Skip to main content

Verhaal hoe Odido problemen oplost.


Toon eerste reactie

43 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 mei 2024

@eric 

Omdat Odido me niet wil laten gaan vanwege mijn huidige contract met hen, kan KPN me op dit moment niet helpen. Odido heeft de overstap niet geaccepteerd. Dus ik moet tot het einde van mijn contract klant blijven bij Odido.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @Mikhail90, je abonnement loopt inderdaad tot 24-08-2023. Op 26-08-2023 zal de overstap naar KPN uitgevoerd worden. Super jammer dat je overstapt! Volgens mij systeem hebben we je echt proberen te helpen maar zit de crux in je setup. Wij hebben advies gegeven de aansluiting rechtstreeks op de IS/RA te doen, en de kabel te vervangen. Op deze vraag in het topic hebben we geen antwoord gekregen en meldt je besloten te hebben over te stappen. Ik heb je verbinding zojuist opnieuw uitgelezen, ik zie een modem die online staat en goede verbinding aflevert. Ook meet de lijn tussen het IS/RA en de wijkcentrale als stabiel. Ik kan je hierdoor niet voorzien van vouchercodes tot je overstapt. Hopelijk lukt het vervangen van de kabel alsnog, zoals in dit topic als advies gegeven!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 4 mei 2024

Hi @Cheyenne van Odido 

Oké, kun jij alsjeblieft de lijst met mijn vragen beantwoorden?

  1. Ik heb al de kabel vervangen en gebruik nu de gloednieuwe kabel. Waarom werkt de nieuwe kabel niet? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
  2. Wat is het verschil tussen mijn 5 meter lange kabel die ik heb gekocht en de 1,5 meter lange kabel die jullie adviseren? Waarom moet het precies 1,5 meter zijn?
  3. Kunnen jullie mij een betrouwbare link geven waar ik de benodigde kabel kan bestellen? Ik zal het meteen kopen.
  4. Wat zal er gebeuren als de nieuwe 1,5 meter lange kabel ook niet werkt?

     

CC: @Tommie van Odido @Ishana van Odido 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 4 mei 2024

Volgens mij schreef @Cheyenne van Odido dat zij alle waardes nu goed ziet. Dan geldt de gouden regel,  "if it works don't touch it".

Niet gaat klooien met langere kabels aan het isra punt dus. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 4 mei 2024

Hoi @eric

Oké, weet jij waar ik deze 1,5 meter lange kabel met een vaste kern kan kopen? Ik probeer hem online te vinden maar ik zie niets.

 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2241 reacties
  • 5 mei 2024

Hoi @Mikhail90, ik heb deze kabel meteen verstuurd! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een mooie dag! Groetjes, Ishana


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 9 mei 2024

Hoi @Ishana van Odido Dank je wel voor het versturen van de kabel! Het was heel vriendelijk! 

@eric @Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Fiber4all 

Helaas werkt mijn internet nog steeds niet, zelfs niet met jullie kabel. Ik heb een video opgenomen om jullie alles te laten zien. Voor het opnemen van deze video heb ik de modem twee keer gerestaart. Daarin kunnen jullie ook zien dat ik de kanalen heb gecontroleerd.

Kunnen jullie nog iets anders adviseren? Doe ik misschien iets anders verkeerds? 

 

https://drive.google.com/file/d/18fHQIc8e-z250GvhWod9Fv5bWOLaKUcM/view?usp=sharing


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13928 reacties
  • 9 mei 2024

Dat ziet er inderdaad niet heel goed uit @Mikhail90. Welke snelheiden behaal je als je een bekabelde test uitvoert? 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 11 mei 2024

@eric @Cheyenne van Odido @Tommie van Odido @Fiber4all 

 


https://drive.google.com/file/d/1cg5z1TVDN8bYGZ8ZFE_EwILln0YB6LoQ/view?usp=sharing

Helaas is er geen verschil. Aan het eind van de video bevestig ik dat ik geen Wi-Fi heb gebruikt. Wat is de volgende stap?


