Sinds gisteravond ongeveer 23.30 geen signaal meer en dus geen tv, bellen en internet.
Modem gereset, niks helpt. Kan nergens iets vinden over storing en kan het nergens anders melden dan hier. Slechte zaak.
Nu nog steeds geen signaal.
Sinds gisteravond ongeveer 23.30 geen signaal meer en dus geen tv, bellen en internet.
Modem gereset, niks helpt. Kan nergens iets vinden over storing en kan het nergens anders melden dan hier. Slechte zaak.
Nu nog steeds geen signaal.
Goedemorgen
Ik bedoel dit niet rot natuurlijk, maar dat er bij jou verbindingsproblemen zijn, wil niet zeggen dat heel Spijkenisse offline is. Dat is ook de reden dat je er verder niets over leest. Individuele gevallen plaatsen we vanzelfsprekend niet op de storingspagina, ik hoop dat je dat begrijpt.
Verder met de oplossing: op dit moment lijkt het erop dat het modem niet aangesloten is, welke lampjes branden wel op het modem? Kun je eens een foto maken van de voor- en achterkant van het modem. Probeer deze ook meteen te herstarten door het modem 20 seconden van de stroom te halen, terwijl de internetkabel in de TV Box ontkoppeld is. Herstart dan ook meteen de TV Box zelf, pas wanneer je de foutmelding in beeld ziet, sluit je de internetkabel weer op modem en TV Box aan. Kun je de DSL-kabel (korte, grijze kabel) die van het modem naar het ISRA (hoofdaansluitpunt) loopt ontkoppelen en dan weer verbinden in de DSL-poort achterop het modem én aan het ISRA-punt?
We gaan dit herstellen, dat weet ik zeker!
.
Hallo
Op de community of op andere websites is er niks te zien over een storing.
Gaat het om glasvezel of DSL en viel het internet plotseling weg dus niet na een wijziging?
Indien je glasvezel hebt welke mediaconverter heb je en welke lampjes branden of knipperen daarop? Die kan je ook eens van het stroom halen.
Contact gehad met 0800... Betreft een dsl aansluiting en Gideon is inmiddels aangestuurd.
Verbinding hield er gisteravond ineens mee op en powerflip en lijn check leverden niks op..
Kan idd een individueel probleem zijn, modem de geest gegeven of iets in de wijkkast vuurwerk gerelateerd.. We gaan het zien.. Voorlopig even zonder dus...
Is de modem verder wel gewoon aangesloten op het originele KPN aansluitpunt zonder aftakkingen of loze draden?
Gewoon op de isra, geen aftakkingen, originele werkende aansluiting door monteur enkele maanden geleden afgeleverd. Hield er spontaan mee op.. Geen signaal meer
Inmiddels alle kabels losgehad, gereboot, modem terug naar fabrieksinstellingen, alles weer aangesloten maar helaas zonder resultaat. Gewoon geen verbinding.
Ook nog geen mailtje van Guidion voor het inplannen van een monteursafspraak. Ik weet alleen niet of deze misschien pas na het weekend komt.
Voor alsnog, geen tv, telefoon en internet ik heb gelukkig op mijn mobiel een onbeperkte databundel maar mijn vrouw niet...
Hi
Ja klopt, na mijn berichtje hier kwam de sms voor de afspraak.. Helaas pas donderdag plek maar het balletje is aan het rollen.
Mijn vrouw heeft ook TMobile maar geen onbeperkte internetbundel dus 1 code zou al fijn zijn.
Dank voor het medenken en als er tussentijds iets veranderd laat ik het hier uiteraard weten...
Hi
Heel graag gedaan
Even een update.. Ik lees in een facebook wijkgroep inmiddels diverse berichten dat meedere KPN klanten het zelfde probleem ervaren als gevolg van een met oud en nieuw opgeblazen wijkkast. KPN is vollop met de herstelwerkzaamheden bezig maar er was veel schade. Aangezien T Mobile de KPN lijnen gebruikt voor doorgifte verbaast het me dat T Mobile als gebruiker van het KPN netwerk hier dan niet van op de hoogte is. Ik vermoed dat ik hier dus ook slachtoffer van ben geworden en dat de Guidion monteur mij dan morgen eigenlijk niet verder kan helpen.. Maar we gaan het zien. Morgen is hij hier....
Bedankt voor je update
Houd ons op de hoogte morgen, thanks!
Even weer een update... Mega stroomstoring in Spijkenisse, zelf mobiel internet en bellen lukte niet.
Inmiddels gedeeltelijk hersteld en 4g en de stroom is terug.
Guidion zou er tussen 12 en 1400 uur zijn maar niet van vernomen of iemand gezien. Ook het modem na de stroomstoring weer online maar nog steeds geen verbinding.
