Skip to main content

In augustus ben ik naar Voorburg verhuisd omdat ik daar een appartement had gekocht. Na de verhuizing had ik uiteraard internet nodig, dus besloot ik me aan te sluiten bij Odido. In de eerste twee maanden werkte het internet redelijk, maar daarna werd het erg traag, met snelheden rond de 5 tot maximaal 10 mbps. Ik heb meerdere keren Odido gebeld voor hulp. Na een gesprek met hun specialist kwam een monteur langs om de kabel te controleren. Het leek erop dat de kabel bijna kapot was. Het probleem was echter dat deze kabel door KPN lange tijd geleden was aangelegd. Odido moest contact opnemen met KPN om de kabel te laten vervangen.

Na enige tijd kwam er niemand langs, en ik moest Odido opnieuw bellen. Na een maand kwam er eindelijk een monteur van KPN langs en hij constateerde dat de kabel bijna kapot was. Hij vertelde me te wachten en dat Odido contact met me zou opnemen. Wat er daarna gebeurde? Niets! Niemand heeft me gebeld. Na deze situatie heb ik Odido minstens 3 keer gebeld en gevraagd om te reageren. Ik kreeg alleen te horen: "Ja, het is heel vervelend voor u" en "we zullen u later bellen".

Sinds oktober heb ik nog steeds slecht internet, en Odido onderneemt geen actie. Ik heb gemerkt dat er één of twee keer anonieme oproepen zijn geweest terwijl ik aan het werk was. In mijn laatste gesprek werd duidelijk dat Odido zonder te bellen meteen een afspraak kon maken, aangezien ik vanuit huis werk. Hoe dan ook, ik wacht op het moment dat mijn contract afloopt. Daarna zal ik zeker overstappen naar een ander bedrijf.

Voor Odido: Bel me alsjeblieft niet om jullie excuses aan te bieden. Het enige wat jullie kunnen doen is een afspraak met KPN maken. Zodra jullie een afspraak hebben, stuur me dan een e-mail of sms. 

Hi @Mikhail90, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben op onderzoek uitgegaan en zie het oude ticket inderdaad terug in mijn systeem. Dit ticket is op 01-05 gesloten omdat KPN NetwerkNL geen reactie gekregen heeft op het maken van een afspraak. Ik heb het ticket opnieuw voor je ingeschoten en een collega aan de mouw getrokken om spoedig KPN NetwerkNL aan te sturen. Hopelijk wordt het dan snel voor je opgelost.


Hoi @Tommie van Odido !

Helaas heb ik nog steeds problemen met mijn internet en het werkt niet. De maximale snelheid is 5 Mbps voor het downloaden en 0.5 Mbps voor het uploaden. Bedankt dat je een monteur naar mijn huis hebt gestuurd. Hij is vorige week langsgekomen en heeft me verteld dat het probleem met mijn kabel lag. Ik heb een nieuwe kabel gekocht, maar het probleem blijft hetzelfde. In de laatste 4 dagen kan ik mijn internet niet echt gebruiken. Ik denk dat het probleem met de modem of de internetkabel van KPN is. Er is niets anders wat kapot kan zijn, aangezien ik de nieuwe kabel binnen mijn appartement heb gebruikt. Wat kunnen jullie voor mij doen? Ik blijf betalen voor internet dat niet echt werkt.


@Tommie van Odido Ik ben bijna 100% zeker dat het probleem in de internetkabel zit die vanaf de straat komt. Ik hoop dat het duidelijk voor jou is wat ik bedoel. De kabel die ik in mijn appartement gebruik is anders. Het probleem ligt in de kabel die vanaf de straat naar mijn huis komt en die door KPN is aangelegd. Die kabel moet gerepareerd worden. Ik heb dit probleem met mijn internet sinds november en ik kan niet meer... Mijn contract loopt af in het midden van augustus, maar ik zie dat ik aan het eind van april kosteloos bij KPN kan aansluiten. Dat wil ik niet, maar als het probleem blijft, zou KPN het misschien kunnen oplossen. Kunnen jullie de kabels repareren die vanaf de straat komen? Zijn er kosten aan verbonden?


Hey @Mikhail90, de monteur geeft aan dat de koperwaardes goed zijn. Heb je een nieuwe kabel gekocht, alle kabels logekoppeld en een bekabelde speedtest gedaan? 

We kunnen de kabels opnieuw laten controleren door KPN NetwerkNL maar daar gaat wel wat tijd overheen. Zou je een nieuwe speedtest willen maken en een foto kunnen maken van je laptop die bedraad aangesloten is op het modem met de nieuwe kabel? Dan kan ik het namelijk voor je doorzetten.


Hallo @Tommie van Odido,
Bedankt voor je reactie!

Ja, alles ziet er goed uit. Ik ben vergeten jou te vertellen dat de snelheid soms goed is en soms niet. Bijvoorbeeld, vandaag werkt het redelijk, morgen heel slecht. Tijdens de dag verandert het ook. Na de aankoop van de nieuwe kabel werkte het de eerste 3 dagen heel goed, maar nu is het helemaal kapot. In theorie zou het morgen opnieuw goed kunnen werken, maar overmorgen weer niet. Het is heel wisselvallig. Ik heb de modem al opnieuw opgestart en de kanalen gecontroleerd.

Ik heb de snelheid op SpeedTest voor jou gemeten.

