Beknopte geschiedenis:
Bij de overgang bij het stopzetten van Tele2 adsl naar T-Mobile glasvezel zeer slechte ervaringen gehad met de monteurs van Gideon, off-topic om hier allemaal op te noemen.
De laatste monteur vond het toen handig om een oude rj kabel om te knippen naar UTP. Dat maakte (voor mij) toen niet zoveel uit, mijn abbonement was slechts 50Mb/s, en ik was allang blij dat alles werkte. Al had ik wel enorme vraagtekens. Het viel mij al wel op dat de zyxel modem slechts 100Mb/s op WAN aangaf, ik weet niet precies wat de ONT aan informatie geeft.
Bij de 100Mb nog steeds geen “probleem” natuurlijk, maar nu met de snelheidsverhoging naar 140Mb wél. ONT gereset, Zyxel gereset, nog steeds maar 100Mb op de WAN poort. Modem en laptop naar de meterkast meegenomen, en jawel, 1000Mb WAN, en speedtest tikt netjes de 140Mb/s aan.
Conclusie: het werk van de laaste monteur is niet goed geweest.
Ik had deze keer echt geen behoefte aan onder andere weer een dag wachten op een monteur die niet verschijnt, een monteur die prutswerk afleverd, etc. Zelf de stoute schoenen aangetrokken en een nieuwe kabel getrokken. En jawel, gigabit WAN en de 140Mb/s.
Mijn vraag: kan ik een vergoeding krijgen voor de materialen die ik heb moeten halen? Even de tijd die ik kwijt ben geweest terzijde gelaten. Ik neem aan dat dit voor jullie ook veel goedkoper is.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!