De storing in de wijkkast van KPN was er gisteren wel degelijk want toen ik daar langs reed gisteren waren er denk ik wel 10.man aan het graven en kabelen en is er een kastje aan de buitenkant geheel nieuw geplaatst.
De meldingen op het wijkforum berichten dat voor de meeste KPN gebruikers het internet weer was hersteld. Hier nog niets en tot overmaat van ramp vanmorgen de grote stroomstoring.
Al met al vervelend en nog steeds geen verbinding en een monteur die het liet afweten....
Update.. Gebeld met 0800.. Guidion was niet helemaal goed gegaan.. Geen storingen zichtbaar op de lijn maar modem niet gevonden. Mega stroomstoring in Spijkenisse, modem na herstel weer online maar nog steeds geen verbinding... Guidion komt nu maandag dus weer even in de wacht.....
Goedemorgen
Ondanks de lastige periode, hoop ik dat je een prachtig weekend tegemoet gaat. Als ik je nog blijer kan maken met een extra voucher voor je vrouw, dan doe ik dat met alle plezier. Laat het me in dat geval weten alsjeblieft!
Update... We hebben weer internet....
In de wijkkast waren we ingeplugd op 64 en dat moest 74 zijn. In de verdeelkast die door vuurwerkschade deels gerenoveerd is zat alles verder goed.. Door de monteur hersteld en alles werkt weer…
Vreemd dat de verbinding er dan op 31 december 23.30 mee stopt, alsof iemand op dat tijdstip stekkertjes verwisseld.. De monteur had er ook geen verklaring voor.
Een meting na afloop leverde 66 Mbit snelheid op van de 100 Mbit die we zouden moeten hebben. Veel storing op de lijn maar de verbinding was wel stabiel. Doorgezet naar KPN want als we voor 100 betalen en er maar 66 krijgen is natuurlijk niet de bedoeling. Of ze het gaan/kunnen herstellen is nog maar de vraag want om voor 1 aansluiting vanaf de wijkkast een nieuwe kabel te trekken wordt wel een dingetje, en er is al glasvezel voorbereid.…
Maar goed.. We hebben weer televisie internet en tv......
@Dat is nog eens goed nieuws, bedankt voor het delen van je herstelmelding! Nu nog de snelheid naar het gewenste niveau krijgen en dan kun je weer optimaal genieten van een perfecte verbinding.
Het is inderdaad lastig om te kunnen duiden waarom er zo laat op oudjaarsdag nog een aanpassing in de centrale is geweest.
Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen bij de netbeheerder, als er iets is dat wij aan onze kant kunnen doen, dan doen we dat met alle plezier!
Hi
Fijn om te horen dat de verbinding is hersteld! De updates worden erg gewaardeerd. Ik weet zeker dat met de aansturing van KPN om ook de snelheid helemaal in orde te krijgen. Dat moet helemaal goed komen!
Volgens de monteur van Guidion is het al een oude kabel, kan door vocht en beschadigingen komen, en best een afstand tot de woning. De lijn was wel stabiel maar gaf zeker geen 100Mbit meer door. Een nieuwe kabel gaan ze vernoedelijk niet meer doen maar ik houd jullie op de hoogte als er nieuw is van KPN
Update....
KPN monteur is geweest. Hij kon 58 Mbit op de kabel meten en dat was volgens hem goed. De door Tmobile beloofde 98 Mbit zouden we nooit kunnen halen volgens hem. Dit terwijl de Guidionmonteur 66 mbit wist te meten en aangaf dat er veel foutmeldingen, een 3 voud van het toegestabe aantal op de lijn zitten. Dat is ook de reden dat hij het naar KPN had doorgezet.
Dus ik zit nu met een Tmobile 100 Mbit abonnement en kan hier maar 58 krijgen volgens de KPN... De medewerking van KPN is nul want alles was volgens hem goed en de lijn is stabiel.
Ik ben een leek en afhankelijk van wat me verteld wordt. Ik krijg niet geleverd wat ik zou moeten krijgen. Met de Guidionmonteur haalde ik op 5Ghz wifi de 66 Mbit, nu na de KPN monteur net aan 51 Mbit... Wordt er niet vrolijk van.
Wat nu T mobile?
En in aanvullig op bovenstaand bericht... Ik had wel degelijk een betere verbinding in het begin.. Op de 2.4Ghz wifi 85 Mb/s op de bank, 3 mtr bij de modem vandaan gewoon gehaald.... Deze was in de middag maar heb een zelfde snelheid ook in de avond gehaald. Dus KPN, Tmobile, kan me niet schelen wie.. Ik wil mijn snelheid terug...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.