Poging 1: vandaag om 19-21


Poging 2: vandaag om 19-22. Zoals je kunt zien, was de snelheid een stuk beter.
​​


Poging 3: vandaag om 19-24. De snelheid is nog verder verbeterd.
​​​​


Soms zie ik dat de snelheid in het begin heel langzaam is, maar later wordt het beter. Soms wordt het beter aan het einde van de meting


De uploadsnelheid is altijd erg slecht. Tijdens online vergaderingen met mijn collega’s horen of zien ze me vaak niet goed. Op elk moment kan de downloadsnelheid slechter worden. Ik ben gelukkig dat ik nu weer een redelijke snelheid heb, maar er is geen garantie dat dit morgenochtend hetzelfde zal zijn. 

De laatste dagen was het als volgt:

 


Helaas kan ik mijn laptop niet rechtstreeks op de modem aansluiten, omdat ik dit type kabel niet heb. Ik denk niet dat dit een probleem is, omdat de Wi-Fi ook goed zou moeten werken.


Is er geen mogelijkheid om een bekabelde test uit te voeren @Mikhail90? De maximale uploadsnelheid op jouw adres is namelijk maar 9 Mbit/s. Wifi is te onstabiel om dan de juiste test aan te leveren omdat het maar gaat om 9 Mbit. 


Hoi @Tommie van Odido 
 

Ik heb de kabel van mijn collega geleend om de snelheid opnieuw te meten. Mijn internet werkt nog steeds niet. Kijk maar eens naar de afbeeldingen.

Poging 1:



Poging 2:


Poging 3:


Hier kun je zien dat ik een echte kabel heb gebruikt.


Dit zijn foto's van mijn modem en de internetaansluiting.


 


Zoals je kunt zien, is er eigenlijk geen verschil tussen de wifi en de directe verbinding met mijn modem. Ik heb ook andere foto's toegevoegd om je het volledige perspectief te geven. Wat denk je daarvan? Ben jij het met mij eens dat het probleem ligt bij de kabel die vanaf de straat komt?
 

Kan ik nieuwe codes krijgen voor onbeperkt mobiel internet? Ik raak bijna door mijn huidige tegoed heen. Op dit moment moet ik mijn mobiele internet gebruiken...


Hey @Mikhail90, thanks voor het testen.

Ik heb opnieuw een ticket voor je aangemaakt. Onze techneuten zullen een blik gaan werpen en hopelijk hebben zij de oplossing! Ik heb je twee nieuwe codes toegestuurd in een privébericht.


Hoi @Tommie van Odido,
Ik heb nog steeds niets gehoord van jullie technici. Kun jij mij een update geven? Wordt het nog steeds besproken tussen jullie specialisten?


Het probleem zit binnenshuis @Mikhail90, wij kunnen niks doen. Kan je een andere RJ11 kabel proberen? Anders zou ik lekker overstappen op glasvezel. Dan heb je sowieso een veel hogere en betere verbinding! 


@Tommie van Odido 
Het was de tweede RJ11-kabel die ik heb gebruikt. En er is geen glasvezel in ons gebouw. Er is een plan om dit aan te leggen aan het eind van dit jaar of volgend jaar. Wat moet ik nu doen? Moet ik nu blijven betalen voor het slechte en onstabiele internet?


Als je buiten je contract zit kun je jouw abonnement opzeggen. 


@Mikhail90 

zou je een foto van de invoerkabel van het KPN aansluitpunt (IS/RA) willen posten. De witte ronde kabel van het kastje op de laatste foto. Dus niet die naar het modem gaat. 

En hoe lang is de de witte platte kabel naar het modem  en kun je die vervangen voor een ronde kabel met vaste kern ?

 


Hoe ver staat het modem van het ISRA-punt @Mikhail90? Dit mag namelijk niet meer dan 1,5 max. 2 meter zijn. 


Hoi @eric,

Mijn contract eindigt dit jaar in augustus. Dus op dit moment kan ik het niet kosteloos opzeggen.


Probeer tot een werkende oplossing te komen. Zie de vraag van Tommie.


Hoi @Fiber4all,

Dit is een foto van deze kabel.
 


De lengte van de kabel is 5 meter. Vroeger had ik een andere kabel met een vaste kern.


Hoi @Tommie van Odido ,

De afstand is maximaal 1 meter. Kijk maar eens naar deze foto:


 


@Mikhail90
Zou je tussen IS/RA en modem weer een kabel van maximaal 1,5 meter met vaste kern willen zetten. 
​​​@Tommie van Odido willlen vragen om een lijnmeting. 
Ben benieuwd naar het verschil. 


Hoi @Tommie van Odido ,

De afstand is maximaal 1 meter. Kijk maar eens naar deze foto:


 

Deze kabel tussen modem en IS/RA is 5 meter en met soepele kern. Graag vervangen voor 1,5m met vaste kern. 


Hoi @Tommie van Odido 

Ik heb besloten om over te stappen naar KPN, omdat ze die kabel die vanaf de straat komt hebben geïnstalleerd. Ik zie dat de overstap nog steeds in behandeling is. Hoe lang moet ik op de update van Odido wachten? Mag ik ook nieuwe internetcodes? Mijn Internet wekt helemaal niet. 


Hoi @Mikhail90, ik heb het direct nagekeken! Het is inmiddels al bekend bij ons en het staat in het systeem. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Hoi @Ishana van Odido @Tommie van Odido 

Ik zie dat de overstap alleen aan het einde van augustus zal plaatsvinden. Mag ik nieuwe vouchercodes? Anders zal ik zonder internet zitten tot augustus...


Je kunt beter vragen aan KPN om eerder te leveren. Waarom hebben ze 4 maanden nodig? De mobiele vouchers zijn niet bedoeld om een soort  product als 4G voor thuis te faciliteren voor een klant die al heeft opgezegt denk ik.


Reageer