Hallo @TB78
Er staat geen algemene storing op de community maar als je in je Odido account kijkt bij meer onder storingen, staat daar iets over een storing op jouw adres?
Hi Waqqas, er staat geen storing in myOdido. Dat is het vreemde. Toen ik belde met customer service werd mij verteld dat er onderhoud in Beverwijk was. Maar kan daar dus niets over vinden. Vorige keer hadden we ook een week geen internet en toen bleken de kabeltjes niet goed te zitten. Heb dus nu de kabeltjes erin en eruit gehaald, maar zonder resultaat. Toen gebeld en hoorde ik dus over de werkzaamheden.
Hoi @TB78, op dit moment is er een postcodestoring in Beverwijk. Er gaat denk ik iets fout met het melden ervan in Mijn Odido. Op 2 van de ongeveer 20 access switches is een verstoring waardoor ongeveer 37 klanten uitvalproblemen ervaren, sorry hiervoor!
Het is waarschijnlijk ontstaan door een stroomstoring of wegens onderhoud aan apparatuur. Het blijkt moeilijker oplosbaar dan gedacht. We gaan het najagen en hopen dat het deze week gefixt wordt!
Maak jij toevallig gebruik van een Odido of Ben simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.
Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!
Hi Jason, dank voor de uitleg. Hopelijk is het snel verholpen. Ik had al een voucher gekregen dus we kunnen in ieder geval internetten en tv kijken via de app.
Als er einde van de week nog geen internet is, dan meld ik mij weer.
Hallo @Jason van Odido
Zie bijgaand probleem.
Ik zelf ben sinds 17 oktober aangesloten op odido glasvezel, in Beverwijk.
Zelfde problemen met uitvallend internet, wat is de huidige status?
Ik heb op dit moment 2 weken geen internet.
Lars Dikmans.
Hoi @Lanman400, het is wat ingewikkelder dan verwacht. Maar geen zorgen! Het onderzoek is nog in volle gang en we verwachten snel een oplossing. Om je uit de brand te helpen kun je gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. Dit is mogelijk als je een Odido/Ben simkaart hebt. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: https://www.odido.nl/toestelhulp.Laat je me weten of je een van deze simkaarten hebt? Dan stuur ik meteen een vouchercode op voor onbeperkt internet! Groetjes, Ishana
Goedemorgen @Ishana van Odido ,
Helaas heb ik geen simkaart van Ben/Odido. Ik heb daar voor mijn thuisnetwerk ook niets aan.
Kun je wat specifieker zijn over wat een snelle oplossing is? Bij mijn weten speelt dit probleem al 2 maanden bij Odido klanten in Heemskerk en Beverwijk.
Op welke wijze word ik als klant op de hoogte gehouden van de oplossing van dit probleem?
De afgelopen twee weken heb ik letterlijk uren met Odido gebeld, allerlei onzin verhalen gekregen, van kastje naar de muur gestuurd. Ik zeg niet dat de medewerkers van Odido dit bewust doen, maar het geeft niet een lekker gevoel.
Inmiddels heb ik een nieuw modem gehad. De problemen zijn nog het zelfde, zoals door verschillende Odido collegas van de klanten service gemeld.
Het is nu wel tijd voor actie van uit Odido. De schade die ik als klant oploop is enorm, financieel en mentaal.
Laat me even weten hoe dit verder gaat., alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Lars Dikmans
Hoi @Lanman400, ik begrijp je reactie volkomen! Ik had het 't liefst ook anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik ben op dit moment echt afhankelijk van de technische afdeling en ik heb geen specifieke tijd wanneer het opgelost zal zijn. Weet dat er met man en macht wordt gewerkt aan een oplossing. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana
Goedemiddag @Ishana van Odido
Dank voor je reactie.
Zoals in mijn vorige vraag, op welke wijze worden wij klanten op de hoogte gehouden?
Ik zou het wel waarderen als we met regelmaat een status update krijgen, zodanig dat te volgen is of er op korte termijn zicht is op een oplossing.
Op dit moment duurt het dus al twee weken voor mijn aansluiting, maar er zijn klanten in deze regio die al zeker een maand of langer dit probleem hebben. Van uit Odido wordt er niets gedaan om de status door te geven oid.
Mijn ziens moet er deze week een oplossing komen voor het probleem op het netwerk van Odido, of een andere oplossing tijdelijk geboden aan klanten.
Ik hoor graag welke ( tijdelijke ) oplossing er geboden gaat worden. Een onbeperkte databundel en een 4G router ( met ethernet ) in bruikleen lijkt me de enige juiste. Deze bieden jullie zelfs aan in de webshop.
Met vriendelijke groet,
Lars Dikmans
Goedemiddag @Ishana van Odido ,
Goedemiddag @Jason van Odido
Helaas hoor ik helemaal niets van Odido.
Heb je mijn vorig bericht gelezen?
Zouden jullie misschien de moeite willen doen, om in ieder geval een tijdelijk work-around te realiseren.
Ik heb in mijn vorige bericht hier een voorstel voor gedaan.
Met vriendelijke groet,
Lars Dikmans
Hey @Lanman400, op dit moment is er een workaround om de T-54 te gebruiken. Ik zie dat je nog een T-54 thuis hebt liggen. De retourorder staat al in ons systeem hiervoor maar is nog niet ontvangen. Ik kan je daarom geen andere T-54 opsturen. Op dit moment is het probleem nog in onderzoek en heb ik geen concrete update hierover.
Hoi @Tommie van Odido ,
Ik heb geen t-54 thuis liggen, deze is tijdens de installatie door Gideon op 17 oktober vervangen door een T56. De monteur van Gideon heeft deze dus meegenomen en zei dan kan je in de toekomst gelijk gebruik maken van 2,5 Gb/s internet.
Als dit echt waar is dat de t-54 de oplossing is, dan word ik compleet gek.
Ik heb thuis, 2x een t-56 liggen, een van deze installatiedatum, en recentelijk door Odido verstuurd om zogenaamd de problemen op te lossen.
De T-54 heeft dus de monteur van Gideon. Die zul je daar dus kunnen verwachten.
Er zou een retour moeten worden aangemaakt voor een van de t56, ik heb hier nog niets van gezien. ook zou er nog een retour order voor de tv box worden gedaan, hier heb ik ook nog niets van gezien.
@Tommie van Odido Waar kan ik vandaag nog de T-54 ophalen?
Volgens mij worden er nu veel zaken door elkaar gehaald.
Bel me anders even op mijn mobiel, dan kunnen we dit snel afhandelen, en zorgen dat er niet nog meer onduidelijkheid optreed.
gr. Lars Dikmans
ps. even er bij gezocht: Werkbon nummer: WO-03678171.
Hier kun je zien dat Gideon de t54 heeft meegenomen en de t56 heeft geinstalleerd
Goedemorgen,
Wederom geen internet op postcode 1944 EM in Beerwijk. Zijn er weer werkzaamheden?
Geen vermelding in de Odido app
Grote storing Heemskerk, beverwijk en omstreken, is vermeld op de storingspagina. @TB78
De monteur is vermoedelijk om 11:45 op locatie staat in andere topics.
@DenDeze ik zie het nu inderdaad. Dank. Zat volgens mij verkeerd te kijken, maar dan weet ik het voor de volgende keer. Hopelijk wordt het snel opgelost zoals vermeld.
Dit was omstreeks 15:00 opgelost gisteren. De monteur kon succesvol de herstelwerkzaamheden uitvoeren en zo de nieuwe apparatuur op locatie aan de praat krijgen.
Bedankt voor jullie geduld!
Dit topic gaat nu op slot.