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 mei 2024

@Mikhail90 

ik heb je een pb gestuurd. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 11 mei 2024

Ik denk dat je eens moet kijken waar die witte kabel van het isra punt naar toe gaat. Het feit dat dit kastje gewoon los op een plank ligt en de inkomende kabel geen mantelkabel is zou dit alleen een extra verbinding tussen het echte isra punt en het modem zijn.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 mei 2024
eric schreef:

Ik denk dat je eens moet kijken waar die witte kabel van het isra punt naar toe gaat. Het feit dat dit kastje gewoon los op een plank ligt en de inkomende kabel geen mantelkabel is zou dit alleen een extra verbinding tussen het echte isra punt en het modem zijn.

@Mikhail90 kun je een foto maken van waar de witte kabel zoals Eric aangeeft vandaan komt. Als die verbinding niet goed is hebben we de oorzaak. 
En graag je postcode huisnummer in een PB. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 11 mei 2024

@eric @Fiber4all 

Ik heb een nieuwe video voor jullie opgenomen. De witte kabel komt vanaf de witte pijp. De pijp komt vanaf de buren. 

https://drive.google.com/file/d/12BQXrd3W2qAHB_TbjNIKZZ-3rFJn8fBj/view


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 11 mei 2024

Ah, dit lijkt mijn vermoeden te bevestigen. Dit is dus niet de isra. Zitten er ook nog buren boven jou en hebben die zo'n zelfde aansluiting in de meterkast liggen? Hebben die wel goed DSL,  of hebben ze Ziggo. 

Dit is tijdens een verbouwing/verbetering van het gebouw aangepast. De isra zit vermoedelijk bij de onderburen. Als je goede relatie hebt zou je eens daar moeten kijken.  Hoewel in dat metalen doosje niet direct prutswerk zit, is de gebruikte kabel, zeker als er ook nog een verbinding in dezelfde kabel naar boven loopt niet echt geschikt voor DSL. Dat is vroeger met alleen een analoge telefoon, zeg maar voor het internet tijdperk, getest.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 mei 2024

Dit is een Stap58 verbinding die uit een speciale kast komen, meestal in de ruimte beneden waar de bergingen zich bevinden. Er is nog maar een handje vol (KPN) monteurs die deze techniek nog beheersen. Dit oude netwerk is storingsgevoelig zeker bij VDSL en VVDSL netwerken, de sneller varianten van ADSL. Ik ga een bekende monteur vragen of hij hier nog een mogelijkheid ziet.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 4 juni 2024

Hallo @eric @Fiber4all 

Ik ben op vakantie geweest, dus ik kon eerder niet reageren. Ik heb de buurvrouw bezocht die beneden ons woont. Zij heeft ook dit systeem in haar meterkast, maar zij maakt er geen gebruik van. Eigenlijk sluit haar internet aan op het aansluitpunt van Ziggo dat in de woonkamer om de hoek ligt.

Dit zijn de foto's die ik in haar meterkast heb gemaakt: 

Dit is de pijp die naar ons appartement boven gaat. De internetkabel zit in deze pijp.


Dit is een andere aansluiting:
 

 


Als jullie hier kunnen zien, gaat deze kabel verder naar een andere pijp. 
 


En deze pijp gaat naar beneden
​​​​​​​


Ik woon op de eerste etage, de vrouw op de begane grond. Dus ik weent niet waar deze internet kabel in de bergingen ligt. 

Zij gebruikt Ziggo, dat dit systeem heeft, dus zij heeft geen probleem met internet.

 ​​​
De buren die boven mij wonen zijn ook klanten van Ziggo. Ik verwacht dat hun aansluitpunt ook om de hoek van de woonkamer ligt, niet in de meterkast. 

@Fiber4all heb jij de monteur gevraagd naar onze mogelijkheden?

Wat moeten we nu doen? Ik gebruik nog steeds mijn mobiele Internet. Het is heel slecht voor de accu van mijn telefoon en in mei overschreed ik mijn limiet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 6 juni 2024

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8983 reacties
  • 6 juni 2024

Heel vervelend dat je batterij zo te leiden heeft. Maar het beschikbaar zijn van het ISRA punt is een verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning. Dat is bijvoorbeeld bij de bouw aangelegd door KPN en daarom kan Odido je een internverbindg aanbieden. Natuurlijk kan een monteur mee helpen zoeken , maar als de aansluiting in de loop van de jaren onklaar is gemaakt of wellicht gesloopt, dan zal een ISRA punt door KPN opnieuw moeten worden aangelegd.

Bel even de klantenservice voor een monteur verzoek. Je praat op het forum voornamelijk met andere klanten.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen