

Vanaf het aansluiten tot op heden last van een slechte verbinding zowel mobiel als thuis. Upload thuis is slechter dan de download. Internet is niet stabiel zowel bekabeld als draadloos.Volgens de medewerker was er iets niet goed met de demping en had ik ook een extra wifi punt nodig voor het slechte bereik. Wederom kosten aan dit extra wifi punt! Odido zou een monteur aansturen die mij zou contacteren. Paar dagen verder nog steeds niets vernomen van Guidion. Het frappante aan deze kwestie is dat ik al tijdens het aansluiten had aangegeven bij de monteur dat de verbinding niet in orde was. Aangezien de monteur slecht ter been was werd hier geen actie op ondernomen.

Indien ik TV wil kijken gaat het TV kastje niet aan middels de bijbehorende afstandsbediening.
Na het uittrekken van de stekker en vervolgens opnieuw opstarten werkt het eventjes, waarna ik vervolgens niet kan zappen of volume of iets dergelijks kan aanpassen.

Mijn ervaring met het mobiele netwerk is ook niet florissant. Ik heb een tweede simkaart aangevraagd op advies van de medewerker werd aangegeven dat ik de simkaart ook in een tweede toestel kon gebruiken. Klopt ook niet, telefonisch aangegeven dat Odido wat mij betreft de simkaart kostenloos mag omzetten naar de juiste variant. Aangezien er op de horloge zeer slecht bereik is, waardoor je er in feite enkel buiten iets aan hebt. Er werd aangegeven dat ik wederom wordt teruggebeld door een afdeling die hierin meer kan betekenen. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en het blijft stil. Ik stel mijzelf dan ook weer de vraag of Odido doet aan first time fix gesprekken, waarschijnlijk niet.

Is het nu serieus de bedoeling dat ik als een melkkoe wordt gemolken en er in de tussentijd totaal geen oplossing wordt geboden behalve unlimited data op mijn mobiel (met slecht bereik binnenshuis) en aan extra wifi punt ter verbetering van het zeer slechte wifi bereik wat naar mijns inziens wordt veroorzaakt doordat er te weinig kanaalopties zijn binnen de instellingen in de modem en waarschijnlijk een slechte interne antenne, met als resultaat slecht wifi bereik. Ik ben heel wat jaren klant geweest bij Ziggo en daarna 1 jaartje bij KPN. Hier heb ik dit soort klachten nooit zo ervaren. Laat staan dat er meerdere malen contact dient te worden gezocht en er niet direct een troubleshoot wordt uitgevoerd.

De enige deskundigheid die de callcenter medewerkers kunnen bieden is jou als klant zo snel mogelijk van de lijn krijgen waardoor er geen enkel oogmerk is voor kwaliteit.

Mocht er een medewerker meelezen die niet bij een van de geoutsourcete callcenters actief is (dus iemand die rechtstreeks bij Odido werkt ), hier is mijn klantnummer: 2506207864

Tevens zie ik geen producten in de app bij mobiel, waardoor internet ook regelmatig wegviel of valt. Althans dit gevoel heb ik hierbij.

Ik ben benieuwd hoe serieus met deze klachten wordt omgegaan. Ik heb spijt van deze overstap 😭.
 

Tot slot ben ik tot op heden nog steeds niet gecontacteerd, bijna 1 week verder. Zucht.

Hi @Nicos85, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring en sentiment. Ik zie veel liever dat je ervaring met onze dienst en service anders is dan hoe je deze nu beschrijft. Ik dank je daarom dat je contact opneemt, zo kan ik hier mee aan de slag. Ik keer je ervaring met ons heel graag om!

Nu ben ik benieuwd op welke apparaten je de uitval ervaart (graag MAC-adressen meesturen). Ik heb je netwerk namelijk onder de loep genomen en het enige wat me opvalt is dat de 2,4 GHz frequentie moeite heeft met je apparaten. De dekking is niet wat het moet zijn en kan daarom voor een verstoring zorgen. Dit komt vooral door je Tuya Smart Inc. (meestal smart lampen) en Ring deurbel. 

Zou je het een aantal dagen willen aankijken en het moment van uitval voor mij willen noteren? Dan heb ik exacte data waar ik naar kan kijken om te zien of het internet wegvalt of alleen de wifi verbinding. Ook zie ik dat je een switch hebt aangesloten op poort 4, is het mogelijk om de Mediabox direct in het modem te stoppen in plaats van in de switch? Dit kan voor problemen zorgen.

 

Ook wil ik je vragen om een bekabelde speedtest voor mij uit te voeren, dan krijg ik een beter beeld van je snelheids probleem. 

 

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ik heb je vorige tickets ook bekeken en ze hebben het monteursverzoek niet in gang gezet omdat ze geen uitval zagen op de WAN, dit betekent dat het internet niet is uitgevallen maar dat er dan wellicht toch een stoorzender op je netwerk zit. Dit kan de 2,4 GHz band zijn die moeite heeft met de dekking. Ik zoek dit graag verder voor je uit, alvast bedankt voor alle informatie!

 

P.S. Om verwarring in het topic te voorkomen wil ik je vragen om voor Mobiel een ander topic aan te maken. Dan kan een collega van mij je daarmee verder helpen. 


Reageer