Skip to main content
Beantwoord

Vergoeding voor trekken nieuwe UTP kabel na slecht werk van Gideon?

  • 19 July 2024
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

Beknopte geschiedenis:

Bij de overgang bij het stopzetten van Tele2 adsl naar T-Mobile glasvezel zeer slechte ervaringen gehad met de monteurs van Gideon, off-topic om hier allemaal op te noemen.

De laatste monteur vond het toen handig om een oude rj kabel om te knippen naar UTP. Dat maakte (voor mij) toen niet zoveel uit, mijn abbonement was slechts 50Mb/s, en ik was allang blij dat alles werkte. Al had ik wel enorme vraagtekens. Het viel mij al wel op dat de zyxel modem slechts 100Mb/s op WAN aangaf, ik weet niet precies wat de ONT aan informatie geeft.
Bij de 100Mb nog steeds geen “probleem” natuurlijk, maar nu met de snelheidsverhoging naar 140Mb wél. ONT gereset, Zyxel gereset, nog steeds maar 100Mb op de WAN poort. Modem en laptop naar de meterkast meegenomen, en jawel, 1000Mb WAN, en speedtest tikt netjes de 140Mb/s aan.

Conclusie: het werk van de laaste monteur is niet goed geweest.

Ik had deze keer echt geen behoefte aan onder andere weer een dag wachten op een monteur die niet verschijnt, een monteur die prutswerk afleverd, etc. Zelf de stoute schoenen aangetrokken en een nieuwe kabel getrokken. En jawel, gigabit WAN en de 140Mb/s.

Mijn vraag: kan ik een vergoeding krijgen voor de materialen die ik heb moeten halen? Even de tijd die ik kwijt ben geweest terzijde gelaten. Ik neem aan dat dit voor jullie ook veel goedkoper is.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De extra werkzaamheden heb je direct met de guidion(monteur) afgerekend. Enkel de basis installatie betaald Odido. Dus een klacht bij Guidion insturen is het enigste wat je kan doen,  alleen is dat wel wat laat . Hopenlijk heb je de bon met extra werkzaamheden /prijs nog uit die tijd van hen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mdond 

Voor het aanleggen van een eigen internetkabel krijg je helaas geen vergoeding.

De extra werkzaamheden heb je direct met de guidion(monteur) afgerekend. Enkel de basis installatie betaald Odido. Dus een klacht bij Guidion insturen is het enigste wat je kan doen,  alleen is dat wel wat laat . Hopenlijk heb je de bon met extra werkzaamheden /prijs nog uit die tijd van hen.

Dat klopt niet helemaal. De meterkast bij deze woningen zit wat ongelukkig aan de buitenzijde waardoor de kabel naar WCD woonkamer onder basisinstallatie viel. Een klacht bij Guidion betekende toen (letterlijk!) uren in de wacht staan en zodra de vraag/klacht niet beviel een verbroken verbinding.

Hallo @mdond 

Voor het aanleggen van een eigen internetkabel krijg je helaas geen vergoeding.

Dit viel dus onder de basisinstallatie.

Reputatie 7
Badge +15

@mdond 

Hier zie je wat onder de basis installatie valt en wat niet:

https://www.odido.nl/service/bestelling/internet-tv/installeren/installatie-door-monteur

Reputatie 7
Badge +14

@mdond Gelukkig werkt alles nu snel dat is een groot pluspunt.

Mijn vermoeden is dat @eric  gelijk heeft en dat ze gaan zeggen ‘je was erbij en vond het goed zoals je zelf al opmerkt.

Gelukkig heb je zelf een kabel kunnen trekken en is alles opgelost.

Bel Gidion en vraag of ze nog iets kunnen betekenen ik vermoed dat je dit niet kan winnen

Succes

Reageer