Hallo,
Wij willen ook onze oude Vigor laten vervangen. Is dit nog mogelijk?
Groetjes,
Fabian
@Fabian van Lier Dat is zeker weten mogelijk, ik heb het direct voor je in orde gemaakt!
Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om een afspraak met de monteur in te plannen. Het oude modem hoeven wij niet meer terug, deze mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.
Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag!
Hallo,
ik zou i.v.m. regelmatige reboots ook graag de Vigor laten vervangen. Deze is nog uit het Vodafone thuis tijdperk. Gaat dus al een hele tijd mee en de apparatuur is idd eol. Ik verneem graag of dit tot de mogelijkheden behoort!
mvg,
Paul
@Paul van den Hout Natuurlijk, ik ruil het modem graag voor je om. Dit heb ik dan ook onmiddellijk voor je gedaan!
Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om een afspraak te maken met de monteur. Ik adviseer je om de afspraak pas in te plannen wanneer je het modem binnen hebt, dan weet je zeker dat alles goed gaat.
Laat je het mij weten als ik nog iets voor je kan doen? Ik help graag!
Top! Gaan we doen. Bedankt en fijn weekend!
Gr,
Paul
Hi Teresa,
is er toevallig een track & trace beschikbaar van het modem?
mvg,
Paul
Hallo @Paul van den Hout
Zodra de modem is verstuurd dan krijg je een mail met een tracking code en je kan de bestelling dan ook volgen in je Odido account.
Hallo support,
We zijn momenteel bijna 3 weken verder maar heb nog geen modem gezien. Mogelijk iets mis gegaan?
verneem het graag!
gr,
Paul
Hi @Paul van den Hout, ik heb het helemaal voor je uitgezocht en in dit geval loopt het net anders. De monteur neemt namelijk het modem en de media converter mee om deze gelijk voor je te installeren. Je kan dus direct een afspraak inplannen via de e-mail en SMS die je hebt ontvangen en de monteur zorgt voor de rest!
Beste Odido, onlangs begint mijn Draytek het ook te begeven. Eerst hielp het uit en aanzetten nog voor even stabiel internet te krijgen maar nu is hij constant instabiel en ondervind ik allemaal problemen op zowel direct bedraad als met wifi op al mijn devices. (factory reset en firmware upgrade werkte beide niet, (firmware wilt hij zoiez niet updaten zelfs nadat alle stappen goed doorlopen zijn) )
Kunnen jullie deze ook vervangen?
mvg,
Ruben
@Rubensik Goed dat je dit aanstipt. Uiteraard ruil ik het modem graag voor je om!
Ik heb meteen een nieuw modem jouw kant opgestuurd, deze ontvang je binnen 2 tot 5 werkdagen. Daarnaast ontvang je een e-mail om de afspraak met de monteur in te plannen.
@Rubensik Goed dat je dit aanstipt. Uiteraard ruil ik het modem graag voor je om!
Ik heb meteen een nieuw modem jouw kant opgestuurd, deze ontvang je binnen 2 tot 5 werkdagen. Daarnaast ontvang je een e-mail om de afspraak met de monteur in te plannen.
Dus stappen zijn:
- Wachten op de modem (+ media converter? Ik begreep dat de draytek namenlijk een converter en modem in 1 is)
- Wanneer modem binnen is afspraak inplannen
- Monteur sluit het spul aan
Update: Volgens mij als ik de media converter en modem binnen krijg dan kan ik het ook zelf aansluiten. Zag dit fimplje van KPN die het duidelijk uitlegd: https://youtu.be/5_g5cvMD8PY?t=209
@Rubensik
Het is helemaal de vraag op wat voor netwerk je aangesloten gaat worden, maar dat filmpje laat KPN zien wat afwijkt van die van Odido.
Denk dat dit meer aansluit bij jouw situatie
Dan zie je het gebruik van een media converter waar de SFP in gezet is uit de Draytek, om vervolgens vanuit de media converter een UTP kabel te verbinden met een router.
Dus met grote waarschijnlijkheid krijg je dus een Odido media converter, die dan aangesloten gaat worden op je nieuwe Odido router.
Mocht je daarna er voor willen kiezen om een eigen router te plaatsen ..
@Rubensik
Het is helemaal de vraag op wat voor netwerk je aangesloten gaat worden, maar dat filmpje laat KPN zien wat afwijkt van die van Odido.
Denk dat dit meer aansluit bij jouw situatie
Dan zie je het gebruik van een media converter waar de SFP in gezet is uit de Draytek, om vervolgens vanuit de media converter een UTP kabel te verbinden met een router.
