Hallo @monocyte
Welke router heb je van T-Mobile?
Indien je de Zyxel router hebt dan is er standaard 1 netwerk met 2 banden, 2,4 GHz en 5 GHz. 5 GHz haalt hogere snelheden en 2,4 GHz haalt misschien maar 35-50 Mbps met een 100 Mbps abonnement bijvoorbeeld.
Misschien zit je op de 2,4 GHz band maar valt de WiFi niet weg bijvoorbeeld? Daarnaast is het we belangrijk om een bekabelde speedtest te kunnen doen om te zien of je bekabeld wel de juiste snelheid haalt.
Ik weet niet wat het is...heb er verder niks meer aan gedaan qua stroom of instellingen,maar nu haalt hij weer dik boven de 300mbit…
Zeg het maar?
@monocyte
Misschien zit je nu weer op de 5 GHz band?
Ik zit nu inderdaad op mijn macbook wel op 5ghz,maar bij mijn telefoon en de Chromecast kan ik het zo niet zien.
Maar bedankt voor de tip ik zal het in de toekomst is even blijven checken op mijn macbook.
@monocyte
Wat je ook kan doen is 2 netwerken aanmaken, 1 voor 2,4 GHz en 1 voor 5 GHz.
Ga naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.
Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel deze optie uit en klik op toepassen.
Ga op dezelfde pagina naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden voor 2,4 GHz en 5 GHz, selecteer bij band 5 GHz, zet achter de SSID -5G en geef hem een ander wachtwoord bijvoorbeeld en klik op toepassen.
@monocyte
Wat je ook kan doen is 2 netwerken aanmaken, 1 voor 2,4 GHz en 1 voor 5 GHz.
Ga naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.
Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel deze optie uit en klik op toepassen.
Ga op dezelfde pagina naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden voor 2,4 GHz en 5 GHz, selecteer bij band 5 GHz, zet achter de SSID -5G en geef hem een ander wachtwoord bijvoorbeeld en klik op toepassen.
Top!
Ga ik van de week is even proberen.