Skip to main content

kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat mijn WIFI signaal 287 MB/s download en 275 upload en met de kabel beide nog geen 100Mb/s?

ik heb altijd begrepen dat het andersom zou zijn

ik heb een internet abonnement van 400 up en down

o  ja ik heb 2 verschillende kabels gebruikt; beide hetzelfde

Paul

Hallo @paulvictor1952 

Het lijkt er op dat er iets is aangesloten op de router dat maar 100 Mbps aan kan.

Test met een laptop bekabeld op de router met minimaal een CAT5E internetkabel en gebruik de Ookla speedtest app.

Gebruik ook eens een andere apparaat om te testen.

Hi @paulvictor1952, ik kijk graag met je mee. 

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan, alleen krijg ik geen duidelijke meting. Heb je het Zyxel modem direct aangesloten? Of zit er nog een andere router/switch tussen. Dan kan ik namelijk geen concrete lezing doen.

Zoals @Waqqas ook al zegt, lijkt het er inderdaad op dat je een kabel gebruikt die maar tot 100 Mbp/s kan. Zou je dit willen nakijken? Talk soon!

helaas jullie beide sugesties bieden geen oplossing. ik gebruik  de gele Cat 6 kakel door jullie geleverd en ook als er geen andere apparaten zijn aangeslotenkomt bij de speedtest de bedraade snelheid niet hoger dan 97,5. dus dan maar WIFI o ja het modem is direct aangesloten, er zit dus geen router of switch tussen

Paul

Hallo @paulvictor1952 

Probeer anders eens een andere LAN poort op de router en ik bedoel om ook eens een andere apparaat op de internetkabel aan te sluiten ipv het apparaat waarmee je nu test.

Omdat de WiFi wel de juiste snelheden haalt lijkt de router dus ook de juiste snelheid te ontvangen.

@paulvictor1952 ik krijg een rare lijnmeting op dit moment. Ik wil je toch vragen om een aantal testen te doen.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

gegegens opgestuurd volgens aanwijzingen

schermafbeelding taak beheer niet gelukt

ben benieuwd

Paul

@paulvictor1952 Kun je eens inloggen op de Zyxel en dan naar Systeeminformatie gaan? Daar zie je dit plaatje met alle poorten. Hoe staan deze bij jou? Als er een is waar 100 staat, zit daar een apparaat op aangesloten dat maar 100Mbit aankan (of de kabel is niet goed meer).

kan via deze site geen plaatje opsturen maar

systeeminfo geeft aan 100 MB via een poort deze is verbonden met een android TV van philips met een gele Cat 6 kabel geleverd door T- mobile ; een andere kabel geeft hetzelfde resultaat

dus……...

Hoi @paulvictor1952, zou je de screenshots van de testen in dit topic kunnen plaatsen?

Als je op het afbeelding icoontje klikt (groen aangegeven), kan je afbeeldingen invoegen in je bericht!

Alvast bedankt! 

gelukt dus androidtv (2023) gele cat 6 kabel 400mb abonnement

@paulvictor1952 bedankt voor het delen van de screenshot. Vermoedelijk kan de tv maximaal 100Mbp/s aan. Als je een ander apparaat aan dezelfde kabel verbind, schakelt hij dan wel om naar 1000 Mbp/s? Dan weet je dat de tv maximaal 100 Mbp/s aan kan!

Ik zal bij philips informeren want ik kan het niet vinden in de gebruiksaanwijzing

bedankt voor de moeite. als ik iets meer weet laat ik het wel weten

prettig weekend

paul

Reageer