Dus met grote waarschijnlijkheid krijg je dus een Odido media converter, die dan aangesloten gaat worden op je nieuwe Odido router.
Mocht je daarna er voor willen kiezen om een eigen router te plaatsen ..
Mijn idee was ook de standaard Odido Modem en Media Converter te gebruiken. Een eigen router verbind ik vervolgens met deze nieuwe Modem van Odido die vervolgens op een beter locatie de Wifi kan uitsturen en meerdere netwerk kabels kan doorsturen door mijn huis.
Voor mij is het dus meer de vraag of het aansluiten gedaan kan worden door een gemiddelde tweaker als ik of dat je echt een monteur nodig hebt. (Als Odido zegt: "Zelf doen = void warranty” dan laat ik gewoon de monteur van hun komen natuurlijk)
Zolang je nog geen media converter hebt, dan komt die met het installeren van de nieuwe router van Odido.
De router achter een router is een optie, maar vergt 2x aandacht als je bijv ooit eens poort forwarding zou willen doen. Niet dat het niet werkt, maar de poort forwarding moet dan op beide routers worden ingesteld.
Tenzij je denkt aan je eigen router in DMZ te plaatsen van de Odido router, maar dan zou ik hem er gewoonweg tussenuit halen.
Hallo, ook ik wil graag mijn Draytek Vigor2132FVn laten swappen. Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Koen
Hoi @KoenDijck, dat is absoluut een optie, ik zorg graag dat alles voor je in orde wordt gemaakt! Daarom heb ik reeds een nieuw modem voor je bestelt en ook de bij behorende Media Converter. Het nieuwe modem heeft namelijk de Media Converter nodig om het glasvezelsignaal te vertalen. Om deze apparaten correct te installeren stuur ik graag een installatiemonteur van Guidion kosteloos bij je langs. Je ontvangt hiervoor snel een SMS en e-mail waarmee je snel en eenvoudig een afspraak kan inplannen wanneer het jou uitkomt.
Ik wens je alvast heel veel plezier met het nieuwe modem toe!
kan ik mijn Draytek ook vervangen, of wordt dit automatisch gedaan als ik mijn internet glasvezel update?
Hi @Umbrella44,
Hiervoor hoef je je internet niet te upgraden. Daarom heb ik reeds een nieuw modem voor je bestelt en ook de bij behorende Media Converter. Het nieuwe modem heeft namelijk de Media Converter nodig om het glasvezelsignaal te vertalen. Om deze apparaten correct te installeren stuur ik graag een installatiemonteur van Guidion kosteloos bij je langs. Je ontvangt hiervoor snel een SMS en e-mail waarmee je snel en eenvoudig een afspraak kan inplannen wanneer het jou uitkomt.
Hi @Umbrella44,
Hiervoor hoef je je internet niet te upgraden. Daarom heb ik reeds een nieuw modem voor je bestelt en ook de bij behorende Media Converter. Het nieuwe modem heeft namelijk de Media Converter nodig om het glasvezelsignaal te vertalen. Om deze apparaten correct te installeren stuur ik graag een installatiemonteur van Guidion kosteloos bij je langs. Je ontvangt hiervoor snel een SMS en e-mail waarmee je snel en eenvoudig een afspraak kan inplannen wanneer het jou uitkomt.
ik ben nu een maand verder, de monteur was niet op komen dagen. Had de monteur aan de telefoon, doorverbonden door Guidion, hij gaf aan dat hij sowieso niet kon komen. Ik heb de klantenservice heel vaak gebeld. Momenteel sta ik al 15 min in de wacht om een afspraak te maken (voor de 2e keer) kunnen jullie misschien een nieuwe afspraak voor mij organiseren?
Ik heb Guidion opnieuw voor je aangestuurd @Umbrella44, je ontvangt zo een bericht om een nieuwe afspraak in te plannen!
Goedemorgen, ik zou eveneens graag de Vigor 2132FVn willen laten vervangen door een nieuwer exemplaar. Is dit mogelijk?
Alvast bedankt voor een reactie.
Hi @henkdenkt, dat is zeker mogelijk. Hiervoor is wel een monteur nodig om de mediaconverter te installeren. Zal ik dit voor je in gang zetten?
Hi @henkdenkt, dat is zeker mogelijk. Hiervoor is wel een monteur nodig om de mediaconverter te installeren. Zal ik dit voor je in gang zetten?
Dat is prima, graag!
Ik heb het voor je in gang gezet @henkdenkt! Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over en zodra het modem onderweg is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Het modem moet eerst afgeleverd zijn voordat je een afspraak inplant met de monteur. Alvast veel plezier met het nieuwe modem.